کابینه جدید عراق که چند روزی بیشتر از عمر آن نمی گذرد، برای اینکه بتواند اعتماد عراقیها را به خود جلب کند باید با چالشهای سختی دست و پنجه نرم کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر ایران در بغداد و نخست وزیر عراق در یک نشست دوجانبه در خصوص گسترش همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف به ویژه برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) بحث و تبادل نظر کردند.
یک تحلیلگر امور سیاسی عراق اعلام کرد که سفر نخست وزیر این کشور به سوریه در کنار حل بحران برق با همکاری ایران، به مذاق کاخ سفید خوش نیامده است.
یک رسانه عربی در گزارشی به آخرین تحولات روابط تهران و قاهره پرداخت.
رئیس جمهوری مصر به شکل تلفنی با رئیس جمهور سوریه و نیز نخست وزیر عراق گفتگو کرد.
منابع عراقی با اشاره به سفر فردا دوشنبه محمد شیاع السودانی به مصر به جزئیات بیشتری از این سفر و محورهای رایزنی در آن پرداختند.
سفیر عمان در قاهره با اشاره به اشتراکات سیاسی کشورش با مصر خاطرنشان کرد که در سفر سلطان هیثم بن طارق به مصر به موضوع از سرگیری روابط تهران و قاهره پرداخته شد.
نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد که کشورش به نیروهای نطامی خارجی نیازی ندارد و امریکایی ها این مسئله را درک می‌کنند.
نخست وزیر عراق تاکید کرد که ۷ میلیون شهروند عراقی از تغییرات آب و هوایی متأثر شدند.
السودانی گفت که بغداد به طور رسمی اقدامات ایران و ترکیه در خاک این کشور را محکوم کرد و نیرو‌های امنیتی دولت فدرال عراق با همکاری اربیل، مرز‌های عراق با ایران و ترکیه را کنترل کرد.
محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه در پاریس دیدار کرد.
محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق بر حفظ روابط با کشورهای عربی و کشورهای منطقه تاکید کرد.
نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق از تداوم تلاش های نخست وزیر این کشور برای تحقق هدف نزدیکی روابط ایران و عربستان خبر داد.
نخستین و جدی‌ترین کانون سفر السودانی به تهران در ارتباط با امنیت مرز‌ها و حضور گروهک‌ها در اقلیم کردستان است
محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز سه شنبه میزبان  نیچروان بارزانی رئیس اقلیم و هیئت همراه او بود.
نخست وزیر جدید عراق با استناد به اختیارات قانونی و با صدور حکمی، نخست وزیر سابق و وزرای کابینه او را بازنشسته اعلام کرد.
نخست وزیر جدید عراق با استناد به اختیارات قانونی و با صدور حکمی، نخست وزیر سابق و وزرای کابینه او را بازنشسته اعلام کرد.
کابینه جدید عراق که چند روزی بیشتر از عمر آن نمی گذرد، برای اینکه بتواند اعتماد عراقیها را به خود جلب کند باید با چالشهای سختی دست و پنجه نرم کند.
«محمد شیاع السودانی» رسما مأموریت نخست وزیری و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق را از «مصطفی الکاظمی» تحویل گرفت.
رایزنی های نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق در حالی ادامه دارد که اتحادیه میهنی کردستان عراق نامزدهای خود را برای پست های وزارتی به السودانی اعلام کرده است.
اختلاس دو و نیم میلیارد دلاری در عراق واکنش های زیادی به دنبال داشته است و برخی خواهان اتخاذ تدابیر شدید علیه اختلاس گران شدند.
انتخاب عبداللطیف رشید به عنوان رئیس جمهور جدید عراق واکنش هایی را در داخل و خارج از این کشور به دنبال داشت.
نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق پیام خود به کشورهای دوست و برادر را پیام همکاری و تفاهم توصیف کرد.
السودانی پس از اینکه این مأموریت را بر عهده گرفت، در نخستین اظهار نظر خود گفت: کابینه را در سریعترین زمان ممکن تشکیل خواهم داد.
یک عضو حزب دموکرات کردستان عراق از حمایت جریان های اهل سنت، گروه‌های سیاسی کُرد و دیگر اقلیت های عراقی از نخست وزیری محمد شیاع السودانی خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ