ترشی سبزیجات از ترکیب هویج، گل کلم، قارچ، زیتون و... تهیه می‌شود که عطر و طعم بسیار دلچسبی دارد و یک چاشنی خوشمزه برای غذاست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این کباب به دلیل شکل لوله‌ای که دارد به این اسم مشهور شده است.
ترشی فندق یک چاشنی خوشمزه و همه کاره است که می‌توان آن را به تنهایی، به عنوان چاشنی سالاد یا ساندویچ، یا به عنوان یک ماده در سایر غذا‌ها و یا چاشنی به همراه غذا‌ها میل کرد. آن‌ها همچنین منبع خوبی از پروتئین و فیبر هستند. در ادامه با سه روش متفاوت تهیه ترشی فندق آشنا می‌شوید.
مرغ شکم پر گیلانی با مواد ترش و سبزی معطر تهیه می‌شود. اما نوع سبزی‌های محلی و خوش عطر آن با مازندران متفاوت است.
ترش تره غذای گیلانی بدون گوشت که به طور معمول با پلو یا در کنار ماهی کولی سرخ شده سرو می‌شود.
ترشی گذاشتن یا تهیه ترشی یکی از رسوم قدیمی و پرطرفدار در سراسر جهان است. ترشی‌ها به عنوان چاشنی‌هایی محبوب و هیجان انگیز، در لیست غذا‌ها و دسر‌های کشور‌های خاورمیانه جایگاه ویژه‌ای دارند. برای بهره بردن از خواص چغاله بادام، تهیه ترشی چغاله بادام ایده خوبی است. در این بخش روش خوشمزه‌ای برای تهیه ترشی چغاله بادام به عنوان یک ترشی تابستانی و بهاری برایتان خواهیم داشت.
خورش گوجه سبز یکی از انواع خورش‌های خوشمزه و مجلسی ایرانی است به دلیل اینکه گوجه سبز فقط در فصل بهار و تابستان موجود است به عنوان یک خورش فصلی شناخته می‌شود. اگر طرفدار غذا‌های ترش هستید حتما این خورش را امتحان کنید.
بلغور پلو ترکیه غذایی ساده و مقوی است که از گندم کوبیده شده یا به اصطلاح بلغور که به زبان ترکی یارما گفته می‌شود تهیه می‌گردد به همین دلیل دارای خواص و مواد معدنی فراوان است. یارما پلو یا بلغور پلو ترکیه‌ای به تنهایی یا به همراه گوشت، مرغ، پنیر فتا یا ماست سرو می‌شود.
بامیه ترکی نوعی بامیه است که شباهت زیادی به بامیه ایرانی دارد، با این تفاوت که به صورت مارپیچ و دایره‌ای تهیه می‌شود و کمی تردتر است.
قابلمه را خیلی پر نکنید تا بامیه‌ها حسابی پف کنند و داخل شان پوک شود. با پایین نگه داشتن دمای روغن، شیرینی فرم صاف‌تر و زیبا تری پیدا می‌کند. قبل از ریختن سری دوم، بگذارید روغن از دما بیافتد و کمی خنک شود.
آش چهارشنبه سوری نوعی آش سنتی مازندران است که به نام آش ترشی یا آش چهل گیاه هم معروف است و طعم ترش و دلچسبی دارد.
ترشی مدیترانه‌ای یکی ازا نواع ترشی‌های بین‌المللی خوشمزه و محبوب است که از ترکیب گل کلم با هویج، سیر، زیتون، خیار شور، قارچ و... تهیه می‌شود.
این زرشک پلو خوشمزه را می‌توانید در کنار یک برنج زعفرانی سرو کنید و یک غذای عالی تهیه کنید. زرشک پلو با مرغ با رب انار طعم ملسی دارد و شما می‌توانید بنا به سلیقه خود میزان ترشی و شیرینی این غذا را کم و زیاد کنید.
کباب تابه‌ای ترش یکی از انواع کباب‌های ما ایرانی‎هاست که طعم و مزه بسیار خوبی دارد.
ترشی کیوی یکی از انواع ترشی‌های میوه‌ای است که به دلیل داشتن میوه کیوی طعم ملسی دارد و یک چاشنی خوشمزه برای غذاست.
ترشی لوبیا سبز یکی از انواع ترشی‌های خوشمزه ایرانی است که برای تهیه آن از ترکیب لوبیا سبز با گوجه، سیر و فلفل ترشی استفاده می‌شود.
سوپ جو با زرشک نوعی سوپ قرمز است که در ترکیبات آن از زرشک استفاده می‌شود و به همین دلیل طعم ترش بسیار دلچسبی دارد.
ترشی لبو یکی از ترشی‌های بسیار خوشمزه و خوشرنگ پاییزی است که طعم ملسی دارد و یک چاشنی خوشمزه برای غذاست.
رب انار یکی از چاشنی‌های خوشمزه و ترش ایرانی است که در بسیاری از غذاهای سنتی کاربرد دارد و طعم و مزه دلچسبی به غذا می‌دهد.
ترشی لیته ازجمله ترشی‌های بسیار پرطرفدار و سنتی ایرانی است که در کنار انواع غذا سرو می‌شود و بسیار اشتها برانگیز و خوشمزه است.
ترشی بندری یکی از انواع ترشی‌های خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که طعم تند و مطبوعی دارد و یک چاشنی خوشمزه برای انواع غذاست.
ترشی یونانی از ترکیب سبزیجات رنگارنگی مانند زیتون، هویج، فلفل دلمه‌ای، قارچ و... تهیه می‌شود و بسیار خوشمزه و پرطرفدار است.
سالاد سیب لهستانی یکی از انواع سالادهای سرد است که برای تهیه آن از سیب سبز ترش و سبزیجاتی مانند هویج، پیاز، نخود فرنگی، خیارشور و... استفاده می‌شود.
ترشی هویج یکی از انواع ترشی‌های خوشرنگ و خوشمزه است که از ترکیب هویج با فلفل ترشی، موسیر و ادویه تهیه می‌شود.
ورش قیمه را بر دو نوع خورش قیمه سیب زمینی و خورش قیمه بادنجان طبخ می‌کنند. لغت‌نامه‌ی دهخدا قیمه را که یک کلمه‌ی ترکی است به گوشت ریز ریز شده یا چرخ کرده تعبیر می‌کند و خورشت قیمه را خورشتی می‌نامد که با این نوع گوشت تهیه شده باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ