مریم مسعودی فر گفت: در حال حاضر ۶۰ نفر به صورت قطعی مبتلا به بیماری وبا در کشور شناسایی شده اند که ۴۲ مورد مربوط به استان کردستان، ۱۵ مورد در کرمانشاه، دو بیمار در آذربایجان غربی هستند و یک مورد ابتلا در استان بوشهر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بیماری دیگر تب کریمه کنگو که توسط کنه انتقال پیدا می‌کند اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ۱۴ نفر در استان فارس مبتلا و یک نفر فوتی داشته‌ایم.
افرادی که گروه خونی نوع A دارند، با احتمال بیشتری برای ابتلا به سکته مغزی زودرس نسبت به سایر گروه‌های خونی، قبل از سن ۶۰ سالگی مواجه هستند.
محمدرضا شیرزادی گفت: از مجموع ۱۲ مبتلا به تب کریمه کنگو یک نفر در سال جاری در کشور جان خود را از دست داد و سال گذشته نیز ۸۷ نفر به این بیماری گرفتار شده بودند که منجر به فوت ۱۰ نفر شد.
کریستوف دام در بخش مراقبت های ویژه در نیویورک بستری شد. سرمربی آلمانی مبتلا به سرطان است.
فراستخواه گفت: در دهه ۶۰ شاخص سرمایه انسانی ما ۱۳ درصد بود. الآن ۶۰ درصد شده است و به یک انباشت بزرگ و قابلیت‌های انسانی بالا رسیده است. زنان ما پردیس‌های دانشگاهی را تسخیر کردند. زنانه شدن آموزش عالی در ایران و افزایش مشارکت دختران و زنان ایرانی در تحصیلات عالی را و همچنین افزایش ارتباطات جامعه با جهان بیرون شگفت انگیز است.
تست کرونای پیشکسوت ورزش ایران مثبت شد.
روزنامه اوجوگو در گزارشی از افت شدید مهدی طارمی پس از رقابت های جام جهانی و تأثیر آن روی نتایج اژدها نوشت.
مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو پس از جام جهانی افت عجیبی در گلزنی برای این تیم داشته است.
از ابتدای سال ۱۴۰۲ مدت زمان تکمیل مدارک در سامانه های ازدواج و فرزند از ۴۵ روزکاری به ۶۰ روزکاری افزایش می یابد.
ایسنا/خراسان رضوی رژیم غذایی مایند (MIND) یکی از پنج تغییری است که خطر آلزایمر را تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد.
مشهد ـ مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد یک هزار و ۶۰ حلقه چاه غیرمجاز توسط امورها و ادارات آب شهرستان‌ها پر و مسلوب المنفعه شد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین از ابتلایش به بیماری کرونا خبر داد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین از ابتلایش به بیماری کرونا خبر داد.
رصدخانه مهاجرت ایران گزارش کرده که در سال ۲۰۲۲ میلادی، در مجموع ۱۴۲ هزار و ۹۸۹ ایرانی در کشور‌های مختلف در وضعیت پناهندگی قرار داشته‌اند. آلمان همواره یکی از مقاصد اصلی پناهندگان ایرانی در سال‌های اخیر بوده و در سال ۲۰۲۱ میلادی، حدود یک‌سوم اتباع ایرانی پناهنده در جهان در آلمان زندگی می‌کرده‌اند.
سرمربی تیم ملی فوتبال سنگال به دلیل بیماری در تمرینات و نشست خبری این تیم پیش از بازی با انگلیس غایب بود.
ستاره سابق تیم ملی فوتبال برزیل و رئال مادرید از ابتلای خود به بیماری افسردگی خبر داد.
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت گفت: برآورد می‌شود سالیانه ۶۰ هزار نفر در جهان جان خود را بر اثر هاری از دست می‌دهند. از سال ۲۰۰۷ سالروز درگذشت لویی پاستور کاشف واکسن هاری را به عنوان روزجهانی هاری در نظر گرفته‌اند. امسال سازمان جهانی بهداشت شعار «پایان مرگ ناشی از هاری با رویکرد سلامت واحد» در نظر گرفته شده است.
رعایت بهداشت فردی (شستن دست‌ها با آب و صابون بعد از توالت و قبل از خوردن و آشامیدن) و استفاده از آب و موادغذایی سالم در هنگام سفر بیش‌تر مورد توجه قرار بگیرد.
به گفته سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اگر چه بیماران حداقل یک و حداکثر ۸۲ ساله هستند؛ اما اغلب مبتلایان در سنین ۶۰-۳۰ سال هستند و حدود ۷۵ درصد مبتلایان مذکر و ۷۵ درصد بیماران شناسایی شده ساکن مناطق شهری هستند.
محققان دانشگاه کلمبیا از داده‌های مربوط به بیش از ۴۳ هزار فرد مبتلا به اوتیسم برای یافتن ژن‌های پنهان اوتیسم استفاده کردند که می‌تواند بیشتر موارد ابتلا را توضیح دهد.
به گفته سرپرست اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت اغلب مبتلایان بین ۳۰ تا ۶۰ سال سن دارند و ۷۵ درصد مبتلایان به وبا مرد هستند. تقریبا نیمی از مبتلایان سابقه سفر به کشور‌های همجوار را دارند و بقبه بر اثر تماس با فرد آلوده دچار بیماری وبا شده اند.
به گفته سرپرست اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت اغلب مبتلایان بین ۳۰ تا ۶۰ سال هستند و ۷۵ درصد مبتلایان مرد هستند. تقریبا نیمی از مبتلایان سابقه سفر به کشور‌های همجوار را دارند و بقبه بر اثر تماس با فرد آلوده دچار بیماری وبا شده اند.
از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰ مورد ابتلا به وبا از چهار استان کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و بوشهر شناسایی و گزارش شده است که ۹۵ درصد موارد ابتلا مربوط به دو استان کردستان و کرمانشاه بوده است.
تمام دوستان و فعالانی که در عرصه مراکز فنی، تجهیزات و پشتیبانی تولید در سینما و تلویزیون و عرصه‌های مختلف رسانه‌ای فعال هستند و مجوز وزارت فرهنگ را دریافت کرده‌اند، می‌توانند عضو این اتحادیه شوند. ما اکنون حدود ۵۰ تا ۶۰ مرکز پشتیبانی تولید داریم که مجوز دارند و در این عرصه فعالیت می‌کنند و قطعا پذیرای تمام این مراکز خواهیم بود. ما در ابتدای فعالیت این اتحادیه مراکز دارای مجوز را به طور رسمی دعوت می‌کنیم تا به عضویت اتحادیه درآیند و بعد به منظور حل دغدغه‌های مشترک صنفی مجمع عمومی برگزار می‌کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ