در ماه مه ۲۰۱۱ پس از ترور بن لادن رهبر القاعده از سوی آمریکا، ایمن الظواهری رسما رهبر القاعده شد. در دهه‌های اخیر از وی بیشتر به عنوان دست راست بن لادن و همچنین مغز متفکر القاعده یاد می شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سمنان- رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه ایمن سازی کریدور عبور پوز پلنگ در منطقه میامی در زمره اولویت های سازمان است، گفت: برای حفظ گونه نادر یوز، تلاش می کنیم.
ایمن حسین، مهاجم عراقی تیم الجزیره، گزینه تابستانی تراکتور بود اما به دلیل پر شدن سهمیه خارجی، تراکتور نتوانست او را به خدمت بگیرد.
باشگاه مس رفسنجان باب مذاکره با ستاره خط حمله تیم ملی عراق را باز کرده است.
اهواز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ایمن سازی نقاط پرحادثه در استان از اهداف این اداره کل است و پروژه‌های این بخش با قوت ادامه دارد.
رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به خطرات ناشی از وقوع حادثه در خطوط لوله‌های نفتی معارض با پروژه آزاد راه غدیر، ایمن سازی این خطوط را ضروری دانست.
شهردار منطقه ۱۷ تهران گفت: پس از ۱۰ سال و با مجوز معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۷، گود رها شده شاندیز، ایمن سازی می‌شود.
شهردار منطقه ۱۷ تهران گفت: پس از ۱۰ سال و با مجوز معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۷، گود رها شده شاندیز، ایمن سازی می‌شود.
وزیر امور خارجه اردن با تأکید بر اینکه اشغالگری رژیم صهیونیستی عامل اصلی تنش‌ها در غزه است، گفت: تنها در صورتی که فلسطینی‌ها امنیت داشته باشند، اسرائیل نیز امنیت خواهد داشت.
وزیر امور خارجه اردن با تأکید بر اینکه اشغالگری رژیم صهیونیستی عامل اصلی تنش‌ها در غزه است، گفت: تنها در صورتی که فلسطینی‌ها امنیت داشته باشند، اسرائیل نیز امنیت خواهد داشت.
بالی در دیدار فینال حریف قرقیزستانی را ۷ بر ۴ شکست داد و به مدال طلا دست پیدا کرد؛مهمدی در رده بندی کشتی گیر هندی را ۵ بر یک شکست داد و به مدال برنز رسید.
سجاد ایمن طلب در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب ابراگیم ماگومادوف از قزاقستان شد و به مدال نقره دست یافت.
ملی پوش وزن ۷۲ کیلیوگرم ایران ابراز امیدواری کرد با پیروزی در دیدار فینال بتواند مدال طلای آسیا را بر گردن بیاویزد.
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: شناسایی دوربرگردان‌های ناایمن در دستور کار پلیس است.
هیچ اعلامیه‌ای مبنی بر جایگزینی سیف العدل با ایمن الظواهری که در ماه اوت گذشته در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در کابل کشته شد، اعلام نشده است.
در میان آثار می‌توان به ماکت خانه «ایمن الظواهری» رهبر پیشین القاعده اشاره کرد که برای اطلاع یافتن «جو بایدن» رئیس جمهور امریکا در مورد محل اختفای او ساخته شده بود.
سخنگوی طالبان می‌گوید هنوز جسد ایمن الظواهری، رهبر القاعده که آمریکا مدعی کشتن وی در کابل شده پیدا نشده است.
پس از ادعای آمریکا مبنی بر کشتن سرکرده القاعده در شهر کابل افغانستان، طالبان بار دیگر تأکید کرد که هیچ جسدی را در محل ادعایی هدف‌قرارگرفتن سرکرده القاعده پیدا نکرده است.
دولت بایدن در پی شناسایی محل اختفای ایمن الظواهری در افغانستان در اواخر ماه گذشته و کشتن او با استفاده از یک هواپیمای بدون سرنشین، تصیمم گرفته است که کل دارایی دخیره شده این کشور را همچنان مسدود نگه دارد و مذاکرات با طالبان در این مورد را نیز متوقف کند.
سفیر روسیه در افغانستان تأکید کرد حذف فیزیکی سرکرده القاعده راه‌حل مبارزه با تروریسیم نیست، چون افراد این گروه می‌توانند به گروه‌های تروریستی دیگر مانند داعش بپیوندند.
یک رسانه هندی مدعی شد که این احتمال وجود دارد به دلیل اختلاف میان رهبران طالبان، وزیر دفاع و خارجه این گروه محل اختفای سرکرده القاعده را به آمریکا لو داده باشند.
الازهر مصر با صدور بیانیه ای هر گونه ارتباط میان ایمن الظواهری رهبر سابق القاعده و شیخ محمد الاحمدی ابراهیم الظواهری امام جماعت پیشین الازهر را تکذیب کرد.
به دنبال کشته شدن «ایمن الظواهری» رهبر گروه القاعده و دست راست سابق «اسامه بن لادن» طی حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا، این پرسش مطرح می‌شود که جانشینان احتمالی وی چه کسانی خواهند بود؟
مقامات طالبان در اظهارنظرهایی با تأئید خبر کشته شدن « ایمن الظواهری» اعلام کردند که حمله آمریکا به خانه‌ای در کابل، نقض حاکمیت ملی افغانستان و توافق دوحه است.
استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در سخنانی در واکنش به کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر سابق القاعده اظهار کرد: ما هیچ اطلاع یا اطلاعاتی درباره محل اختفای الظواهری و اینکه آیا او در کابل بوده یا در مکانی دیگر نداریم، ما از این موضوع اطلاعی نداشتیم.
ماهر فرغلی کارشناس گروه‌های جهادی تاکید کرد که روایت آمریکا درباره کشته شدن ایمن الظواهری را باور نمی کند، چون هنوز از جسد وی تصویری منتشر نشده و از طرفی سناریو عملیات کاملا هالیوودی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ