مطالعات نشان داده‌اند که فیبر غذایی می‌تواند با التهابات داخلی بدن مبارزه کند و این کار را از طریق سوخت‌رسانی به باکتری‌های مفید روده و تقویت سیستم ایمنی مرتبط با دستگاه گوارش انجام می‌دهد. تقویت سیستم ایمنی مرتبط با روده‌ها برای تقویت سیستم ایمنی کلی بدن و همچنین مبارزه با عفونت‌ها ضروری است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ژوزه مورینیو، سرمربی رم، در آستانه اولین بازی تیمش در فصل جدید سری آ در نشستی خبری شرکت کرد و گفت همه تیم‌ها در سری آ باید مقابل قانون شرایطی یکسان و برابر داشته باشند.
روز جمعه، سید ابراهیم رئیسی در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد همه شهدای انقلاب اسلامی، به‌ ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حرکت در مسیر خدای متعال و اجرای دستورات الهی را از ویژگی‌های سپاه پاسداران دانست که آن را از همه نیروهای مسلح جهان ممتاز کرده و به آن قدسیت می‌بخشد.
در صورتی‌که پسورد گوشی اندرویدی خود را فراموش یا گم کرده‌اید، با راهنمای جامع باز کردن قفل دستگاه خود همراه ما باشید.
سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد همه شهدای انقلاب اسلامی، به‌ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حرکت در مسیر خدای متعال و اجرای دستورات الهی را از ویژگی‌های سپاه پاسداران دانست که آن را از همه نیروهای مسلح جهان ممتاز کرده و به آن قدسیت می‌بخشد.
منچسترسیتی به دنبال جایگزینی مطمئن برای کوین دی‌بروینه، ستاره مصدومش، است.
لیونل مسی امشب برای اولین بار بعد از حضور در اینترمیامی در یک نشست خبری حضور پیدا کرد.
نفخ شکم به حالتی گفته می‌شود که در آن شکم حالت باد کردن و اتساع (قابلیت باز و بسته شدن) پیدا می‌کند در واقع به‌نوعی قطر شکم در این حالت زیاد می‌شود. حدود ۳۰ درصد از افراد به نفخ شکم مبتلا هستند. برخی از افراد علاوه بر این، احساس پری و سفتی در ناحیه‌ی شکم نیز دارند که این مسئله می‌تواند با درد همراه باشد.
در صورتی که چک یا دسته چک مفقود شده یا به سرقت رفته است، باید برای جلوگیری از آسیب های احتمالی اقدامات قانونی مهمی انجام داد.
اگر شما هم جزو افرادی هستید که دائماً هوس مواد غذایی مختلف را می‌کنید یا اینکه اصلا هوس می‌کنید همه چیز بخورید، باید بدانید که صدای هشدار از طرف بدنتان برای شما به صدا در آمده است. در این مطلب درباره هوس چیپس و سیب زمینی سرخ‌کرده نکته‌ای را گفته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.
لوئیجی ریوا، مدیرفنی اسبق تیم ملی فوتبال ایتالیا، می‌گوید اگر روبرتو مانچینی هدایت تیم ملی عربستان را بپذیرد خیلی ناراحت می‌شود.
یادتان نرود که دخترتان با کمک شما می‌تواند با جهان مرد‌ها آشنا شود و اگر نقشتان را خوب بازی کنید، احتمال اینکه در رابطه‌ای آسیب‌زا گرفتار شود، کمتر می‌شود. گذشته از این، نگذارید که خارج شدن از خانه‌ای که برای فرزندتان مثل یک قفس است و فرار کردن از سلطه‌ی بی‌منطق و دلیل شما، تنها دلیل او برای انتخاب همسر باشد.
دروازه‌بان پرسپولیس معتقد است جوانان خوبی در این تیم هستند.
فردی که دارای ویژگی‌های سمی است می‌تواند در زندگی اطرافیان خود اختلافات زیادی با خودش ایجاد کند. خوشبختانه راه‌هایی برای ارزیابی این رفتار‌ها و تغییر آن‌ها وجود دارد که می‌تواند به بهبود زندگی و روابط شما با اطرافیانتان کمک‌کننده باشد. اولین و شاید مهم‌ترین راه آشنا بودن با علائم رفتار‌های مشکل‌ساز است که به شما در شناسایی رفتار‌های مشکل‌ساز کمک می‌کند.
سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی می‌گوید در صورتی که استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه آزادی نیاز دارند، باید اطلاع دهند!
باشگاه پاری‌سن‎ژرمن کیلیان امباپه را تهدید کرده اگر قراردادش را تمدید نکند در فصل جدید حتی یک دقیقه هم بازی نخواهد کرد.
در حالی که تقریباً همه سبزیجات در ارتقای سلامت کلی بدن نقش دارند، سبزیجاتی نیز هستند که به طور ویژه در کاهش وزن، نقش چشمگیری دارند. کالری کم، فیبر و آب زیاد موجود در این سبزیجات به قدری در ایجاد حس سیری مؤثرند که می‌توان آن‌ها را جایگزین میان‌وعده‌های پرکالری کرد.
اگر می‌خواهید میل به شیرینی‌جات را در خود کم کنید و همزمان دیگر مواد مغذی سودمند را برای بدن خود فراهم کنید، به جای مصرف شیرینی‌جات مختلف، خرما مصرف کنید. خرما منبع فوق‌العاده‌ای از فیبر، پتاسیم، آهن و ترکیبات گیاهی سودمند است که شیرینی مورد نیاز شما را تامین می‌کند.
یک سیب متوسط با پوست دارای ۴ گرم فیبر است، اما اگر پوست سیب را بکنید فیبر به ۲ گرم کاهش خواهد یافت. تحقیقات نشان می‌دهند خواص آنتی اکسیدانی مفید سیب از پوست آن سرچشمه می‌گیرد. به عبارت دیگر، بهتر است سیب‌های خود را به طور کامل میل کنید. پوست را دست نخورده بگذارید مگر آن که واقعا برای دستور پختی مانند پای سیب نیاز به پاک کردن آن داشته باشید.
کالری‌های باکیفیت مصرف کنید. اگر برنامه‌ای که انتخاب کرده‌اید به شما اجازهٔ مصرف مقداری کالری را در روز‌های روزه‌داری می‌دهد، غذا‌هایی را انتخاب کنید که سرشار از پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم باشند، مانند حبوبات، ماهی، تخم‌مرغ، زیتون و گوشت‌های فراوری نشده.. غذا‌های حجیم بخورید.
اگر مدفوع تان کوچک، سفت و گلوله گلوله بود، احتمالاً دچار یبوست یا کاهش تعداد دفعات مدفوع کردن شده اید. این اتفاق معمولاً به دلیل کمبود فیبر در رژیم غذایی رخ می‌دهد. دیگر عوامل تأثیرگذار در این مسأله میزان مصرف آب و تحرک فیزیکی است. به علاوه، یبوست می‌تواند بر اثر مصرف برخی دارو‌ها یا برخی مشکلات پزشکی رخ دهد که عملکرد روده‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
براساس دستورالعمل‌های غذایی استاندارد، توصیه می‌شود که خانم‌ها حداقل ۲۵ گرم و آقایان حداقل ۳۸ گرم فیبر غذایی در طول روز دریافت کنند. دریافت فیبر کافی در طول روز به کنترل اشتها، کند شدن فرایند هضم و بهبود متابولیسم بدن کمک می‌کند. به همین دلیل هم اگر می‌خواهید که سوخت‌وساز بدنی مناسبی در طول روز داشته باشید، باید میوه‌ها و سبزی‌های تازه، حبوبات، بذر کتان و دانه چیا را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
متاسفانه الگوی غذایی در ایران مناسب نیست. تغذیه در خانواده‌ها عمدتا بر اساس نشاسته و پروتئین است و کمتر از فیبر و سبزیجات استفاده می‌شود. اگر بتوان در ایام نوروز از گوشت ماهی، فیبر، سبزیجات و مواد گیاهی استفاده کرد، تاثیرات مثبتی روی سلامتی خواهد داشت.
غذاهای غنی از فیبر مثل میوه ها، سبزیجات و غلات کامل و سبوس دار همگی به بهبود کارکرد روده کمک می‌کنند. اگر روده حساسی دارید، از خوردن میوه‌هایی با فروکتوز بالا مثل سیب، گلابی و هندوانه پرهیز کنید که می‌توانند باعث نفخ شوند.
فیبر یک ماده مغذی بسیار مهم است که باید در هر الگوی غذایی گنجانده شود به خصوص اگر مبتلا به دیابت هستید. با این وجود، به یاد داشته باشید افزایش مصرف فیبر باید یک تلاش آهسته و پیوسته باشد، زیرا خوردن بیش از حد فیبر به طور مستقیم می‌تواند منجر به برخی علائم گوارشی ناخوشایند شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ