یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در صورتیکه کشورهای غربی از ماهواره های تجاری برای مداخله در جنگ اوکراین بهره بگیرند، مسکو حق قانونی خود برای هدف قرار دادن آنها را محفوظ می داند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بمب‌های هدایت دقیق KAB-۱۵۰۰ S-E از سیستم روسیه موقعیت‌یاب جهانی ماهواره‌ای گلوناس برای هدایت و رسیدن به هدف استفاده می‌کنند. این مهمات مخرب از سال ۲۰۱۹ به خدمت ارتش روسیه درآمده است.
روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی مدعی شده است که تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه هوایی ایران نشان می‌دهد که ایران در حال آماده شدن برای دریافت جنگنده روسی سوخو۳۵ است. به ادعای این روزنامه در اوایل فوریه، رسانه‌های دولتی ایران ویدئویی را درباره یک پایگاه زیرزمینی نیروی هوایی ارتش پخش کردند. جزئیات فیلم و تصاویر ماهواره‌ای به ورود احتمالی جت‌های پیشرفته روسی اشاره دارد.
نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده که تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه هوایی ایران نشان می‌دهد که ایران در حال آماده شدن برای دریافت جنگنده روسی سوخو ۳۵ است. در گزارش نیویورک تایمز به ماکت‌هایی اشاره شده که از نوع جنگنده سوخ و۳۵ روسی برای آماده سازی در پایگاه هوایی مورد قرار گرفته اند.
به نظر می‌رسد اظهارات ماسک این مفهوم را می‌دهد که اگر او سرویس ماهواره‌ای را به اوکراین ارائه دهد، این کشور از آن برای دفع نیرو‌های روسیه استفاده خواهد کرد که به طور بالقوه منجر به یک جنگ جهانی خواهد شد.
مقامات ارشد اوکراینی با کمک اطلاعات غربی، ماهواره‌های تجاری و شبکه‌ای از پارتیزان‌ها که برای تضعیف اشغال روسیه تلاش می‌کنند، گفتند که «مقاصد فوری مسکو» در کانون توجه آن‌ها قرار گرفته است. روس‌ها در حال جمع‌آوری ده‌ها‌هزار سرباز (از جمله سربازان وظیفه از بسیج توده‌ای در پاییز گذشته) درست خارج از برد موشک‌های دقیق ساخت آمریکا هستند. شرایط نشان می‌دهد که روس‌ها می‌توانند برای محاصره نیرو‌های اوکراینی در سراسر مناطق دونتسک و لوهانسک آماده شوند.
یک ماهواره روسیه مرموز  اوایل ماه گذشته از هم پاشید و ابری از زباله های فضایی ایجاد کرد که ممکن است برای مدتی در مدار زمین باقی بمانند.
ایران و روسیه در زمینه‌های طراحی و ساخت مشترک ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی، توسعه زیرساخت‌ها به صورت مشترک و برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، سند همکاری امضا کردند.
طبق توافق ایران و روسیه و امضای سند مهمی در زمینه توسعه همکاری‌های مشترک، طرفین بر طراحی و ساخت مشترک ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی و ایجاد زیر ساخت‌ها توافق کردند.
تصاویر ماهواره‌ای Maxar از شهر ماریوپول در شرق اوکراین، که در مارس ۲۰۲۲ و نوامبر ۲۰۲۲ گرفته شده است، تغییرات متعددی را نشان می‌دهد که از زمان محاصره این شهر توسط روسیه در ماه مارس و خسارات گسترده ناشی از هفته‌ها حملات هوایی و توپخانه‌ای رخ داده است. بر اثر بمباران‌ها در سرتاسر شهر، ده‌ها ساختمان بلندمرتبه تخریب شده یا آسیب‌دیده است. یک مجتمع نظامی جدید روسیه در مرکز شهر ساخته شده است و قبرستان اصلی شهر گسترش قابل توجهی در تعداد قبر‌های خود داشته است.
مقام دولت روسیه می‌گوید ماهواره‌های غیرنظامی کشورهای غربی اطلاعات میدانی ارتش روسیه را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهند و از این رو این ماهواره‌های شبه‌غیرنظامی جزء اهداف نظامی خواهند بود
یک مقام ارشد دولت روسیه این احتمال را مطرح کرد که مسکو ممکن است ماهواره‌های تجاری کشورهای غربی را به ظن مورد استفاده قرار گرفتن در تلاش‌های جنگی اوکراین هدف قرار دهد و ساقط کند.
هنوز هیچ واکنش از سوی ایالات متحده یا توسعه‌دهندگان ماهواره‌های تجاری در غرب نسبت به این تهدید منعکس نشده است.
روسیه ۴ ماهواره به مدار زمین فرستاده است. این پنحمین عملیات پرتاب فضایی این کشور در بازه دو هفته اخیر است. یکی از این محموله ها نمونه اولیه ماهواره ای ارتباطاتی برای فراهم کردن اینترنت است.
ثروتمندترین کارآفرین جهان و صاحب شرکت ماهواره‌ای «اسپیس‌ایکس» ضمن هشدار درباره هر گونه تعرض به امنیت روسیه، گفت که شبه جزیره کریمه بخش جدایی ناپذیر خاک روسیه و کلید امنیت آن است.
مجموعه جدید ماهواره‌های استارلینک ارسالی احتمالاً در مسیری دور زمین مدار می‌زنند که در معرض برخورد با زباله‌های فضایی قرار دارند. این زباله‌ها مربوط به عملیات پرتاب موشک ضد ماهواره روسی هستند که در نوامبر ۲۰۲۱ انجام شد.
سالاریه با اشاره به همکاری اخیر ایران با کشور روسیه برای دسترسی به ماهواره‌های سنجشی با دقت بالا، یادآور شد: ما این راه را ادامه خواهیم داد و در سال‌های آینده قرار است ماهواره‌هایی با دقت بالاتر تولید، پرتاب و مدارگذاری شود تا نیاز کشور مرتفع گردد.
سالاریه با اشاره به همکاری اخیر ایران با کشور روسیه برای دسترسی به ماهواره‌های سنجشی با دقت بالا، یادآور شد: ما این مسیر را ادامه خواهیم داد و در سال‌های آینده قرار است ماهواره‌هایی با دقت بالاتر تولید، پرتاب و مدارگذاری شود تا نیاز کشور مرتفع شود.
سالاریه با اشاره به همکاری اخیر ایران با کشور روسیه برای دسترسی به ماهواره‌های سنجشی با دقت بالا، گفت: ما این مسیر را ادامه خواهیم داد و در سال‌های آینده قرار است ماهواره‌هایی با دقت بالاتر تولید، پرتاب و مدارگذاری شود تا نیاز کشور مرتفع شود.
سی‌ان‌ان مدعی شد که طبق اظهارات جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و تصاویر ماهواره‌ای ادعایی که منحصراً توسط CNN به دست آمده است، یک هیئت روسی از ژوئن حداقل دو بار از یک فرودگاه در مرکز ایران بازدید کرده تا پهپاد‌های دارای قابلیت حمل سلاح را بررسی کند.
سفارت روسیه در تهران: ماهواره «خیام» توسط شرکت های روسی به سفارش طرف ایرانی ساخته شده بود.
طبق گزارش «خبرگزاری اینترفاکس روسیه»، سازمان فضایی روسیه اعلام کرد: ماهواره ایرانی سنجش از راه دور خیام که بوسیله پرتابگر سایوز-2.1b به فضا پرتاب شد، با موفقیت در مداری که برای وی تعیین شده بود، قرار گرفت.
سازمان فضایی روسیه "روسکاسموس" روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد در ۹ اوت (۱۸ مرداد) یک ماهواره ایران را در مدار زمین قرار دهد.
سازمان فضایی روسیه "روسکاسموس" روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد در ۹ اوت (۱۸ مرداد) یک ماهواره ایران را در مدار زمین قرار دهد.
مشخص نیست وضعیت عرفان باقری در استقلال چگونه است و چرا باید برای تماشای بازی‌های دوستانه در ورزشگاه‌ها حاضر شود. به نظر می‌رسد او همچنان دنبال فرصتی است تا از استقلال جدا شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ