عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: استیضاح فاطمی امین به معنای مقابله با دولت نیست، بلکه یک جراحی سودمند است تا یک مدیر ضعیف و ناکارآمد برکنار شود و به جای او مدیر توانمندی سرکار بیاید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مرور مجموع قضاوت‌های نشریات زنجیره‌ای نشان می‌دهد که آن‌ها استیضاح را از لحاظ آورده برای مردم، فاقد فایده می‌دانستند، اما با این وجود به فضاسازی گسترده- از جمله با خبر دروغ واگذاری ۷۵ خودروی شاسی‌بلند- دامن زدند تا از این طریق بتوانند به شکاف سیاسی میان دولت و مجلس همسو دامن بزنند و برای سمپاشی‌های سیاسی سرخورده خود، از این طریق امید و انگیزه بتراشند!
با استیضاح فاطمی امین بازار گمانه زنی‌ها درباره شغل جدید وزیر سابق صمت، داغ شده است. روزنامه شرق در خبری تایید نشده به نقل از برخی منابع آگاه نوشت: «احتمالا فاطمی‌امین معاون اجرایی رییس جمهور خواهد شد»
نمایندگان مجلس با ۱۶۲ رای موافق، ۱۰۲ رای مخالف، ۲ رای ممتنع و ۶ رای باطله از مجموع ۲۷۲ رای مأخوذه به استیضاح سیدرضا فاطمی امین رای دادند؛ بنابراین سیدرضا فاطمی‌امین از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌رود.
سید رضا فاطمی‌امین با رأی عدم اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سمت خود برکنار شد.
سید رضا فاطمی‌امین با رأی عدم اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از سمت خود برکنار شد.
میرمحمدی در مخالفت با استیضاح وزیر صمت اظهار کرد: متاسفانه وزیر می‌آید با چندین تائیدیه آمار می‌دهد بعد می‌گوییم فاطمی امین دروغ میگوید؟ اگر با فاطمی امین مشکل دارید چرا نظام را زیر سوال میبریم؟!
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به دولت پاسخ داده که به لحاظ قانونی امکان تعویق زمان استیضاح وزیر صمت وجود ندارد.
جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا برگزار می‌شود.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به دولت پاسخ داده که به لحاظ قانونی امکان تعویق زمان استیضاح وزیر صمت وجود ندارد.
حسینی گفت: اگر استیضاح در روز یکشنبه اعلام شود، وزیر صمت در مجلس حاضر شده و توضیحات خود را به نمایندگان ارائه می‌کند. دولت هم از وی حمایت می‌کند، چون معتقد است عملکرد وی خوب بوده است و تغییر در این شرایط به نفع کشور و دولت نیست. امیدوارم با توضیحاتی که فاطمی امین می‌دهد، نمایندگان هم با دولت همراهی داشته باشند.
فاطمی امین در پاسخ به ادعای یکی از نمایندگان مجلس در خصوص تحویل ۷۰ دستگاه خودرو به نمایندگان در جریان استیضاح گذشته وی عنوان کرد: اگر یک مورد هم بود، بگویید که من پیگیری کنم. چنین چیزی نبوده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: استیضاح وزیر صمت با همان تعداد امضایی که در صحن مجلس اعلام وصول شد، به قوت خود باقی است و هفته آینده قرار است جلسه استیضاح وزیر صمت برگزار شود.
عضو هیئت مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
به موجب اعلام وصول استیضاح فاطمی‌امین وزیر صمت حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی مجلس خواهد بود.
حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: استیضاح سید رضا فاطمی‌امین؛ وزیر صمت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس پس از صحبت‌های طراحان استیضاح و پاسخ‌های وزیر بررسی شد.
هفت نفر از وزرا هفته جاری جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسات کمیسیون‌ها حضور می‌یابند و طرح استیضاح وزیر صمت هم رسیدگی می‌شود.
استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین وزیر «صمت» سه شنبه ۱۰ آبان در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی قرار گرفت که در پایان نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مخالفت با استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین، مجددا به او رای اعتماد دادند و با ۸۴ رای موافق، ۱۸۲ رای مخالف، ۶ رای ممتنع و ۲ رای باطله از مجموع ۲۷۴ او در وزارت صنعت، معدن و تجارت ابقا شد.
جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی برای بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت به ریاست محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد.
طرح استیضاح وزیر صمت به رای مجلس گذاشته شد و نمایندگان با استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین مخالفت کردند.
قاطبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی توضیحات فاطمی امین درباره عملکردش در وزارت صمت را قانع‌کننده دانستند و به استیضاح وی رأی منفی دادند.
سخنگوی هیئت‌ رئیسه مجلس گفت: احتمال دارد که رئیس‌جمهور فردا برای دفاع از وزیر صمت در مجلس حضور یابد.
نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: فاطمی امین مقصر اصلی وضعیت صنعت خودرو نیست و الان برای استیضاح وزیر صمت زود است.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از تغییر زمان برگزاری جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: جلسه استیضاح فاطمی امین روز یکشنبه ۸ آبان ماه برگزار شود.
شاخص کل در هفته گذشته جز دو روز پایانی آن روزهای خوبی را پشت‌سر نگذاشت، درحالی که بازار در سه روز متوالی شاهد کاهش نسبی قیمت ها بود، اما سرانجام شاخص در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۴‌ هزار واحدی قرار گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ