گوجه‌فرنگی که گاهی به نام طب سنتی به آن کم‌محلی می‌شود، سرشار از لیکوپن است و با پخته شدن مواد موثره آن در جلوگیری از التهاب و تولید سلول سرطانی بیشتر می‌شوند، در طب سنتی خوردن خام آن همراه غذا نهی می‌شود، ولی پخته شده آن توصیه می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دکتر علی پناهی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه ترشی‌هایی مانند ماست و دوغ ترش درد زانو را افزایش می‌دهد؛ ادامه داد: اما خوراکی‌هایی مانند توت، زنجبیل، آووکادو، سویا، کلم برگ، و ویتامین c اثر کاهنده درد در این افراد دارند یعنی ضددرد‌های طبیعی هستند.
درحالی که لذت بردن از خوراکی‌های شیرین ذاتا عادت بدی نیست، اما قطعا مصرف روزانه خوراکی‌های مضر حاوی قند‌های افزوده با پیامد‌های منفی و زیان‌بار مختلفی برای سلامت بدن همراه است. با این‌حال، میوه‌هایی که طعم شیرینی محسوسی دارند، می‌توانند میل و هوس غذایی شما به مصرف خوراکی‌های شیرین را راضی نگه دارند و سلامتی شما را هم به خطر نیندازند.
احتمالاً می‌دانید که باید از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید. اما همچنین باید مراقب آبمیوه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و چای شیرین باشید، زیرا سرشار از شکر هستند. مقادیر زیاد قند آسیب عصبی را به دنبال دارند چرا که باعث بروز التهاب می‌شوند.
استرس می‌تواند به طرق گوناگون سبب افزایش وزن شود که یکی از آن‌ها «پرخوری» است. زمانی که دچار استرس مزمن هستیم، میل به غذا خوردن در ما بیشتر می‌شود، به ویژه تمایل به خوردن غذا‌هایی با کربوهیدرات بالا که باعث می‌شود اشتهای بیشتری پیدا کنیم و به خوردن ادامه دهیم
دریافت ترکیب درستی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسید‌های چرب، پروتئین و کربوهیدرات به تقویت سطوح هورمون‌هایی مانند سروتونین کمک می‌کند که ما را متعادل نگه می‌دارند.
دریافت ترکیب درستی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسید‌های چرب، پروتئین و کربوهیدرات به تقویت سطوح هورمون‌هایی مانند سروتونین کمک می‌کند که ما را متعادل نگه می‌دارند.
مصرف مواد غذایی که حاوی ویتامین B هستند و در خوراکی‌های مثل نان و انواع غلات به وفور یافت می‌شوند، برای کاهش حجم فشار‌های روحی و روانی توصیه می‌شود.
بعضی از خوارکی‌ها و مواد غذایی حاوی هورمون‌های تنظیم کننده خواب مانند ملاتونین و سروتونین هستند. برخی دیگر نیز حاوی مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی خاص مانند منیزیم و ملاتونین هستند که باعث می‌شوند سریع‌تر و عمیق‌تر بخوابید.
تیروئید یک غده پروانه‌ای‌شکل در جلوی گردن است که تولید هورمون، کنترل متابولیسم و عملکرد ماهیچه‌ها و گوارش را بر عهده دارد. بیش از ۷۰ درصد موارد کم‌کاری تیروئید ناشی از عادات غذایی نامناسب است.
فشار خون بالا شایع‌ترین عامل خطر قابل پیشگیری برای بیماری قلبی است. منیزیم برای تنظیم فشار خون ضروری است. این ماده به کاهش فشار خون از طریق مکانیسم‌های مختلفی کمک می‌کند.
گوشت قرمز ممکن است سرشار از پروتئین باشد، اما هضم آن برای کبد کار مشکلی است. تجمع پروتئین اضافی در کبد می‌تواند منجر به بیماری‌های کبد چرب شود که در نهایت می‌تواند بر مغز و کلیه آثار سوء بگذارد.
اگر باید رانندگی کنید، صبح، ظهر یا شب فرقی ندارد، فقط فراموش نکنید که خوردن وعده غذایی مناسب قبل راهی شدن، مهم است. یعنی غذای متعادل و کامل که نه خیلی سنگین و نه سبک باشد. همان‌طورکه وعده غذایی بسیار سبک منجر به مشکل در تمرکز می‌شود، برعکس آن هم صادق است وغذای سنگین خواب‌آلودگی ایجاد می‌کند.
هویج یکی از خوراکی‌هایی است که تاثیر ناچیزی بر قند خون دارد و درنتیجه به یکی از بهترین گزینه‌ها برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی تبدیل می‌شود که می‌خواهند به‌دلایل مختلف از نوسانات قند خون جلوگیری کنند. پایدارسازی قند خون به جلوگیری از ایجاد چرخه‌های معیوب غذایی جلوگیری می‌کند و درنتیجه می‌تواند به کنترل وزن، پایدارسازی سطح انرژی و تنظیم خلق‌وخو کمک برساند.
برخی مواد طبیعی خانگی هستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان رقیق کننده خون استفاده کرد.
ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسید‌های آمینه، عناصر کمیاب از جمله مواد مغذی هستند که بدن ما برای حفظ سلامت ذهنی و جسمی به آن‌ها نیاز دارد.
ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، عناصر کمیاب از جمله مواد مغذی هستند که بدن ما برای حفظ سلامت ذهنی و جسمی به آنها نیاز دارد. تامین روزانه تمام این مواد مغذی مهم، ضروری است.
انواع شور و ترشی جزو خوراکی‌های طعم‌دهنده و اشتهاآور محسوب می‌شوند. با این حساب، افراد سالمی که کمی بدغذا هستند و اشتهای چندانی به خوردن ندارند، می‌توانند با همراه کردن انواع ترشی‌ها و شور‌ها با غذا‌های اصلی خود، اشتهایشان را تحریک کنند و غذای بیشتری بخورند. البته، این توصیه بیشتر برای افراد لاغر و کم‌غذا مطرح می‌شود و به‌طور حتم، افراد چاق با قرار دادن شور و ترشی در کنار بشقاب اصلی غذای خود، پرخوری بیشتری خواهند کرد و به‌طور حتم، مشکل چاقی و اضافه‌وزنشان هم تشدید خواهد شد.
نرخ ضربان قلب (تعداد دفعاتی که قلب در یک دقیقه می‌زند) تحت تاثیر عوامل بسیار، از جمله رژیم غذایی، مقدار تحرک، حالت ذهنی و احساسی و دارو‌های مصرفی است.
با کاهش مصرف لبنیات در جامعه می‌توان کلسیم لازم بدن را با کشک تامین کرد. هروقت اسم میان‌وعده می‌آید، ذهن‌مان به سراغ چیپس و پفک و تنقلات ناسالم می‌رود، حتی در بهترین حالت اگر دنبال خوراکی‌های سالم باشیم، میان وعده‌هایی مثل میوه و آجیل را در برنامه غذایی خود می‌گذاریم، اما کمتر کسی کشک را به عنوان یک میان وعده سالم انتخاب خواهد کرد.
روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید یک بیماری خودایمنی محسوب می‌شود که سیستم ایمنی به بافت‌های خود حمله می‌کند. این بیماری موجب التهاب، درد و تورم مفاصل بدن می­‌شود.
سبزیجات و میوه‌هایی مانند بروکلی، کرفس، کاهو، انواع توت، خیار، سیب، گوجه‌فرنگی و کدو سبز نمونه‌هایی از مواد غذایی با کالری کم، فیبر بالا و اثر ترمیک بالا هستند که می‌توانند به فرآیند کالری منفی در تغذیه منجر شوند. برای مثال ۱۰۰ گرم کرفس دارای ۱۶ کالری است و بدن برای هضم این مقدار کرفس، به بیش از ۱۶ کالری احتیاج دارد.
فارغ از رسم و رسومات و دورهمی‌ها و سفره‌های رنگین، بسیاری از افراد در این شب هیچ اهمیتی به خورد و خوراک و تغذیه شان نمی‌دهند و انواع خوراکی‌ها را بدون در نظر گرفتن طبع و کالری آن مصرف می‌کنند، در صورتی که باید در شب یلدا برخی نکات تغذیه‌ای را رعایت کرد که این شب خاطره‌انگیز برایتان تلخ نشود.
پوست مستقیما با دستگاه گوارش در ارتباط است. اگر چیزی بخوریم که نتوانیم هضم کنیم و یا در گوارشش مشکل داشته باشیم بدن برای سم زدایی کردن، از پوست استفاده می‌کند. به همین دلیل است که بعد از خوردن غذا‌هایی خاص جوش می‌زنیم.
هرچند داشتن حال خوب به چیز‌های دیگر مانند داشتن سلامتی، دوستان خوب، پول و... مربوط می‌شود، اما برای اینکه در طول روز انرژی فراوان داشته باشید سعی کنید، تغییر کوچکی در برنامه غذایی تان بدهید و غذا‌های مناسبی برای خوردن انتخاب کنید.
بهبودی ناشی از سوختگی بیش از هر چیزی دیگری به کالری و پروتئین نیاز دارد. شما به مواد مغذی بیشتری نسبت به آن چه که فقط از طریق خوردن خوراکی دریافت می‌کنید، نیاز دارید. اگر چنین باشد، تغذیه با لوله می‌تواند مواد مغذی بیشتری را به بدن برساند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ