میوه‌ها و سبزی‌ها نقش مهمی در پیشگیری و درمان انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی - عروقی، سکته مغزی، پوکی استخوان، دیابت و چاقی دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این سبزی برگ‌دار به عنوان یکی از مغذی‌ترین سبزیجات در صدر جدول قرار دارد؛ به این دلیل که هر ۳۰ گرم اسفناج خام، نیاز روزانه بدن به ویتامین A و K را تا حد قابل توجهی فراهم می‌کند. اسفناج هم‌چنین دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را کم می‌کنند. سبزی‌های برگ‌دار مانند اسفناج حاوی بتاکاروتن و لوتئین (دو آنتی‌اکسیدان با خاصیت کاهش خطر ابتلا به سرطان) هستند. هم‌چنین اسفناج ضمن کاهش فشار خون، برای سلامت قلب هم مفید است.
متداول‌ترین روش درمانی آپنه انسدادی خواب، استفاده از دستگاه جریان هوای مثبت است. این دستگاه راه‌های تنفسی را در طول شب باز نگه می‌دارد و جریان هوا را از طریق یک ماسک که در هنگام خواب استفاده می‌شود، به آرامی فراهم می‌کند. این ابزار وقفه‌های تنفسی ناشی از آپنه خواب را از بین می‌برد.
کارشناسان بریتانیایی بر پایه نتایج مطالعات اخیر خود هشدار می‌دهند که مصرف بالای غذا‌های فوق فرآوری شده تولیدی برای وگان‌ها و گیاهخوار‌ها خطر ابتلا به بیماری‌هایی از جمله سرطان، قلبی و عروقی، دیابت، سکته مغزی و چاقی را در میان آن‌ها افزایش داده است.
پژوهش‌ها نشان می‌دهد که شکلات تلخ مانند آنتی‌اکسیدان‌ها به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. مصرف منظم این ماده غذایی خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت را کاهش می‌دهد.
تعدادی از استان‌های ما به دلیل شیوه زندگی و ازدواج فامیلی دارای بیشترین فراوانی بیماری‌ها هستند، اما بیماری‌هایی از جمله، بیماری پروانه‌‎ای، فیبروماتوز (بیماری ژنتیکی که توده‌های متعدد در بدن بروز می‌کند) دیستروفی ماهیچه‌ای (تحلیل عضله‌ای) و بیماری ALF (نارسایی حاد کبدی) از بیماری‌هایی‌اند که تعداد ابتلا در آن‌ها کم و حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر است.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن تشریح علائم ابتلا به تب کریمه کنگو، گفت: تب کریمه کنگو از بیماری‌هایی است که هر سال تعدادی از موارد آن مشاهده می‌شود و بنابراین باید موازین بهداشتی را جهت پیشگیری از این بیماری رعایت کرد.
کلم، میکروب‌کش است و ویروس‌ها و باکتری‌های مولد بیماری‌های عفونی را از بین می‌برد. مصرف سبزی‌های این خانواده جلوی ابتلا به سرطان ریه را می‌گیرد. اگر هفته‌ای یک‌بار از این خانواده مصرف کنید خطر ابتلا به این سرطان را در خانواده‌تان کم می‌کنید.
این «ابرغذای» شناخته‌شده سلامت روده را بهبود می‌بخشد و در کاهش خطر بیماری‌هایی مانند انواع مختلف سرطان و دیابت نوع۲ موثر است.
پژوهشگران دانشگاه وست اسکاتلند (UWS) بر این باورند که هوش مصنوعی پیشگامانه آن‌ها می‌تواند به کاهش استرس‌ها و تقاضا‌های زمستانی در بیمارستان‌ها کمک کند. این رویکرد نوآورانه با استفاده از هوش مصنوعی، به طور خودکار بیماری‌های ریوی مانند ذات‌الریه و سل را تشخیص می‌دهد. هم بیماری سل و هم بیماری ذات‌الریه می‌توانند عفونت‌های جدی در پی داشته باشند و ریه‌ها را تحت تأثیر شدید قرار دهند.
زنانی که از ریزش مو رنج می‌برند ممکن است بیماری‌هایی از جمله دیابت، آکنه و سرطان پستان نیز مبتلا باشند.
درمان عفونت واژن از جمله مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که بانوان با آن دسته پنجه نرم می‌کنند.عفونت واژن یکی از بیماری‌هایی است که در صورت عدم درمان یا تشخیص دیرهنگام ممکن است باعث مشکلات جدی شود.
با شروع فصل سرما معمولا شیوع بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی و آنفلوآنزا شدت پیدا می‌کند و سرفه یکی از نشانه‌های بروز بیماری در دستگاه تنفسی است که زمستان امسال نیز تعدد افرادی که در جامعه سرفه می‌کنند را بیشتر شاهدیم که در همین راستا با هدف معرفی سرفه و علل بروز آن با یک متخصص بیماری‌های عفونی به گفتگو نشستیم.
لوپوس یک بیماری خودایمنی است که ۹۰ درصد مبتلایانش را زنان تشکیل می‌دهند؛ بیماری‌های خود ایمنی به بیماری‌هایی گفته می‌شود که در آن سیستم ایمنی، بافت‌های سالم بدن را به عنوان یک عامل خارجی فرض می‌کند و به آن‌ها حمله می‌کند.
پارکینسون و سرطان پانکراس از جمله بیماری‌هایی است که ادعا می‌شود پوتین به آن‌ها مبتلاست.
کرکس‌ها و کفتار‌ها نقش حیاتی در حفظِ اکوسیستم و پیش‌گیری از بیماری‌هایی مثل هاری دارند. آیا باید برای آن‌ها ارزش بیش‌تری قائل شویم؟
مرکبات حاوی چندین نوع آنتی‌اکسیدان هستند که احتمالا می‌توانند ریسک سکته مغزی ایسکمی مغزی (سکته ناشی از انسداد رگ بر اثر لختگی خون یا چربی) را کاهش داده، باعث ثبات فشار خون شده و از سلامت قلب محافظت کنند. میوه‌ها و سبزی‌ها حاوی بیش از ۶ هزار آنتی‌اکسیدان «فلاونوئید» هستند و به گزارش پژوهشگران برزیلی، با استفاده از نتایج این مطالعه، در آینده می‌توان با استفاده از فلاونوئید‌های موجود در مرکبات، از بیماری‌های قلبی و عروقی ناشی از چاقی انسان، پیشگیری کرد.
افرادی که دچار بیماری‌هایی مثل زخم معده، ریفلاکس، بیماری‌های کلیوی یا قلبی و فشار خون هستند، بهتر است از ترشی و شور به میزان کمتری استفاده کنند، اما سایر افراد که بیماری خاصی ندارند می‌توانند از این ماده غذایی در کنار غذا به میزان کم استفاده کنند.
مدیر عامل شرکت داروسازی ژاپنی "ایزای" (Eisai) می‌گوید موفقیت داروی درمان آلزایمر آن شرکت می‌تواند درمان بیماری‌هایی با علل مشابه را بهبود بخشد.
متخصص جراحی بیماری‌های چشمی گفت: یکی از رایج‌ترین بیماری‌هایی که با غربالگری به موقع و مداخله مناسب می‌توان از بروز عوارض جبران ناپذیر آن جلوگیری می‌کند، رتینوپاتی (آسیب شبکیه) نوزادان نارس است. بسیاری از نوزادان نارس در گذشته، به دلیل نبود دانش کافی بر اثر این عارضه با آسیب‌های جدی بینایی یا حتی نابینایی مواجه می‌شدند، اما اکنون با پیشرفت علم غربالگری این بیماری در مراحل اولیه قابل تشخیص و کنترل است.
آنفولانزا بیماری جدیدی نیست و مانند کووید بیماری نوپدیدی محسوب نمی‌شود، بلکه از بیماری‌هایی است که چندین قرن می شود شناخته شده و بخاطر این بیماری تاکنون میلیون‌ها انسان از دست رفته‌اند.
آبله از بیماری‌هایی است که افراد بسیاری را در جامعه ایران، آبله‌رو کرده یا از بین می‌برد. این مرض در جامعه بی‌سواد عهد قاجار، عارضه‌ای هولناک به شمار می‌آمد. امیرکبیر همتی جدی در رفع این ناخوشی انجام داد که روایتی از آن در پی می‌آید.
کارشناس دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به اینکه به طور کلی بیماری‌های نورودژنراتیو یا بیماری‌هایی که در آن بافت مغز تحلیل می‌رود را دمانس می‌نامند، گفت: دمانس نیز انواع مختلفی دارد که یکی از شایع‌ترین انواع آن بیماری آلزایمر است. از انواع دیگر دمانس می‌توان به دمانس عروقی (دمانس واسکولار) یا ترکیبی از دمانس عروقی و بیماری آلزایمر اشاره کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: افرادی که از طریق مرز هوایی و فرودگاه‌ها وارد استان می‌شوند در خصوص ابتلا به بیماری‌هایی مانند وبا یا کووید ۱۹ به صورت روزانه و مستمر غربالگری می‌شوند.
از طب سوزنی می‌توان برای بیماری‌هایی نیز استفاده کرد که روش درمانی دیگری ندارند. این مورد برای شیائومی، یک لابرادور نر ۱۲ ساله که از فشردگی عصب در قسمت پایین کمر خود رنج می‌برد صورت گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ