در ادامه حمایت کشورهای غربی از اغتشاشات در ایران، احزاب حاکم در آلمان خواستار بسته‌شدن یک مرکز فرهنگی و فکری قدیمی ایران شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی دولت آلمان در پاسخ به‌سئوال خبرنگاری در خصوص هتک‌حرمت به‌ساحت مقدس قرآن کریم، تصریح کرد: نفرت‌پراکنی در چارچوب آزادی بیان قرار نمی‌گیرد.
نخست‌وزیر سوئد در قبال اهانت مکرر به قرآن کریم در این کشور مدعی دفاع از آزادی بیان شد!
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به هتک حرمت‌های اخیر قرآن در سوئد و دانمارک، ضمن مسئول دانستن دولت‌های این دو کشور، گفت: گرچه از موضع دبیرکل سازمان ملل متحد در پاسخ به نامه آیت‌الله سیستانی استقبال می‌کنیم، اما مهم است سازمان ملل با گذراندن قطعنامه ای ملاک‌های آزادی بیان را مشخص سازد، به طوری که کسی نتواند تحت عنوان آزادی بیان به عقاید مذهبی دین‌باوران از جمله ۲ میلیارد مسلمان جهان اهانت کند.
گزارش تطبیقی محدودیت‌های مترتب بر آزادی بیان در فرانسه از سوی ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.
گزارشی از توصیه براندازان و رسانه‌های خارجی فارسی زبان از مردم به جهت عدم شرکت در مراسم عزاداری محرم را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: مجوز اقدامات اخیر در اهانت به قرآن، بر خلاف ادعای آزادی بیان مصداق «جاهلیت مدرن» است.
وزرای امور خارجه ایران و پاکستان در جریان گفتگوی تلفنی ضمن محکومیت هتک حرمت ساحت قرآن کریم در سوئد و دانمارک تاکید کردند: آزادی بیان نباید سایر آزادی‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهد.
سفارت ایران در آذربایجان اعلام کرد: هتک حرمت مجدد به قرآن کریم توهین به عقاید دو میلیارد مسلمان و به خطر انداختن صلح و همزیستی مسالمت آمیز بین المللی و سو استفاده عیان از آزادی بیان است.
همزمان که سوئد قرآن‌سوزی را آزادی عقیده می‌داند، دانشگاه استوکهلمِ به‌دلیل اینکه وحید سعادت‌طلب، دانشجوی این دانشگاه، پایان‌نامه‌اش را به شهید سلیمانی تقدیم کرده به او اجازه دفاع نمی دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز تصریح کرد: آمریکا موضوع آزادی بیان را بازیچه خود قرار داده است.
امام جمعه کرج گفت: این گونه اقدامات برنامه همیشگی رسانه‌های معاند و دشمنان ایران اسلامی است و نباید همسو با این رسانه‌ها شویم و از آزادی بیان به نفع دشمن استفاده کرد.
اسماعیلی گفت: هرکاری باید طبق قانون انجام شود و ما هم طبق قانون با این بحث‌ها برخورد می‌کنیم. میزان آزادی‌بیان و فضایی که در کشور وجود دارد، قابل‌مقایسه با جا‌های دیگر نیست. ممکن است کسی هم خطایی کند و طبق قانون برخورد شود؛ بنابراین ما در وزارت فرهنگ طرفدار جدی اجرای کامل قانون هستیم.
پایان نامه وحید سعادت طلب دانشجوی دکترا به زودی در دانشگاه استکهلم سوئد دفاع خواهد شد اما پیش از دفاع و از وقتی برای مطالعه عمومی منتشر شده، واکنش های زیادی را برانگیخته است.
سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی گفت که دشمنان، امت را در سطح فرهنگی هدف قرار می دهند که خطرناک‌ترین نوع هدف گیری است و اعتقادات تاریخی را به ویژه درباره صهیونیسم و سابقه جنایی آن انکار می کنند.
به‌نظر می‌رسد مجلس یازدهم ساز دیگری را کوک کرده و به‌جای شنیدن صدای مردم به‌دنبال قطع کردن امواج ارتباطی برای ارسال و شنیدن این صداهاست. رفتاری که شاید بتوان آن را نوعی واکنش معکوس نسبت به اعتراضات و مطالبات مردم قلمداد کرد. طرح الحاق یک ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) که به‌تازگی از سوی مجلس مطرح شده و اتفاقاً بازتاب منفی گسترده‌ای در جامعه داشته است، یکی از همین‌ها است.
درحالی برخی اهالی بهارستان استارت طرحی موسوم به مجازات افراد مشهور را زده اند که انتقادات زیادی از آن شده است. یکی از ایرادات اصلی که به این طرح وارد می‌شود این است که با یک عبارت کلی هر شخصی را که دارای موقعیت شغلی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی، علمی، فرهنگی و نظامی در جامعه است، شامل می‌شود و شاخصی دقیق ارائه نداده است.
در شرایطی که عقل اهانت به دیگران حتی اگر به یک فرد باشد را نمی‌پسندد. اهانت به یک جامعه وسیع که جامعه مسلمانان باشد، هرگز قبول نمی‌کند. اگر اهانت به یک فرد قبیح باشد، اهانت به یک جمع در این وسعت اقبح است. من این نوع رفتار‌های افراطی را به جز تراوشات ذهنی یک فرد یا جریان مریض چیزی نمی‌بینم. این افراد یا جریانات یا باید بیمار باشند یا باید برای رودر رو قرار دادن جوامع مسلمان و مسیحی تحریک شده باشند.
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد، گفت: سیاستمداران سوئدی نمی‌توانند این اسلام هراسی آشکار و طراحی شده را پشت نقاب دروغین آزادی بیان پنهان کنند.
جریانی که مدعی است برای «آزادی» از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، تا جایی در یادگیری الفبای واژه آزادی رفوزه شده که نظر مخالف خود را، از سوی مردم و چهره‌های مختلف برنمی‌تابد و به آن حمله می‌کند.
ایلان ماسک در توئیتی اعلام کرد: فایل هایی درباره چگونگی و دلیل سرکوب برخی حساب های کاربری به حساب  آزادی بیان منتشر می کند.
یک نهاد حقوق بشری در بیانیه ای از صدور حکم اعدام برای ۱۵ زندانی آزادی بیان در عربستان خبر داد که شمار افراد در معرض اعدام در این کشور را به ۵۳ نفر می رساند.
یک نماینده مجلس گفت: شعار زن، زندگی و آزادی سر می‌دهند در صورتی که سطح آزادی بیان موجود در کشور ما به گونه‌ای است که در کشور‌های اروپایی و آمریکا وجود ندارد و سردمداران این کشور‌ها به دروغ ادعای وجود آزادی بیان می‌کنند.
رییسی گفت: از مراجع ذیربط خواسته‌ام که موضوع از دست دادن جان این خانم به طور جدی و دقیق پیگیری شود. گروه‌های مختلفی این موضوع را بررسی می‌کنند تا مشخص شود آیا قصور یا تقصیری در این قضیه بوده یا فوت ایشان به شکل طبیعی اتفاق افتاده است. این موضوع در حال بررسی است. من نمی‌خواهم اظهارنظر قطعی کنم لکن یک گروه از مجلس ایران این موضوع را بررسی کردند و گفتند ضرب و شتمی نبوده و عوارض جسمی خودِ خانم باعث فوت شده است. این خانم قبلا دو بار جراحی شده و اسناد پزشکی او هم موجود است. یک گروه هم از طرف پزشکی قانونی این موضوع را بررسی کردند. پزشکی قانونی هم قریب به همین نظر را دادند، اما من الان نظر قطعی نمی‌دهم و اظهارنظر قطعی را به قاضی و دستگاه قضایی واگذار می‌کنم. آن‌ها نظر قطعی می‌دهند.
رئیس جمهور گفت: طبق اعلام روزنامه گاردین در ۲۸ هفته بیش از ۸۰ زن در کشور انگلیس جان خود را در اثر نوع برخورد پلیس با آن‌ها از دست داده‌اند. چه کسی این مسئله را بررسی کرد که علت این حوادث چیست؟ در همین آمریکا در سال گذشته بیش از هزار نفر به دست پلیس کشته شدند، چه کسی رفت بررسی کند که این هزار نفر چگونه به دست پلیس کشته شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ