مدیرعامل توانیر با اشاره به ناترازی برق در شرایط فعلی گفت: زمان‌هایی که مصرف داخلی بالا باشد میزان صادرات برق به حداقل خود می رسد اما تعهدات بین المللی خود را رعایت خواهیم کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر ایران در گینه گفت: تلاش خواهیم کرد از مجموع توانایی های کشور در تولیدات کشاورزی و صنایع تبدیلی مخصوصا دانش فنی و مهندسی و شرکت های دانش بنیان که توانایی بالایی است در آفریقا استفاده شود
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه شاسی بلند شهری زوتی DL5 از سال آینده با موتور هیبرید برقی عرضه می شود، گفت: با توجه به ظرفیت تولید 250 هزار دستگاه خودرو در پارس خودرو، این مجموعه بدون شک می‌تواند بزرگترین خودروساز ایرانی در بازارهای صادراتی شود.
ارومیه- وزیر راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: باید زمینه توسعه و استفاده کشورهای همسایه از ظرفیت ترانزیتی بسرعت فراهم شود.
کیهان نوشت: با وجود ظرفیت ۱.۸ میلیون بشکه‌ای، «توان عملیاتی» پالایشگاه‌های خوراک نفت ایران با احتساب تعمیرات اساسی عددی کمتر از ۱.۷ و نزدیک به ۱.۶ میلیون بشکه در روز است.
وزیر امور خارجه گفت: همسایگان ایران از ظرفیت اقتصادی، تجاری و سیاسی پراهمیتی بهره‌مند هستند.
ظرفیت پالایشی کشور ما بنا به اعلام مسوولان وزارت نفت، حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز است که به طور میانگین نزدیک به ۲ میلیون بشکه از تولید نفت روزانه ما به مصرف داخلی می‌رسد که در زمان اورهال یا تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها این میزان کمی کاهش می‌یابد؛ بنابراین منطقی نیست که روزی نهایتا ۳ میلیون بشکه تولید کنیم، ۲ میلیون بشکه در داخل مصرف کنیم و حدود ۱.۶ میلیون بشکه هم صادر کنیم. به نظر می‌رسد این عدم تطابق، ناشی از فروش بخشی از نفت فروش نرفته قبلی ایران باشد.
رشت- ظرفیت‌های خوب تجاری، اقتصادی و بازار هدف فعال، فرصت خوبی برای صادرات محصولات و تولیدات صنایع دستی فراهم کرده تا ضمن اقتصادی سازی این بخش، فرهنگ و هنر ایران نیز به دنیا معرفی شود.
رئیس انجمن سنگ ایران گفت: با وجود پتانسیل‌های فراوان در صنعت سنگ از جمله بیش از ۶ هزار واحد معدنی و فراوری سنگ تزئینی، صادرات این صنعت کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار است.
داوود دانش جعفری گفت: با توجه به سازوکار فعالیت این صندوق، زمینه مشارکت بین المللی و بخش خصوصی داخلی در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشورمان از جمله توسعه کریدور شمال - جنوب وجود دارد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: ما ظرفیت بالایی در صنایع دانش بنیان دارد و برای همکاری و ترویج خانه‌های فناوری و دانش بنیان در سطح کشورهای عضو شانگهای آمادگی داریم.
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: سطح تجارت ایران و قطر بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار است که واقعاً عدد پایینی است بنابراین بیشترین تمرکز ما استفاده از ظرفیت صادرات مجدد و سرمایه گذاری مشترک است.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ظرفیت بالای متخصصان هسته‌ای ایران را فرصتی برای توسعه برنامه‌های کشورهای همسایه و نیز کمتر توسعه یافته خواند.
اگرچه تجارت ایران و چین رقم ۵۰ میلیارد دلار را نیز تجربه کرده است اما در سالهای اخیر این رقم به محدوده ۲۰ میلیارد دلار رسیده که نیاز است تدابیری برای دستیابی به ارقامی بالاتر اندیشیده شود.
وزیر نیرو گفت: کارخانه‌های تولید تجهیزات و قطعات صنعت برق در کشور از ظرفیت خوبی برخوردارند، تا جایی که در این زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز صورت می گیرد.
رئیس جمهور با بیان این‌که ایران ظرفیت بالای اقتصادی دارد، افزود: علی‌رغم مشکلات موجود تاکنون سهم صادراتی ایران به کشورهای همسایه پنج تا شش برابر افزایش پیدا کرده است.
تماشاگران تمام صندلی‌های ورزشگاه دیدار ایران و انگلیس را تکمیل کردند.
جنگ روسیه و اوکراین و خرابکاری در خط لوله نورد استریم امکان صادرات گاز روسیه به اروپا را از بین برده است. به همین دلیل روسیه به دنبال استفاده از ظرفیت همسایگان به منظور فروش گازش است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران طی نشستی با خبرنگاران مولفه‌های توسعه در صنعت مس ایران را تشریح کرد و گفت: در حوزه‌های اکتشاف، استخراج، سرمایه، توسعه منابع انسانی و بازار در تلاش هستیم ظرفیت تولید کنسانتره و مس کاتدی افزایش و صادرات رونق بگیرد.
رئیس جمهور گفت: برگزاری اجلاس سیکا ظرفیت خوبی برای ایران و سایر کشورهای آسیایی به واسطه همکاری متفاوت خواهد بود.
غلامحسین کرمی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این مطلب که ایران خودرو از ظرفیت کافی برای تولید و صادرات محصولات جدید و باکیفیت برخوردار است، در این رابطه مشارکت با شرکای خارجی به شرط انتقال تکنولوژی را مثبت ارزیابی کرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت صادرات ایران به روسیه طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: مبادلات اقتصادی میان دو کشور بدون واسطه گری ارزهای خارجی، انجام می شود.
مدیر خانه نوآوری و فناوری روسیه با اشاره به رئوس های تعاملات فناورانه با روسیه گفت:با صادرات به روسیه جهش صادراتی خواهیم داشت.
معاون اول قوه قضاییه با رییس دادگاه عالی قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.
ما در بحث تولیدات تجهیزات حوزه نفت و گاز در یک نقطه مطلوب قرار داریم. این ظرفیت برای کشور‌های تحریمی همانند ما؛ مثل ونزوئلا بسیار بیشتر فراهم است و در قرارداد‌های جدید امضا شده در سفر اخیر اعضای دولت به ونزوئلا در زمینه پالایشگاه‌های فراسرزمینی و صادرات خدمات فنی و مهندسی اقدامات مثبتی صورت گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ