دولت ونزوئلا ضمن اعلام همبستگی و همدردی با مردم و دولت ایران، حمله تروریستی در حرم مطهر شاه‌چراغ را محکوم کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه در سفر رئیس جمهور به امریکای لاتین مذاکرات سازنده ای در خصوص توسعه همکاری های مشترک در صنعت خودرو با كشور ونزوئلا انجام شد، گفت: با نشست هاي صورت گرفته با طرف ونزوئلایی، قرار شد تولید و صادرات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری طی ۵ سال، احیای کارخانه خودروسازی ونیراتو با مدیریت طرف ایرانی و همچنین ایجاد خط تولید خودروهای تجاری و مسافری در ونزوئلا، در دستور کار قرار گيرد.
در سفر رئیس‌جمهور به منطقه آمریکای لاتین، چندین سند همکاری در حوزه‌های مختلف بین مقامات ایرانی و ۳ کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کانادا به امضا خواهد رسید.
خبرگزاری دولت سعودی (واس)‌ نوشت که نیکلاس مادورو نيز از این سفر و دیدار با ولیعهد ابراز خوشحالی کرد.
سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا با ترک این کشور راهی آمریکا شده است.
یک مقام بلندپایه آمریکایی که مایل نبود نامش فاش شود، به رویترز گفت: دولت مادورو اجازه ندارد هیچ پول نقدی از این پروژه دریافت کند و در اجرای همه تحریم‌هایی که همچنان به قوت خود باقی هستند، تغییری داده نمی‌شود.
تغییر در سیاست‌های اقتصادی نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا باعث ایجاد حباب در اقتصاد این کشور شده است. پس از تجربه یکی از بزرگ‌ترین فروپاشی‌های اقتصادی جهان خارج از جنگ و به دنبال آن تحریم‌های شدید، دولت ونزوئلا از سیاست‌های سوسیالیستی هوگو چاوز، رئیس‌جمهور پیشین این کشور دور شده و به سمت یک آزادسازی اقتصادی ملایم رفته است.
انگلیس اعلام کرده که دولت مادورو را به رسمیت نمی شناسد و این موضع گیری لندن با خشم کاراکاس روبرو شده است.
«ضرورت پاسخگویی فراگیر به ملت ونزوئلا، مادورو را به اتحاذ رویه‌های جدید سوق داده است. توجه داشته باشیم که امروزه اقتصاد ونزوئلا فروپاشیده است. جامعه این کشور اگر خود را بازیابی نکند و در مسیر صحیح حرکت در نظم بین‌المللی قرار نگیرد، ملت ونزوئلا در مقایسه با شرایط کنونی، هزینه‌های به مراتب بیشتری را نیز باید پرداخت کنند. از سوی دیگر، دولت مادورو با سیاست جدید خود مبنی بر تمایلش جهت عادی سازی روابط دیپلماتیک و اقتصادی با آمریکا، عملا خصومتِ دولت این کشور نسبت به خود را هم به چالش می‌کشد.»
آمریکا به همراه چند دولت دیگر بعد از پذیرش این ادعا که پیروزی مجدد نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در انتخابات سال ۲۰۱۸ با تقلب صورت گرفته، گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت خودخوانده ونزوئلا مورد حمایت قرار دادند.
سفارت ونزوئلا در آمریکا پس از انحلال «دولت موقت» گوایدو فعالیت خود را متوقف کرد.
رئیس جمهور ونزوئلا گفت: از آمادگی کامل برای برداشتن گام‌هایی در راستای روند عادی سازی مناسبات دیپلماتیک، کنسولی و روابط سیاسی با دولت فعلی آمریکا و دولتی که در آینده ممکن است روی کار بیاید، برخورداریم.
مخالفان دولت قانونی ونزوئلا دولت خودخوانده خود به رهبری خوان گوایدو را که در ژانویه ۲۰۱۹ تشکیل شده بود، منحل کردند.
روسیه از آغاز مذاکرات بین دولت و مخالفان ونزوئلا استقبال کرد و آن را گامی روبه جلو دانست.
دولت ونزوئلا و مخالفان برای بازیابی دارایی های مسدود شده این کشور در آمریکا با یکدیگر به توافق رسیدند.
دولت ونزوئلا و اپوزیسیون سیاسی پس از یک سال تعلیق، مذاکرات خود را از روز جمعه از سر می‌گیرند.
رئیس جمهور کلمبیا گفت که مذاکرات میان دولت و مخالفان در ونزوئلا دوباره ازسرگرفته خواهد شد.
مخالفان دولت ونزوئلا، پس از شکست سیاسی و میدانی، به دنبال انحلال و برکناری «دولت موقت» و «رئیس‌جمهور موقت» هستند.
مخالفان دولت ونزوئلا، پس از شکست سیاسی و میدانی، به دنبال انحلال و برکناری «دولت موقت» و «رئیس‌جمهور موقت» هستند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پی وقوع سیل و رانش زمین در ونزوئلا که به فوت و مفقود شدن ده‌ها نفر از مردم این کشور منجر شد، مراتب همدردی جمهوری اسلامی ایران را با دولت و ملت این کشور اعلام کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پی وقوع سیل و رانش زمین در ونزوئلا که به فوت و مفقود شدن ده‌ها نفر از مردم این کشور منجر شد، مراتب همدردی جمهوری اسلامی ایران را با دولت و ملت این کشور اعلام کرد.
یک روزنامه آمریکایی مدعی شد که دولت جو بایدن کاهش تحریم هایی نفتی علیه ونزوئلا را در مقابل ازسرگیری مذاکرات کاراکاس با مخالفان بررسی می کند.
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ۷ آمریکایی از بازداشت و حبس در ونزوئلا آزاد شدند.
نمایشگاه ایران ساخت در کاراکاس پایتخت ونزوئلا با حضور نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و اعضای کابینه دولت این کشور، گشایش یافت.
یک عضو اتاق بازرگانی گفت: دولت سیزدهم تلاش هایی را در راستای بازارسازی برای فروش نفت به اجرا گذاشته است که از آن جمله می توان به عقد قرارداد برای بازسازی پالایشگاه های فراسرزمینی در ونزوئلا اشاره کرد. این سیاست ها می تواند در شرایط فعلی کمک کننده باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ