سازمان فضایی روسیه "روسکاسموس" روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد در ۹ اوت (۱۸ مرداد) یک ماهواره ایران را در مدار زمین قرار دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ایران و روسیه در حال ایجاد روابط تنگاتنگ‌تر از همیشه هستند، زیرا انزوای بین المللی آن دو دشمن سرسخت امریکا را به سوی همکاری‌های تجاری و نظامی بیش‌تر سوق می‌دهد و واشنگتن را نگران کرده است.
عیسی زارع پور گفت: این پروژه محرمانه بود و فشار‌های بسیار زیادی روی روسیه قرار داشت که این تکنولوژی را در اختیار ایران قرار ندهد و ما توافق کرده بودیم تا زمان پرتاب محرمانه بماند با این حال نخستین خبر توسط آژانس فضایی روسیه اعلام شد و در اولین خبری هم که منتشر شد اعلام کردند که ماهواره در روسیه ساخته شده است
سالاریه با اشاره به همکاری اخیر ایران با کشور روسیه برای دسترسی به ماهواره‌های سنجشی با دقت بالا، یادآور شد: ما این راه را ادامه خواهیم داد و در سال‌های آینده قرار است ماهواره‌هایی با دقت بالاتر تولید، پرتاب و مدارگذاری شود تا نیاز کشور مرتفع گردد.
سالاریه با اشاره به همکاری اخیر ایران با کشور روسیه برای دسترسی به ماهواره‌های سنجشی با دقت بالا، یادآور شد: ما این مسیر را ادامه خواهیم داد و در سال‌های آینده قرار است ماهواره‌هایی با دقت بالاتر تولید، پرتاب و مدارگذاری شود تا نیاز کشور مرتفع شود.
سالاریه با اشاره به همکاری اخیر ایران با کشور روسیه برای دسترسی به ماهواره‌های سنجشی با دقت بالا، گفت: ما این مسیر را ادامه خواهیم داد و در سال‌های آینده قرار است ماهواره‌هایی با دقت بالاتر تولید، پرتاب و مدارگذاری شود تا نیاز کشور مرتفع شود.
یک مقام ارشد آمریکا در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره خیام مدعی شده تعمیق روابط روسیه و تهران، تهدیدی علیه جامعه بین‌الملل است.
یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا گفت: «تعمیق اتحاد روسیه با ایران چیزی است که کل جهان باید آن را ببینند و آن را بعنوان یک تهدید عمیق در نظر بگیرند».
سفارت روسیه در تهران: ماهواره «خیام» توسط شرکت های روسی به سفارش طرف ایرانی ساخته شده بود.
طبق گزارش «خبرگزاری اینترفاکس روسیه»، سازمان فضایی روسیه اعلام کرد: ماهواره ایرانی سنجش از راه دور خیام که بوسیله پرتابگر سایوز-2.1b به فضا پرتاب شد، با موفقیت در مداری که برای وی تعیین شده بود، قرار گرفت.
سخنگوی دولت با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره خیام گفت: فضا در تسخیر دانش ایرانی است، این ماهواره با دقت تصویربرداری یک متر با همکاری روسیه به فضا پرتاب شد.
ماهواره خیام، تحت حاکمیت و بهره‌برداری جمهوری اسلامی ایران است و از ایستگاه‌های زمینی در خاک جمهوری اسلامی ایران هدایت و کنترل می شود که اطلاعات و تصاویر ارسالی آن نیز در همین ایستگاه‌ها دریافت خواهد شد. گفتنی است، به دلیل وزن بالای این ماهواره ایرانی، پرتاب آن به آژانس فضایی روسیه واگذار شده تا بوسیله ماهواره‌بر سایوز به فضا پرتاب شده و در مدار قرار گیرد.
سفارت روسیه در ایران تاکید کرد: پرتاب موفق ماهواره خیام، از طرح‌های مشترک و به یادماندنی روابط دو کشور است.
ماهواره خیام، تحت حاکمیت و بهره‌برداری جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، از ایستگاه‌های زمینی در خاک جمهوری اسلامی ایران هدایت و کنترل خواهد شد و اطلاعات و تصاویر ارسالی آن نیز در همین ایستگاه‌ها دریافت خواهد شد.گفتنی است به دلیل وزن بالای این ماهواره ایرانی، پرتاب آن به آژانس فضایی روسیه واگذار شده است تا بوسیله ماهواره‌بر سایوز به فضا پرتاب و در مدار قرار گیرد.
یک موشک سایوز روسی صبح امروز ماهواره ایرانی خیام را به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین برد و براساس اعلام سازمان فضایی ایران دقایقی قبل اولین داده از ماهواره دریافت شد.
یک موشک سایوز روسی صبح امروز ماهواره ایرانی خیام را به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین برد و براساس اعلام سازمان فضایی ایران دقایقی قبل اولین داده از ماهواره دریافت شد.
بنابر اعلام سازمان فضایی ایرانی به دلیل درصد بسیار بالای موفقیت پرتابگر سایوز، پرتاب ماهواره خیام به کشور روسیه واگذار شده است.
یک موشک سایوز روسی صبح امروز ماهواره ایرانی خیام را به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین برد.
یک موشک سایوز روسی صبح امروز ماهواره ایرانی خیام را به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین برد.
ماهواره خیام، هفته آینده از ایستگاه فضایی بایکونور قزاقستان توسط ماهواره بر سایوز روسی به فضا پرتاب خواهد شد.
ماهواره خیام، هفته آینده از ایستگاه فضایی بایکونور قزاقستان توسط ماهواره بر سایوز روسی به فضا پرتاب خواهد شد.
سازمان فضایی روسیه "روسکاسموس" روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد در ۹ اوت (۱۸ مرداد) یک ماهواره ایران را در مدار زمین قرار دهد.
راسکاموس، سازمان فضایی روسیه اعلام کرد در ۹ آگوست یک ماهواره ایرانی را به فضا می برد.
فیروزی با تاکید بر اینکه عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند قیمت‌ها را در بازار متعادل کند، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به مکانیزمی که خودرو در بستر آن عرضه می‌شود، تنها نوعی رانت توزیع می‌شود و عملا مشتری واقعی که نیاز مبرم به خودرو دارد، با توجه به تعداد زیاد شرکت‌کنندگان شانس جندانی برای برد در قرعه‌کشی را ندارد، چرا که با این فاصله قیمتی خودرو در درب کارخانه و بازار آزاد، سود هنگفتی وجود دارد و بسیاری از افراد با توجه به تورمی که در جامعه وجود دارد، برای حفظ ارزش دارایی‌های خود اقدام به شرکت در پیش فروش خودرو می‌کنند.
مشخص نیست وضعیت عرفان باقری در استقلال چگونه است و چرا باید برای تماشای بازی‌های دوستانه در ورزشگاه‌ها حاضر شود. به نظر می‌رسد او همچنان دنبال فرصتی است تا از استقلال جدا شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ