سبزیجات منبع غنی انواع ویتامین‌ها هستند و باید روزانه آن‌ها را مصرف کرد، اما روزانه چقدر از گروه سبزیجات در رژیم غذایی خود بگنجانیم و چگونه آن‌ها را مصرف کنیم؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این سبزی برگ‌دار به عنوان یکی از مغذی‌ترین سبزیجات در صدر جدول قرار دارد؛ به این دلیل که هر ۳۰ گرم اسفناج خام، نیاز روزانه بدن به ویتامین A و K را تا حد قابل توجهی فراهم می‌کند. اسفناج هم‌چنین دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را کم می‌کنند. سبزی‌های برگ‌دار مانند اسفناج حاوی بتاکاروتن و لوتئین (دو آنتی‌اکسیدان با خاصیت کاهش خطر ابتلا به سرطان) هستند. هم‌چنین اسفناج ضمن کاهش فشار خون، برای سلامت قلب هم مفید است.
قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۲۲ تا ۲۸ خرداد) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.
زردچوبه خام محتوی روغنی است که باعث کاستن مقدار سم در بدن می‌شود، زردچوبه به رنگ طلایی را، به عنوان مزه گرم در سبزیجات، برنج، حبوبات، ماهی و مرغ می‌توان استفاده کرد.
بهتر است سبزیجات را آب پز کنیم یا بخارپز؟ روش صحیح پختن سبزیجات چیست؟ نویسندگان آشپزی و متخصص علم تغذیه به این سوال پاسخ داده‌اند؟
اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران قیمت جدید محصولات کشاورزی در میدان بزرگ میوه و تره بار تهران را اعلام کرد.
همه انواع سبزیجات برای سلامت بدن مفید هستند، اما ترکیبات مغذی خاصی که در سبزیجات چلیپایی مثل کلم بروکلی یافت می‌شود، از مزیت‌های بیشتری برای حفظ سلامت کبد برخوردارند.
کیسه صفرا اندامی در بدن شماست که صفرا را ذخیره و آزاد می‌کند. صفرا به فرآیند گوارش کمک می‌کند. اگرچه یک اندام کوچک است، اما مشکلات کیسه صفرا می‌تواند دردناک باشد. در حالی که هیچ غذای خاصی وجود ندارد که کیسه صفرا شما را سالم نگه دارد و عملکرد آن را حفظ کند، یک سبک زندگی سالم و یک رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات برای سلامت کیسه صفرا توصیه می‌شود.
از لحاظ نظری هر ماده غذایی‌ای می‌تواند به هپاتیت آ آلوده شود. در عمل مواد غذایی آلوده شده بیش‌تر سبزیجات خام از جمله سالاد، میوه، صدف، یخ و آب را شامل می‌شوند.
سبزیجات جزء سالم‌ترین خوراکی‌ها هستند که به‌دلیل ویتامین‌ها و فیبر فراوان توصیه می‌شود در رژیم غذایی گنجانده شود. بسیاری از سبزیجات این ویژگی را دارند که می‌توان به‌شکل خام و پخته مصرف کرد. گرچه طبخ بعضی سبزیجات ارزش تغذیه‌ای آن‌ها را افزایش می‌دهد در مورد بعضی دیگر بهتر است خام مصرف شوند.
سبزیجات جزء سالم‌ترین خوراکی‌ها هستند که به‌دلیل ویتامین‌ها و فیبر فراوان توصیه می‌شود در رژیم غذایی گنجانده شود. بسیاری از سبزیجات این ویژگی را دارند که می‌توان به‌شکل خام و پخته مصرف کرد. گرچه طبخ بعضی سبزیجات ارزش تغذیه‌ای آن‌ها را افزایش می‌دهد در مورد بعضی دیگر بهتر است خام مصرف شوند.
شست‌وشو، ضدعفونی و گندزدایی میوه و سبزیجات از مهم‌ترین نکاتی است که در خانه‌داری باید رعایت شود.
سبزیجات خام، اگر دندان‌های حساس یا پوسیده دارید، سبزیجات خام ممکن است در فهرست غذا‌هایی که بهتر است کمتر مصرف کنید، قرار بگیرند. در عوض، سعی کنید سبزیجات را بپزید تا نرم‌تر شوند یا از سبزیجات پوره شده مانند هویج، کدو تنبل و چغندر در سوپ یا خورش استفاده کنید.
لبنیات منبع اصلی استخوان سازی است و هر فنجان شیر، ۲۸۰ میلی گرم کلسیم دارد. اما شما می‌توانید برای کسب ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم مورد نیاز روزانه از محصولات گیاهی نیز استفاده کنید.
لبنیات منبع اصلی استخوان سازی است و هر فنجان شیر، ۲۸۰ میلی گرم کلسیم دارد. اما شما می‌توانید برای کسب ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم مورد نیاز روزانه از محصولات گیاهی نیز استفاده کنید.
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران درباره قیمت واقعی میوه و صیفی جات در میوه فروشی‌های سطح شهر گفت: هر یک از خرده فروش‌ها می‌توانند با سود ۳۰ تا ۳۵ درصد محصولات را از میوه فروشان خریداری کنند.
کوکو سبزیجات یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و گیاهی است که با سبزیجاتی مانند هویج، کدو سبز، قارچ، پیاز و... تهیه می‌شود.
همیشه گفته می‌شود سبزی‌ها را خام بخورید تا مواد مغذی بیشتری به بدنتان برسد. شاید درباره بیشتر سبزی‌ها این موضوع درست باشد، اما سبزی‌هایی هم وجود دارد که پختن آن، باعث افزایش ارزش غذایی آن می‌شود.
در بعضی مواقع به دلیل خرید زیاد میو‌ها و سبزیجات دچار مشکل برای نگهداری از آن‌ها می‌شویم، اما همیشه استفاده از میوه‌های خوشرنگ و سبزیجات تازه لذتبخش‌تر است.
ترشی سبزیجات از ترکیب هویج، گل کلم، قارچ، زیتون و... تهیه می‌شود که عطر و طعم بسیار دلچسبی دارد و یک چاشنی خوشمزه برای غذاست.
برخی از روش‌های آشپزی، مانند جوشیدن طولانی منجر به از دست رفتن مواد مغذی می‌شود. بخارپز کردن هویج، از فرآیند از دست رفتن مواد مغذی جلوگیری می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که از بافت هویج پخته شده بدون از دست رفتن ارزش غذایی سبزیجات لذت ببرید.
سبزیجات را خام بخوریم یا پخته؟
مانند فواید سایر سبزیجات مانند کلم بروکلی و سبزیجات برگدار، کلم دارای مقادیر زیادی فیبر، ویتامین K، ویتامین A و آهن است. نتایج پژوهش‌ها نشان داده که کلم (به ویژه کلم خام) پری بیوتیک‌هایی را به روده ارائه می‌دهد که می‌تواند سلامت روده را بهبود بخشد.
دنیای تغذیه مملو از بحث و جدل در این باره است که چه چیزی برای شما خوب است و چه چیزی خوب نیست. اما یک نکته وجود دارد که اکثر افراد می‌توانند روی آن توافق داشته باشند: همه ما باید میوه و سبزیجات بیش تری بخوریم.
سبزیجات معطر از انواع چاشنی‌های خوشمزه و خوشبو برای طعم‌دار کردن انواع گوشت، مرغ، سس سالاد، ماست و... در آشپزی هستند که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ