با انتخابات میان دوره ای کنگره و پیروزی جمهوری خواهان بایدن ۲ سال آینده را به سختی خواهد گذراند و تعطیلی دولت دور از ذهن نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
چرا باید رسانه ملی را در حد گروگان جمله «اگر این‌ها بیایند ما می‌رویم» تقلیل دهیم؟ این اصلا چه حرفی است؟! مشخص است، آن شخصی که چنین برخوردی کرده و چنین موضعی گرفته، نگاه کلان به مسائل ملی ندارد. مسائل ملی،حزبی نیست و محدود به گروه و دسته‌ای خاص نمی‌شود.
لبنان طی روزهای گذشته شاهد چند اتفاق مهم و البته نگران کننده بوده که نگاه ناظران و تحلیلگران امور را سخت به خود مشغول کرده است.
آرایش حزبی و گروهی در انتخابات مجلس دوازدهم چه شکل و شمایلی دارد و کدامین احزاب، جبهه‌ها، طیف‌ها و جناح‌ها تا به امروز در انتخابات اعلام حضور کرده و برای این آوردگاه مهم برنامه‌ریزی کرده‌اند؟ پس از رخداد‌های اعتراضی تابستان و پاییز ۱۴۰۱ و شکل‌گیری انتقادات و تجمعات فراوان، بسیاری از تحلیلگران و فعالان سیاسی تصور می‌کردند، اصلاحاتی در روند کلی تصمیم‌سازی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به نفع مطالبات مردم شکل بگیرد.
رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید که او بهترین فرصت و تنها بخت حزب جمهوری‌خواه برای پس گرفتن کاخ سفید است حتی اگر با اتهامات کیفری روبه‌رو باشد.
دبیر کل  حزب الله لبنان در شب شام غریبان عاشورا در سخنانی در جمع عزاداران حسینی لبنان به حادثه تروریستی در شهر دمشق، پایتخت سوریه واکنش نشان داد.
یک پایگاه خبری یمنی با انتشار گزارشی به دلایل مخالفت آمریکا، رژیم صهیونیستی و حزب الاصلاح یمن با توقف جنگ در این کشور پرداخت.
شیشمان و «علی سوسلو»، مدیر موسسه تحقیقاتی ALF بر این باورند که آرای زنان محافظه‌کار ترکیه عمدتا به احزاب بزرگتری نظیر مردم جمهوری‌خواه و حزب خوب خواهد رسید. در نظرسنجی که توسط همین موسسه تحقیقاتی در ماه ژانویه انجام شد، حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه – که از قدیم حزب برتر میان این زنان رای‌دهنده بوده – مقام دوم را با ۲۶.۵ درصد رای نسبت به حزب مردم جمهوری‌خواه با ۲۹.۲ درصد رای کسب کرد.
معاون دبیر کل حزب الله لبنان بر ضرورت تسریع روند انتخاب رئیس جمهور این کشور تاکید کرد.
عمق فاجعه زلزله ترکیه گسترده است و در برابر آن واکنشهای سیاستمداران ترک برای تخریب یکدیگر همچنان ادامه دارد و مناطق زلزله زده عملا تبدیل به بستر کشمکش‌های سیاسی میان حزب حاکم و اپوزیسیون شد.
حزب دموکرات نگران آن است در حالی که بسیاری از افراد در دهه هشتم زندگی‌شان بانشاط و سرزنده هستند بایدن ممکن است در زمره آن افراد نباشد.
دبیرکل حزب مردم سالاری در برنامه شیوه در انتقاد به رفتار اخیر در برخورد با خانواده علی دایی گفت: می‌گذاشتید همسر علی دایی برود؛ مگر چه می‌شد؟
حزب صهیونیست مذهبی که به نژادپرستی در بین یهودیان معروف است، طمع مهارناپذیری به بلعیدن کرانۀ باختری رود اردن دارد و بدون تردید برای گسترش بی‌سابقۀ شهرک‌های یهودی‌نشین در دلِ مناطق فلسطینی به نتانیاهو اعمال فشار خواهد کرد.
«تمدید دوره رهبری "شی جین پینگ" در چین برای مرتبه سوم، حاکی از این نکته است که در ابعاد کلان، سیاست‌های وی در عرصه‌های داخلی و بین المللی چین، مورد تایید مجموعه رهبران حزب کمونیست این کشور بوده است. از سوی دیگر، جریان‌های سیاسی که به شی جین پینگ نزدیک هستند (در چهارچوب حزب کمونیست چین) نیز رای و قدرتشان بر جریانی که منتقد وی هستند، می‌چربد. مساله‌ای که از منظر سیاست داخلی و بین المللی چین، حامل پیام‌های قابل تاملی است.»
نگران کننده ترین احتمال این است که چنین اقدامی از پیش برنامه ریزی شده بود و ما تنها شاهد بودیم که شی عمدا و به طور علنی سلف خود را تحقیر کرد و احتمالا این پیش زمینه‌ای برای استفاده از ابزار انضباط حزبی توسط شی و سپس مجازات قضایی هو خواهد بود.
کارشناسان و متخصصان علم سیاست، روانشناسی، فلسفه، جامعه‌شناسی و روانپزشکی؛ وابستگانی از هر گرایش مذهبی و از هر جناح حزبی موافق یا مخالف، در این ۵ هفته بار‌ها تذکر دادند که راه برخورد با اعتراضات مردمی، اعمال جبر و به کار بستن روش‌های قهری نیست.
اکنون شی جین پینگ احتمالا تاس می‌اندازد تا ببیند که از طریق زور و ارعاب چه چیزی را می‌تواند بدست آورد. با این وجود، جنگ‌ها غیر قابل پیش بینی هستند و دست کم علاوه بر تلفات سنگین به اقتصاد چین ضربه بزرگی وارد می‌کنند زیرا تجارت خارجی آن کشور کاهش خواهد یافت و به دنبال آن مشکلات ارزی نیز ایجاد خواهد شد.
نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و رئیس فعلی حزب لیکود به حکم دادگاه مجبور است هدیه ۳۰۰ هزار دلاری که در دوران نخست وزیری‌اش دریافت کرده را باز پس دهد.
مسیر تواقق مرزی لبنان با رژیم صهیونیستی تا اینجا، جدا از آنکه چه پایانی داشته باشد، یک پیروزی ماندگار برای حزب الله و سید حسن نصرالله است.
لیز تراس پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در سال ۱۹۹۶، به حزب محافظه کار پیوست و در عرض دو سال ، از حزب ضد سلطنتی به سلطنت طلب ترین حزب در بریتانیا ملحق شد.
عضو حزب اتحاد ملت در رابطه با جلسه اخیر این حزب و اینکه آیا فعالیت انتخاباتی توسط اعضا آغاز شده یا خیر اظهار کرد: حزب مشغول طراحی است اما اینکه بگوید سال آینده انتخابات را چه کار کنیم به این مفهوم هنوز ورود نکرده ایم.
عضو حزب اتحاد ملت در رابطه با جلسه اخیر این حزب و اینکه آیا فعالیت انتخاباتی توسط اعضا آغاز شده یا خیر اظهار کرد: حزب مشغول طراحی است اما اینکه بگوید سال آینده انتخابات را چه کار کنیم به این مفهوم هنوز ورود نکرده ایم.
دلیل اصلی اهمیت جنتا، این موضوع است که حزب الله لبنان در آغاز فعالیت های مبارزاتی و مقاومتی خود در ژوئن سال ۱۹۸۲ ، آموزش های نظامی نیروهایش را از پایگاهی که در این روستا ایجاد کرده بود.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ