سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون انتخابات درباره رسیدگی به تخلفات و نظارت بر تبلیغات نیازمند به روزرسانی است. تبلیغات بیشتر به فضای مجازی منتقل شده اما قانون در مورد آن خیلی مختصر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دادستان کل آمریکا «دیوید سی وایس» را به‌عنوان بازرس ویژه برای تحقیقات قضایی هانتر بایدن، پسر رئیس‌جمهوری آمریکا، تعیین کرد.
طبق مصوبه مجلس، در صورت وقوع تخلف های انتخاباتی مراجع مذکور موظف هستند حداکثر یک ماه پس از پایان فرآیند انتخابات به تخلف رسیدگی کنند.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در جلسه این کمیسیون طرز کار سازمان سنجش در اجرای ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری بررسی شد.
از زمان ثبت نام تا پایان مهلت رای گیری، جلب یا بازداشت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اتهامات قبل از داوطلبی یا تخلفات و جرائم انتخاباتی ممنوع است، مگر در مواردی که با استدلال کتبی دادستان کل کشور، تعویق تعقیب یا رسیدگی، موجب تضییع حقوق افراد یا حقوق عمومی شود.
دادستان کل کشور، ضمن گزارش تخلفات مالی انجام شده توسط برخی از افراد دارای سمت در باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران، از دادستان کل کشور خواست تا با ورود به موضوع نسبت به محکومیت متخلفان و جبران خسارات وارده به بیت المال اقدامات لازم صورت گیرد.
بند مربوط به نحوه مواجهه با ارتکاب تخلفات انتخاباتی و سازوکار رسیدگی به آن در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به کمیسیون شوراها ارجاع شد.
بند مربوط به نحوه مواجهه با ارتکاب تخلفات انتخاباتی و سازوکار رسیدگی به آن در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به کمیسیون شوراها ارجاع شد.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۳۰ پرونده از تخلفات دولت سابق به قوه قضائیه ارسال شده است که لازم است دستگاه قضا هرچه زودتر این پرونده ها را مورد رسیدگی قرار دهد.
مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تشکیل کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل در ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور خبر داد.
حسینی درباره وعده شفافیت مجلس یازدهم بیان کرد: شفافیت وعده نمایندگان مجلس است و باید پاسخ دهند. من در دولت هستم. رییس مجلس اخیرا گفته است که طرح شفافیت را خودم جزو اولین نفرهایی هستم که امضاء کردم. این طرح تصویب شده است و الان در رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان است. شفافیت بسیار خوب است و ما طرفدار آن هستیم.
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: با شناسایی زمینه های بروز تخلف و صدور احکام صحیح از سوی هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری می توان شاهد بازدارندگی وکاهش تخلفات در سازمان ها بود.
شورای انضباطی با تاکید مجدد بر استقلال دانشگاه در رسیدگی به تخلفات دانشجویان، اعلام کرد از همه ظرفیت‌های خود همچون تذکر، مشاوره و تنبیهات انضباطی برای ایجاد فضای مناسب آموزش، پژوهش و زیست دانشجویی مطلوب در دانشگاه استفاده خواهد کرد.
وزیر جهاد در حکمی «احمد احمدی طالشیان» را به سمت نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری منصوب کرد.
رئیس جمهور قانون تفسیر ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری را برای اجرا به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ کرد.
رئیس جمهور قانون تفسیر ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون سراسری را برای اجرا به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور قانون تفسیر ماده (۱۱) قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری را ابلاغ کرد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح استفساریه ماده (۱۱) قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری تأیید شد.
عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: تخلفاتی که در تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان مشخص شد، مربوط به دولت قبل است و قوه قضائیه باید سریعاً به این پرونده رسیدگی کند.
رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه رسیدگی به تخلفات روسای جمهور از وظایف دیوان محسوب می‌شود، گفت: هیچ گزارشی تاکنون در این رابطه واصل نشده است. چنانچه اگر موردی باشد رسیدگی می‌کنیم.
نکته جالب این بود که حتی مدیران این فروشگاه‌های اینترنتی هم از کم و کیف تخلف بی اطلاع بودند و با پیگیری و تذکر و حکم جریمه ما، این مجموعه‌ها مجبور به اصلاح روند خود شدند؛ مثلا در یک پرونده، ما سه محصول رب و پوشک و روغن موتور ماشین را در این فروشگاه‌ها بررسی کردیم و دیدیم که گرانی عمده‌ای رخ می‌دهد و حکم جریمه ۱۴ میلیاردی برای آنان صادر شد.
نکته جالب این بود که حتی مدیران این فروشگاه های اینترنتی هم از کم و کیف تخلف بی اطلاع بودند و با پیگیری و تذکر و حکم جریمه ما این مجموعه ها مجبور به اصلاح روند خود پرداختند.مثلا در یک پرونده ما سه محصول رب و پوشک و روغن موتور ماشین را در این فروشگاه ها بررسی کردیم و دیدیم که گرانی عمده ای رخ می دهد و حکم جریمه 14 میلیاردی برای آنان صادر شد.
شاخص کل بورس روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ در نهایت با کاهش ۹۱۳ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۴۱۱ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ را بخوانید.
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۱۱۷ دلار در هر بشکه افزایش یافت، در حالی که قیمت نفت خام برنت معیار جهانی به ۱۱۸ دلار رسید
هیات تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در دوره‌های یازدهم و دوازدهم مشغول رسیدگی، ارزیابی و بازرسی از موضوعات محورهای تفحص است و در این راستا از کارمندان و مدیران مطلع و کسانی که از مجموعه خارج هستند اما اطلاع دارند، جمع آوری اطلاعات می کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ