طبق اصل ۲۷ قانون اساسی، اصل بر آزادی تجمع است و این اصل قابل محدودکردن نیست الا دو شرطی که در خود قانون به آن تصریح شده است که شامل «۱ـ عدم حمل سلاح ۲ـ مخل مبانی اسلام نباشد» است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در جلسه شورای اقتصاد به ریاست معاون اول رئیس جمهور اهم اقدامات انجام شده در خصوص برنامه مهار تورم و رشد تولید، گزارش پیشرفت طرح حکمرانی ریال و سه پیشنهاد دستگاه های مختلف بررسی بررسی شد.
بازدید سرزده رئیس قوه قضائیه از بنادر استان مازندران، بار دیگر موضوع کالاهای رسوبی را در رسانه‌ها برجسته کرد درحالیکه دولت پیش از این برای تعیین تکلیف کالاهای رسوبی مصوبه داشت.
هزینه‌کرد اشخاص حقوقی برای تولید و انتشار محتواهای فرهنگی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران به زبان‌های خارجی و ساخت فرهنگسرا، به‌صورت کامل به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.
طحان نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که برای تحقق فرمایشات چهارگانه رهبری در برگزاری انتخابات  برنامه‌تان چیست؟ گفت: تلاش ما این است منویات و راهبردهای مورد تاکید رهبری را دنبال کنیم، اما باید توجه داشت که مخاطب سخنان رهبری همه دستگاهها دخیل هستند که در این بین برخی از مسائل به شورای نگهبان بر می‌گردد
ارکانی توضیح داد: طبق آئین‌نامه افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر کلیه کارمندان شاغل در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری یعنی همان عموم کارمندان ۲۴.۷۱۵.۰۰۰ ریال بوده که امسال بر اساس مصوبه مجلس به آن ۲۰ درصد اضافه شده و این مبلغ به ۲۹ میلیون و ۶۵۸ هزار ریال رسیده است؛ این بدان معناست که افزایش ۲۰ درصدی روی حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر اعمال شده و شاهد افزایش ۲۰ درصدی حقوق نسبت به سال گذشته هستیم.
نماینده مردم خلخال در مجلس گفت: رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به دنبال حذف مصوبه ساماندهی کارکنان دولت است، اما مجلس از این مصوبه کوتاه نمی‌آید.
معاون اول رئیس‌جمهور ، مصوبه هیئت وزیران درباره حمایت از نخبگان غیرایرانی را ابلاغ کرد.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره نظر شورای نگهبان نسبت به مصوبه مولدسازی اموال مازاد دولت گفت: این مصوبه سران قوا است که به تایید رهبری رسیده، مبنای قانونی دارد و فرایند قانونی را طی کرده است.
جمهوری اسلامی نوشت: اگر با قانون، اعم از قانون اساسی یا عادی، مشکل دارید برای تغییر و بهینه سازی آن اقدام کنید نه اینکه آن را دور بزنید و با تصمیم و دستور و فرمان درصدد حل مشکل برآیید. البته روشن است که وجود مشکلات موجود، ربطی به قانون ندارد بلکه از ناتوانی مدیریتی ناشی می‌شود.
مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای غیرعلنی مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت را بررسی کرد.
کاربران بیان داشتند اصل خصوصی‌سازی مسئله‌ای قابل فهم است، اما پنهان‌کاری و مصونیت قضایی در آن می‌تواند کار را همچون موارد دیگری در گذشته به انحراف بکشاند.
عباس عبدی نوشت: ‏مصوبه اعلام نشده و طبعا محرمانه تحت عنوان ‎مولدسازی دارایی‌های دولت غیر قابل قبول‌ترین کاری است که در ذهن می‌توانست باشد. چگونه ممکن است چنین موضوعی بدون هیچ بحث و گفتگوی عمومی و بر خلاف بدیهیات قانونگذاری مصوب و اجرایی شود؟
شنیده ها حاکی از آن است که مقرر شده سود بازرگانی کالاهای وارداتی با مصوبه دولت به نصف کاهش یابد.
به نظر می‌رسد یک جریان و فعالیت عجیب به دنبال ابطال مصوبه حمایتی دولت از استارتاپ‌های بیمه با سو استفاده از فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی است.
رییس مجلس ‌شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری، مصوبه دولت درباره «تعیین ساز و کار واردات خودرو» را مغایر قانون بیان کرد.
رئیس مجلس ‌شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور مصوبه دولت درباره تعیین سازوکار واردات خودرو را مغایر قانون دانست.
هیئت وزیران با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح مصوبه مربوط به تعیین سقف کارانه پزشکان در سال ۱۴۰۱ موافقت کرد.
محمودزاده با بیان اینکه تا امروز حدود ۵.۶ میلیون برای واحدهای نهضت ملی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند،‌ اعلام نمود: از این تعداد، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار متقاضی حائز شرایط و فعال هستند که مدارک خود را بارگذاری کرده‌اند.
محمودزاده با بیان اینکه تا امروز حدود ۵.۶ میلیون نفر برای واحدهای نهضت ملی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند،‌ اعلام کرد: از این تعداد بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار متقاضی حائز شرایط و فعال هستند که مدارک خود را بارگذاری کرده‌اند.
رئیس جمهور اندونزی اعلام کرد ممنوعیت صادرات روغن پالم را از روز دوشنبه لغو می‌کند.
هر آنچه که باید درمورد سرخک بدانیم
محمد حسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز گفت: وضعیت قابل قبولی در جریان نیست مصوبه مجلس این بود که ابتدا دولت سهمیه‌های مردم را تعیین کند و به همه متقاضیان سرویس داده و کالابرگ‌های الکترونیکی در اختیارشان قرار بدهد و بعد از آن به حذف ارز ترجیحی اقدام کند اما دولت عکس آن عمل کرد اول ارز را حذف کرد و بعد جامعه را با تنش‌های قیمتی و گرانی مواجه کرد و بخشی از مصوبه‌ای که گفته شد قیمت‌ها متناسب با شهریور ۱۴۰۰حفظ شود عملی نشد. در مورد کالابرگ‌ها و دهک‌بندی‌ها هم آن چیزی که جامعه انتظار داشت اتفاق نیافتاد.
نماینده مردم تبریز در مجلس، گفت: اینکه به معیشت مردم شوک وارد شود و بعد گفتاردرمانی کنند، این کافی نیست. اقدامات اجرایی مناسب باید پشتوانه این اقناع باشد. وگرنه اینکه بیایند در تلوزیون و فضای مجازی صحبت‌های دانشگاهی ارائه دهند به جای اینکه تصمیمات اجرایی خودشان را توضیح دهند، این به چه درد جامعه می‌خورد؟
رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور دو مصوبه دولت درباره تعیین حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان و کمک هزینه مسکن کارگران را مغایر قانون دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ