اسماعیلی گفت: هرکاری باید طبق قانون انجام شود و ما هم طبق قانون با این بحث‌ها برخورد می‌کنیم. میزان آزادی‌بیان و فضایی که در کشور وجود دارد، قابل‌مقایسه با جا‌های دیگر نیست. ممکن است کسی هم خطایی کند و طبق قانون برخورد شود؛ بنابراین ما در وزارت فرهنگ طرفدار جدی اجرای کامل قانون هستیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر ارشاد در پایان در پاسخ به پرسشی درباره احکام صادره برای هنرمندان، توضیح داد: این احکام صادره برای دستگاه قضایی است و با تشخیص قاضی صورت می‌گیرد. نه من که رئیس قوه قضاییه هم نمی‌تواند به قاضی بگوید چه حکمی صادر کند؛ اما ما پیگیری می‌کنیم. برخی از احکامی هم که قبلا صادر شده بود و حاشیه‌هایی ایجاد کرده بود، دوستان پیگیری کردند.
اسماعیلی وزیر ارشاد در مراسمی با عنوان «جشنواره مد و لباس فجر» گفت: «با حمایت مجلس نیاز‌های جامعه جوان در مقوله پوشش را تعیین خواهیم کرد تا در چارچوب شرع، قانون و اخلاق به زیبایی و تنوع برسند.»
اسماعیلی اظهار کرد: خادمان فرهنگ و هنر کشور نمایشگاه کتاب را با حدود هفت میلیون نفر برگزار کردند، رهبر بعد از سالها به نمایشگاه آمدند و بیش از سه ساعت و نیم در نمایشگاه حضور داشتند و در یک روز تعطیل که نمایشگاه ۱.۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت، هزار و ۸۰۰ خواهر طلبه آموزش دیده در صحنه امر به معروف کردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: ما الان در وزارت فرهنگ ۴ خبرگزاری داریم که کار تجمیع آن‌ها آغاز شده؛ ما دنبال کم کردن رسانه‌ها نیستیم بلکه به دنبال نزدیک کردن این خبرگزاری‌ها به سطح استاندار‌های حرفه‌ای هستیم.
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما هنوز پیمایش کامل و دقیق از کتابخوانی نداریم، ولی طبق آخرین پیمایش حاکی از آن است که ۳۳ دقیقه سرانه مطالعه غیردرسی و دینی است.
اسماعیلی گفت: امروز عمده روزنامه‌های ما شمارگان ۲الی ۳ هزارتایی دارند یعنی یک انتقال و مهاجرت مخاطب صورت گرفته است در مورد صداوسیما هم طبیعی است و این اتفاق ربطی به بحث‌های سیاسی امروز و دیروز ندارد و یک روند طبیعی در همه جای دنیا است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به گسترش کارکردهای هوش مصنوعی در سال‌های آینده گفت: همان‌گونه که در دانش ژنتیک و نانو، عقب‌ماندگی‌ها را پشت سر گذاشتیم و امروز در لبه فناوری قرار گرفته‌ایم، اگر امروز به صورت فعالانه با مقوله هوش مصنوعی مواجه شویم، می‌توان از این فناوری فرصت ساخت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: : امروز مرجعیت رسانه‌ها از مکتوب به مدرن تغییر کرده است و به دلیل حجم بالای رقبای داخلی و خارجی در حوزه رسانه و تولید محتوا، صداوسیما در حال از دست دادن مرجعیت خود است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: افرادی که کلیپ تقطیع شده و نادرستی را از اجرا‌های سال‌های گذشته به عنوان اجرای تالار وحدت به مردم داده‌اند، باید نزد خدا استغفار کنند. این کلیپ مربوط به سال ۹۴ و ۹۷ است. من به کسانی که اعتراض کردند و آمدند جلوی در وزارت ارشاد حق می‌دهم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اخیراً در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوبه بسیار خوبی مبنی بر تشکیل قرارگاه مشترکی بین دستگاه‌های فرهنگی کشور صورت گرفت و معتقدیم عفاف و حجاب مسئله اصلی کشور ما نیست چرا که مردم عمیقاً به این مهم اعتقاد دارند.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ادعاى ممنوع‌الکاری برخی هنرمندان جوسازی رسانه‌ای است گفت: برنامه‌های اجرای صحنه این هنرمندان منتشر شده و اکثرا در هفته‌های آتی اجرا دارند و این مسئله نشان داد موضوع مطرح شده جوسازی رسانه‌ای است و برای این افراد زمان‌بندی فروش بلیط انجام شده است.
اسماعیلی گفت: طیفی از دوستان در بخش‌های مختلف از وزارت فرهنگ و ارشاد توقع دارند که بسیار چکشی با این موضوعات برخورد کند، خیر این‌گونه نیست. جنس کار و مخاطب‌های ما مخاطب‌های فرهنگی و هنری هستند. در این افراد عواطف و ذوق هنری بر سایر مسائل غلبه دارد و ما هم در وزارت فرهنگ و ارشاد وظیفه داریم با گفتگو این مشکلات را به حداقل کاهش دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جامعه اسلامی ۴۵ سال پیش علیه برهنگی و کشف حجاب قیام کرده و از سویی ۹۰ سال پیش در دوره رضاخان در گوهرشاد پای ارزش‌های انقلابی اسلامی ایستاده است. اینچنین جامعه‌ای اجازه به بازگشت به دوران جاهلی را نخواهد داد.
محمدمهدی اسماعیلی: با تهاجم فرهنگی سی ساله روبرو هستیم و دشمن روی نمادها و سبک زندگی مردم کار می‌کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز توفیق داشتیم در قم خدمت مراجع تقلید رسیدیم و همه آن‌ها نسبت به دولت و آیت الله رئیسی اظهار لطف داشتند.
حال در شرایطی وزیر ارشاد خواهان اجرای کنسرت‌ها و رخدادهای هنری به صورت نامحدود و عادی شده که جامعه هنری در چهار دهه، مشارکت هنری آزاد و معمولی می‌خواست و شاید یکی از چندین دلخوشی و خواسته جوانانی که امروز معترض تعریف می‌شوند اجرا یا حضور آزادانه و بی‌دغدغه در همین رویدادهای هنری بود. چند نسل با آن خاطرات نه‌چندان خوشایند، طبیعی است که امروز نسبت به تن دادن به خواسته وزیر ارشاد اکراه داشته باشند .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تاکنون ۷۵ فیلم به جشنواره فجر امسال ارسال شده و بررسی آن‌ها در حال انجام است، تصریح کرد: تعداد فیلم‌های رسیده به جشنواره و عوامل دخیل در تولید آن‌ها از سال گذشته بیشتر است.
اسماعیلی درباره اینکه دولت آمریکا در حال تصویب قانونی است تا مانع از حضور فرزندان مقامات ایرانی در آن کشور شود گفت: کاملا موافقیم، همین روند را ادامه بدهند.
وزیر ارشاد گفت: اعتراض حق دانشجو و حق مردم است و ما بایستی اصل ۲۷ قانون اساسی را به‌خوبی اجرا کرده و فضا را به‌گونه‌ای متناسب با اعتراضات مردمی آماده کنیم؛ همان‌طور که در شیراز این اتفاق افتاد در تهران نیز باید ممکن بشود که هرکس اعتراضی دارد به‌طور قانونی بیان کند. مگر می‌شود در جامعه امنیت نباشد و از آزادی بیان صحبت کرد؟ امنیت جامعه خط قرمز است و نباید اجازه داد مطالبات مردمی و دانشجویی به جایی ختم شود که امنیت به خطر بیفتد و جامعه ناآرام شود.
اسماعیلی، وزیر ارشاد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره خبرنگاران بازداشت شده اخیر: پیگیر وضعیت خبرنگاران بازداشت شده هستیم.
معاون وزیر علوم، تحقیقات فناوری افزود: پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بجز دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ضوابط و شرایط اعلام شده برای کسب اطلاعات درخصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم برای ثبت‌نام از تاریخ ۱۲ شهریور به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی محل قبولی مراجعه کنند.
کرمان – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مکتب شهید سلیمانی و راه مقاومت ملت‌های آزاده جهان را بیدار کرده است.
مسعود میرکاظمی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، جواد اوجی وزیر نفت، سعید محمد مشاور رییس جمهوری در امور مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، علی عسگری معاون ستاد اجرایی فرمان امام، علیرضا مختارپور قهرودی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، میثم نیلی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن خجسته معاون پیشین صدا و سیما، سیدمحسن مهاجرانی معاون پیشین صدا و سیما و مشاور رئیس رسانه ملی به همراه محمد خزاعی به عنوان هیات امناء بنیاد سینمایی فارابی معرفی شدند.
ما از ریاست محترم قوه قضائیه، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین ریاست‌ محترم سازمان سینمائی می خواهیم که به درخواست ۱۹ صنف سینمائی و صدها سینماگر توجه کنند و شرایط لازم جهت بررسی هرچه سریع تر وضعیت اين سینماگران و آزادی آنان را مهیا کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ