شورای امنیت ملی روسیه از مذاکره نیکلای پاتروشف و علی شمخانی درباره تحولات منطقه، اوکراین و مداخلات امنیتی کشورهای غربی در امور داخلی دو کشور خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه به وقت محلی (۱۶ اوت / ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲) با صدور بیانیه ای حمله تروریستی اخیر به حرم مطهر شاهچراغ در شهر شیراز ایران را بشدت محکوم کرد.
کنعانی فراخوان رهبران گروه هفت در دعوت از همه کشور‌ها برای حمایت از اجرای قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت را بسیار عجیب و نشانه سیاست‌های متناقض این کشور‌ها دانست، زیرا آن‌ها خود ناقض اصلی قطعنامه یاد شده و اعمال تحریم‌های غیرقانونی حداکثری علیه ملت ایران هستند.
آمریکا و انگلیس با چین، فرانسه و امارات برای صدور بیانیه مطبوعاتی در شورای امنیت درباره تحولات مربوط به تجاوز رژیم صهیونیستی مخالفت کردند.
آمریکا از صدور بیانیه مطبوعاتی در شورای امنیت برای محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه جلوگیری کرد.
پس از انجام چند روز مذاکرات فشرده میان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با همتای سعودی خود در شهر پکن، امروز توافق حاصل شده برای از سرگیری روابط میان دو کشور، طی مراسمی با امضاء بیانیه‌ مشترک میان ایران، عربستان سعودی و چین به صورت رسمی اعلام شد.‌
پس از انجام چند روز مذاکرات فشرده میان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با همتای سعودی خود در شهر پکن، امروز توافق حاصل شده برای از سرگیری روابط میان دو کشور، طی مراسمی با امضاء بیانیه مشترک میان ایران، عربستان سعودی و چین به صورت رسمی اعلام شد.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه ای، موضع گیری اخیر شورای امنیت در قبال شهرک سازی های رژیم صهیونیستی را تقلیل گرایانه توصیف کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از صدور بیانیه و تهیه طرح ۳ ماده‌ای در واکنش به اقدام پارلمان اروپا خبر داد.
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن بیانیه مشترک اخیر چین و عربستان گفت: دستگاه دیپلماسی باید با قدرت و قاطعیت جواب این بیانیه را دهد که دیکته شده اسرائیل و آمریکا به نوکرشان یعنی عربستان است.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه مشترک چین و عربستان گفت: امیدوارم چین و عربستان درک دقیق و واقعی‌تری از مواضع ایران داشته باشد.
در بیانیه مشترک رییس‌جمهور چین و سران شورای همکاری خلیج فارس آمده‌است:  رهبران بر ضرورت حمایت از پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای و جلوگیری از اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی در منطقه خلیج [فارس]و تضمین ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران با هدف حفظ امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی و بر ضرورت همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کردند.
بیانیه عریض و طویل شورای امنیت کشور روز گذشته تعداد فوتی‌های ۱۲ هفته پرالتهاب گذشته کشور را ۲۰۰ نفر اعلام کرد؛ اقدامی که خلاف سنت مرسوم سکوت وزارت کشور در قبال تعداد کشته‌شدگان در اعتراضات بود.
شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه ای به حمله تروریستی به سفارت پاکستان در افغانستان واکنش نشان داد.
در بیانیه شورای امنیت کشور آمده: بررسی‌ها نشان می‌دهد در نتیجه مجموع آشوبگری‌ها تاکنون بالغ بر ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
در بخشی از بیانیه شورای امنیت آمده است: فوت تاثر برانگیز خانم «مهسا امینی» پس از حضور در واحد پلیس امنیت اخلاقی تهران مورخ ۲۵ شهریور باعث گردید تا دشمن، طراحی پیچیده خود در جنگ ترکیبی که بنا بود به بهانه‌های مختلف آغاز شود را تسریع و با شتاب اجرایی نماید؛ لذا هرچند گزارش‌های رسمی سازمان پزشکی قانونی، مجلس شورای اسلامی، فراجا و همچنین نظرات کارشناسی پزشکان متعهد کشور نشان می‌داد که؛ هیچ اقدام مستقیمی از سوی عوامل انتظامی منجر به فوت خانم امینی نگردیده است، اما اغتشاش به این بهانه آغاز و اساسا موضوع متوفی به فراموشی سپرده شد.
شورای امنیت کشور با صدور بیانیه ای نسبت به رخدادهای اخیر توضیحاتی ارائه کرد.
فاطمه راکعی درباره جلسه اصلاح‌طلبان با رئیس قوه قضائیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: میزبانان این نشست خواستار ارایه پیشنهادات مصداقی از سوی اصلاح‌طلبان شده‌اند. اصلاح‌طلبان نیز در بیانیه خود تاکید کرده‌اند که پیشنهادات اصلاحی خود را در آینده ارایه می‌کنند.
در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: جمهوری اسلامی ایران، برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد با ادعای بررسی حوادث اخیر در ایران را مصداق بارزی از سوء استفاده دولت آمریکا از سازوکار‌های بین المللی برای اغراض غیرقانونی و مداخله جویانه خود در امور داخلی کشور‌های مستقل می‌داند.
این شورا، تشكر و حمایت از كلیه نیروهای حافظ امنیت به ویژه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و بسیج مردمی را كه با بردباری و فداكاری در تأمین امنیت مردم و كشور كوشیدند و حتی در مقابله با عوامل اغتشاش مظلومانه از جان خود گذشتند، وظیفه خود دانسته
شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای از طرفین درگیر در یمن خواست مذاکرات را برای تمدید آتش بس تقویت کنند و تأکید کرد که بحران یمن، راه حل نظامی ندارد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای حمله تروریستی روز جمعه به مسجدی در شهر هرات افغانستان را محکوم کرد.
دبیر شورای امنیت روسیه امروز در بیانیه ای تصریح کرد: آمریکا، انگلیس و سرسپردگان‌شان مسئول فاجعه احتمالی در نیروگاه اتمی «زاپروژیا» هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: خیانت خواندن مجاهدت‌های مدافعین حرم در سرکوب جریانات تکفیری تروریستی و زیرسؤال بردن بیداری اسلامی نمی‌تواند با تلاش شوم آمریکا در تقویت و گسترش سلطه رژیم صهیونیستی در منطقه غیرمرتبط باشد.
سوارز که به ناسیونال اروگوئه برگشته است، در حضور پرشور هواداران ناسیونال که به استقبال او آمده بودند معارفه شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ