رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه معتقدیم فصل هفتم قانون اساسی که در مورد شوراها است، عملاً متوقف شده، گفت: آنچه قانون اساسی برای شوراها از حقوق و وظایف در نظر گرفته، اجرایی نشده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متن لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مصوب کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی منتشر شد که در این لایحه ۷۰ ماده‌ای، وظایف دستگاهای مختلف برای ترویج عفاف و حجاب مشخص شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وظایف قوه قضائیه در قانون اساسی از جمله احقاق حقوق عامه را بسیار مهم دانستند و گفتند: جلوگیری از ترساندن و بر هم زدن امنیت روانی مردم در فضای مجازی و غیر مجازی از مظاهر تامین حقوق عامه است که دستگاه قضا باید با برنامه‌ریزی و انضباط و قاعده، این وظیفه دشوار را به خوبی انجام دهد.
در قانون اساسی به وظایف متعدد قوه قضائیه برای اجرای عادلانه قوانین و احیای حقوق عامه اشاره شده است.
در قانون نظارت بر رفتار نمایندگان آمده است : کلیه امور مربوط به حقوق نمایندگی ملت که در قانون اساسی به آن تصریح شده است اعم از اظهارنظر و اعلام مواضع در مسائل داخلی و خارجی کشور و آزادی در انجام وظایف قانونی و اعمال رأی خود و کسب اخبار و اطلاعات مورد نیاز وظایف نمایندگی و قانونگذاری ...... از شمول مجازات موضوع این قانون مستثنی است.
رئیس اسکودا گفت: «مردم امروز گرفتاری دارند و با دغدغه بیکاری، معیشت، اجاره مسکن و گرانی مواجه هستند. امروز دلار باز هم بالا رفت. مسئولان باید به این مسائل فکر کنند. ما به‌عنوان نهاد وکالت هرجا غیرقانونی عمل شده و به کسی ظلم شود آمادگی کامل برای دفاع از حقوق مظلومین را داریم و براساس آنچه در وظایف قانونی ما مشخص شده است برای معاضدت، مشاورت و وکالت انجام وظیفه می‌کنیم اتحادیه نیز با تمام قدرت در این حوزه حرکت می‌کند.»
معاون اجرایی پلیس پیشگیری فراجا بر افزایش نقش پیشگیرانه یگان‌های حفاظت تأکید کرد و گفت: حفظ بیت المال و اموال و پیشگیری از ارتکاب جرم از وظایف مهم این یگان است.
وزیر تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در رابطه با تعیین حداقل حقوق دستمزد کارگری هم کمیته تعیین مصادیق جلسات مختلفی برگزار کرد و هم شورای عالی کار در هفته جاری تشکیل جلسه داد. مشترکات ما بسیار بالا است و چند مبحث مجدد به کارگروه‌های تخصصی واگذار شد و تا پایان هفته اقدامات لازم را انجام خواهند داد و تا اوایل هفته آینده تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران انجام خواهد شد.
وزیر تعاون و رفاه اجتماعی گفت: جلساتی را با شورای عالی کار برگزار کردیم، بنابراین تا اوایل هفته آینده تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران انجام خواهد شد.
اراک- رئیس سازمان بازرسی کل کشور، به بازرس کل استان مرکزی مأموریت داد که وصول حقوق دولتی معادن در کل استان را رصد کرده و اجرای وظایف از سوی دستگاه‌های متولی را پیگیری کند.
معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: یکی از وظایف دستگاه قضائی صیانت و حمایت از حقوق عامه است و به دنبال این هستیم تا این تکلیف قانونی را تبیین و شفاف کنیم.
مسئول دبیرخانه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت از تهیه گزارش عملکرد وظایف دستگاه‌ها نسبت به افراد معلول و ارسال آن به سازمان بازرسی کل کشور خبر داد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون اساسی توجه ویژه به حقوق زنان دارد و اصل ۲۱ قانون اساسی نیز در راستای تضمین حقوق زن وظایفی برای دولت در نظر گرفته است که برای تحقق کامل آنها باید کوشید.
سفیر ایران با انتقاد از رفتار‌های دوگانه کشور‌های اروپایی با موضوع حقوق بشر، تاکید کرد: کشور‌هایی که در تشویق مردم به خشونت و اجازه سوء استفاده از آزادی بیان توسط رسانه‌های ضدایرانی مروج خشونت و توهین کننده به مرجعیت سیاسی و دینی ایران نقش دارند، بهتر است به جای فشار سیاسی بر ایران و دلسوزی غیرواقعی برای مردم ایران، به وظایف خود بر اساس کنوانسیون وین برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌های ایرانی عمل کنند.
معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر با اشاره به بحران مالی در این جمعیت گفت: بودجه مورد نیاز هلال‌احمر در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰۰ هزار میلیاد تومان است.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حضور ما در دولت لبنان با هدف تسهیل در رفع نیازهای مردم بوده است و ما می خواهیم شریک کامل و یکپارچه در حقوق و وظایف باشیم، نه کمتر نه بیشتر.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت که حضور ما در دولت لبنان با هدف تسهیل در رفع نیازهای مردم لبنان بوده است و می خواهیم شریک کامل و یکپارچه در حقوق و وظایف باشیم، نه کمتر نه بیشتر.
معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: میانگین پرداخت حقوق در سال گذشته، هفت میلیون و ۷۰ هزار تومان بود که اکنون به ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار تومان رسیده است.
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در وقایع اخیر حتی ممکن است اغتشاش‌گرها هم مورد آسیب قرار گرفته باشند، این آسیب‌هایی که به آنان اعم از اموال و جان‌شان رسیده است باید مورد بررسی قرار بگیرد و اتفاقا اگر این افراد مورد ظلم قرار گرفته‌اند، باید تکلیف‌شان روشن شود.
بر اساس مقررات قانونی و شرعی، یکی از وظایفی که بر عهده مرد قرار دارد، پرداخت نفقه زن و فرزندان خود است. انجام این تکلیف توسط مرد، ضمانت اجرای حقوقی عدم پرداخت نفقه و ضمانت اجرای کیفری ترک انفاق را در پی دارد؛ یعنی زن در صورت انجام وظایف زوجیت و عدم دریافت نفقه، می‌تواند از دادگاه، مطالبه نفقه کرده و در صورت عدم پرداخت، تقاضای تعقیب کیفری شوهر را نماید. علاوه بر زوجه، نفقه به گروه دیگری از افراد، یعنی اقراب نسبی در خط عمودی نیز تعلق می‌گیرد.
نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: برخی از دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند، چرا خانواده‌ها باید در این پیچیدگی بروکراسی اداری برای دریافت حقوق قانونی که در قانون دیده شده است سردرگم شوند؟
معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به کمبود جدی نیروی انسانی متخصص در این سازمان و شرکت‌ها و ارگان های دریایی، گفت: حقوق و مزایای استاندارد را باید برای نیروهای متخصص دریایی وضع کنیم.
سازمان بهزیستی در جهت نیل به اهداف، تحقق وظایف و مأموریت‌ها و حل مسائل سازمان, از پژوهشگران و محققین حقیقی و حقوقی به منظور اجرای طرح‌های پژوهشی دعوت به‌عمل می‌آورد.
بنیاد حقوقی، داوری و آموزشی به مقوله تفهیم اتهام پرداخته و در بخشی از آن اشاره می‌کند که: تفهیم اتهام از حقوق متهم و از وظایف بازپرس است. این تفهیم باید به زبانی باشد و به‌گونه‌ای بیان شود که برای متهم قابل درک و فهم باشد، بنابراین در مواردی که متهم با اصطلاحات قانونی آشنایی ندارد، تفهیم باید با بیان ساده اما مشخص صورت بگیرد.
یک وکیل دادگستری گفت: کسانی که در متروپل به وظایف خود عمل نکرده‌اند از نظر حقوقی و کیفری در قتل و پرداخت خسارات سهیم هستند و این موضوع قتل شبه عمد است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ