دادستان شهریار علت فوت نسرین قادری را ناشی از مصرف متانول اعلام کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ستایشی درباره پرونده‌های مسمومیت‌های الکلی گفت: این مسأله تأسف‌بار بود که افرادی مبادرت به این کار کنند، چون ممنوعیت شرعی و قانونی دارد؛ اما قوه قضاییه بنا بر تکالیفی که دارد نسبت به پیگیری پرونده فوت و مسومیت ناشی از مصرف الکل در استان‌های البرز، آذربایجان غربی، قزوین و هرمزگان اقداتی انجام داده است.
در دو ماهه نخست سال ١۴٠١ مجموعا ١٩ نفر در تهران به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف الکل جان خود را از دست دادند که شش نفر به دلیل مصرف اتانول و ١٣ نفر نیز به دلیل مصرف متانول بوده است.
هرگز توصیه نمی‌شود سردرد ناشی از مسمومیت خصوصا با الکل را با مصرف پاراستامول درمان کنند. در واقع این کار ضربه مضاعفی به کبد وارد می‌کند و می‌تواند عواقب بسیار خطرناکی داشته باشد.
عضو هیئت مدیره انجمن سم‌شناسی و مسمومیت ایران، تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در نگارش مقالات علمی، حتی در کشور‌هایی که مصرف الکل در آن‌ها منع شرعی ندارد، نشان داده شده است که میزان بی‌خطری برای مصرف الکل (تقلبی و غیر تقلبی) صفر است.
کرج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز آخرین وضعیت مسمومان ناشی از مصرف مشروبات الکلی در این استان را تشریح کرد.
پیمان عرفان‌طلب اوینی، استاد دانشگاه شهید بهشتی می‌گوید: «علائم مسمومیت ناشی از مصرف الکل تقلبی ممکن است ساعت‌ها بعد از نوشیدن سراغ فرد بیاید تا جایی که حتی مسموم فراموش کند الکل مصرف کرده است. »
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اشاره به آخرین وضعیت مسمومان ناشی از مصرف مشروبات الکلی در البرز اظهار کرد: تعداد مسموم شدگان بر اثر مصرف مشروبات الکلی به ۱۲۰ نفر در استان رسید.
دادستان ایلام گفت: قطع یقین نمی‌توان گفت؛ مسمومیت برخی شهروندان مربوط به شیوع یک ویروس است یا آلودگی ناشی از آب شرب
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: ۱۱۳نفر براثر فوت ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن درسال ۱۴۰۱ به مراکزپزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده اند.
محبوبی‌پور با بیان این‌که علایم اکثر مراجعه‌کنندگان استرس و اضطراب ناشی از ترس است، اظهار کرد: مردم و خانواده‌های عزیز اخبار مربوط را از طریق مراجع رسمی دریافت کنند و نگرانی در خصوص سلامت دانش‌آموزان نداشته باشند.
آصفری با اشاره به آمار دانش‌آموزان مسموم شده از ابتدای این موضوع تا روز یکشنبه هفته جاری (۲۱ اسفند) گفت: یک بخشی از مسمومیت ناشی از استفاده از نفتالین و همچنین ماده‌ای به نام برنج بوده است. بخشی از مسائل هم بخاطر شیطنت دانش آموزان بود که زودتر مدارس را تعطیل کنند. بخشی هم هدفمند و با غرض انجام شد (تقریبا بیش از ۱۰۰ نفر در این قضیه دستگیر شدند) که در بین دستگیرشدگان تعدادی دانش آموز بودند که بخاطر شیطنت این کار را انجام داده و با اخذ تعهد آزاد شدند.
ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت از قول «غلامعلی افروز استاد دانشگاه تهران» در خصوص مسمومیت سریالی دانش آموزان نوشت: «اتفاق رخ داده در برخی مدارس دخترانه کشور در واقع، مسمومیت نیست بلکه متاثر از یک حساسیت روانشناختی و زیستی است.»
روزنامه اعتماد نوشت: چه قائل به این باشیم که گزارش‌های مسمومیت ناشی از استرس و اضطراب و جو روانی است، چه مایل باشیم تصور کنیم که یک عملیات پیچیده تروریستی در جریان است، حالا دیگر وقت آن رسیده که شورای امنیت ملی در مورد این وضعیت استثنایی تشکیل جلسه دهد.
۵۲ مورد فوت ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در ۹ ماهه سال جاری به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده اند.
با توجه به برودت هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی در نیمه دوم سال، مسمومیت‌های ناشی از گاز مونوکسیدکربن افزایش پیدا کرده است.
با شروع فصل سرد سال و راه اندازی و استفاده از وسایل گرمایشی، سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص خطر مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن به هموطنان هشدار داد .
با شروع فصل سرد سال و راه اندازی و استفاده از وسایل گرمایشی، سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص خطر مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن به هموطنان هشدار داد .
براساس اعلام دادگستری استان مرکزی، بنا به گواهی پزشکی قانونی، علت تامه فوت علیرضا کریمی، مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر اعلام شده است.
دادستان شهریار در تشریح علت فوت نسرین قادری گفت: پزشکی قانونی علت فوت نسرین قادری را مسمومیت ناشی از مصرف متانول اعلام کرده است.
دادستان شهریار گفت: پزشکی قانونی علت فوت نسرین قادری را مسمومیت ناشی از مصرف متانول اعلام کرده است.
دادستان شهریار گفت: پزشکی قانونی علت فوت نسرین قادری را مسمومیت ناشی از مصرف متانول اعلام کرده است.
مدیر کل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت محور سازمان غذا و دارو با اشاره به تداوم ممنوعیت و خرید و فروش قرص برنج، این سم را بیشترین عامل مسمومیت در میان سموم دانست.
رشت- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مراجعه ۱۸ مورد مسمومیت ناشی از مصرف الکل به مراکز درمانی استان گفت: تاکنون سه نفر فوت کردند و حال تعدادی از این افراد نیز وخیم است.
در ۳ روز اخیر ۱۸ مورد مسمومیت ناشی از مصرف الکل به بخش مسمومیت مرکز آموزشی درمانی رازی رشت مراجعه کردند که حال بسیاری از آن‌ها وخیم بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ