سخنگوی شورای شهر تهران گفت: از هفته آینده ساماندهی و جمع آوری دست فروشان آغاز می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مرکز بهبود فضای کسب‌وکار می‌گوید با هماهنگی شهرداری‌ها زیرساخت‌های ساماندهی دستفروشان در حال شکل‌گیری است و تا آخر سال دستفروشان کد یکتا می‌گیرند.
امروز مطالبی همچون پایان سال مالی کدام نمادها پایان اسفند نیست؟، مدرنا و سایر واکسن فروشان در انتظار افزایش تقاضا، هفته آینده کدام نمادها مجمع برگزار می کنند؟، تحلیل تکنیکال شپنا ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ + فیلم، سود معاملات طلا به جیب چه کسانی می رود؟، کف شاخص‌کل بورس چه عددی است؟، قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
احسان صفایی، معاون خدمات اجتماعی شهرداری منطقه یک می‌گوید: «در کنار مشکلات مربوط به سد معبر و عرضه مواد خوراکی غیربهداشتی و فاسد، در این راسته با آسیب‌های اجتماعی هم مواجه بودیم و در بساط برخی از دستفروشان و چرخی‌ها موادمخدر و مشروبات الکلی و... فروخته می‌شد.»
بیگی گفت: در موضوع دستفروشی، مشکل ما با افرادی است که معابر را مسدود می‌کنند، وگرنه همین حالا حدود ۶ هزار دستفروش در ۶۰ روزبازار شهرداری تهران مستقر شده‌اند که هیچ مشکلی با آن‌ها نداریم، زیرا این افراد کسانی هستند که کاملا به صورت قانونی ثبت‌نام می‌کنند و بدون سد معبر به دستفروشی می‌پردازند. شهرداری هیچ مشکلی با اختصاص فضا به دستفروشان ندارد.
هم حضور دستفروشان و هم میل خریداران به خرید از آنان، دو علامت از یک بیماری مشترک است؛ این بیماری در دل اقتصاد کشور نهفته است و مشکل دستفروشان و خریداران درواقع علامت یا تب و لرز حاصل از بیماری مذکور است. به همین دلیل نیز با جمع کردن دستفروشان و درگیری با آنان یا فرمان و دستور دادن به مردم برای خرید نکردن از دستفروشان، هیچ تحول خارق العاده‌ای رخ نخواهد داد. دستفروشی مثل تب و نشانه‌ای از اقتصاد رو به احتضار است. حتی مردم جامعه نیز متوجه افزایش دستفروشان می‌شوند و اتفاقا همین افزایش دستفروشی، مردم را نگران و ملتهب می‌کند. شهرداری‌ها و دولت علائم بیماری را سرکوب می‌کنند، اما به فکر درمان ریشه‌ای مشکل نیستند. دولت چاره‌ای ندارد به جز این که با برنامه ریزی درست با این شرایط برخورد مناسب داشته باشد و به فکر اصلاح ساختار اقتصاد کشور باشد
در طراحی جدید به شکلی برنامه ریزی شده که در حاشیه و فضای پشتی غرفه ها، فضای بی دفاع شهری ایجاد نشود. همزمان با طراحی‌های انجام شده کارشناسان رسمی دادگستری هم مدل‌های مالی جدید را تأیید کرده اند تا آگهی مزایده غرفه‌ها در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر شود.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران افزود: شناسایی دستفروشان واقعی در حال انجام است و در محور‌های مختلف توسط شهرداری‌های مناطق انجام می‌شود و ثبت نام آن‌ها در حال انجام است.
بر اساس گزارش کلانتری فرد غرق شده از اتباع خارجی است. این فرد حادثه دیده به صورت دقیق مشخص نیست از کدام کشور است و احتمال دارد از دستفروشان کشور‌های خارجی باشد
شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: زمین‌هایی را به دست فروشان اطراف تئاتر شهر معرفی می‌کنیم تا این افراد منتقل شده و حریم این بنا نیز پاکسازی شود.
معاون سیاسی فرماندار ویژه ری گفت: اگر دست فروشان به تذکرات ما گوش دادند و دیگر در این نقاط حساس و پر تردد شهر سد معبر نکردند و به خیابان‌های فرعی اطراف به کسب و کار خود پرداختند از آن‌ها تشکر بعمل آمده و نسبت به ساماندهی آن‌ها اقدام خواهیم کرد و آین آمادگی را داریم که در میدان‌های تره بار غرفه‌هایی را تحویل دهیم تا به کسب و کار خود بپردازند.
اقدام عجیب شهرداری قلعه حسنخان تهران در برخورد با دستفروشان در آستانه سال نو با پاشیدن آب بر روی بساط دستفروشان و رهگذران با واکنش مردم در فضای مجازی روبرو شده است.
علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری گفت: فضای بوستان‌های شهر تهران قابل دفاع نیست. فضایی باید در بوستان‌ها فراهم شود که خانواده‌ها با آرامش در آنجا حضور یابند. سعی شد تا پایان تعطیلات نوروز، مراعاتی با دستفروشان تئاتر شهر و بوستان دانشجو داشته باشیم و پس از آن دستفروش‌ها را در آنجا نداشته باشیم.
ایجاد فرصت اشتغال و درآمدزایی برای فروشندگان امسال با آماده‌سازی فضایی در قالب بازارچه فراهم شده است. این بازارچه در خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، تقاطع ذوالفقاری قرار دارد و با سازه سبک فلزی ساخته شده است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره فعالیت‌های شبانه دستفروشان در اطراف میدان شوش و خیابان مولوی گفت: طی چند روز آینده این بازار‌ها نیز جمع‌آوری خواهند شد که تا انشالله دیگر اقلام سرقتی در چنین فضا‌هایی به فروش نرسد. قطعا جمع‌آوری معتادان متجاهر در کاهش آمار سرقت نیز موثر است.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: سالیانه در ایام پایانی سال با افزایش دستفروشی مواجه هستیم و شهرداری اقدامات قانونی خود را انجام می‌دهد.
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه در بحث بی حجابی در مترو پیش از هر چیز به کار فرهنگی نیاز داریم، گفت: رعایت حجاب برای تمامی پرسنل مترو و کسانی که در ایستگاه‌های داخلی مترو در حال هر نوع فعالیت اعم از دستفروشی هستند لازم و ضروری است.
برخی از مدیران شهری دست داشتن پیمانکاران شهرداری در زباله‌گردی که بخشی از آن‌ها کودکان زباله‌گردند را انکار نمی‌کنند. دستفروشان هم از اینکه برخی از نیرو‌های حریم‌بان شهرداری از آن‌ها برای سانت‌سانت پیاده‌رو‌ها اجاره می‌گیرند، گلایه می‌کنند. از دیگر نمونه‌های این موضوعات، پارکبان‌ها هستند که قرار بود جمع‌آوری شوند، اما در برخی از معابر پرتردد تهران افرادی هستند که پول می‌گیرند تا اجازه پارک خودرو را بدهند. اما آن‌ها هم برای ایستادن در این معابر باید بخشی از درآمد خود را به نیرویی از شهرداری تقدیم کنند.
عضو شورای شهر گفت: باید برخورد با مافیای دستفروشان انجام شود.
علیرضا نادعلی در تشریح روند اجرای طرح ساماندهی دستفروشان محدوده تئاتر شهر و بوستان دانشجو با توجه به جمع آوری بنر‌های اطلاع رسانی این طرح در جمع خبرنگاران گفت: تنها به دلیل شرایط موجود کشور احساس شد که نباید التهاب جدیدی به این شرایط اضافه شود.
پیش از این علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر اعلام کرده بود که از شنبه دستفروشان دور تئاتر شهر امکان بساط دستفروشی ندارند: «این هفته به دستفروش‌های دور بوستان دانشجو اعلام شده است که کار‌های خود را جمع کنند و از شنبه آینده امکان بساط دستفروشی نخواهد بود.»
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به مسائل مختلفی که در محدوده بوستان دانشجو و ساختمان تئاتر شهر وجود داشت همچون چاقوکشی و قمه کشی‌ها و با توجه به کارکرد این محدوده؛ این موضوعات آسیب‌هایی را وارد می‌کرد و از سوی دیگر نیز مطالبه هنرمندان نیز ساماندهی فضای اطراف ساختمان تئاتر شهر و بوستان دانشجو بود. بر همین اساس مقرر شد این ساماندهی انجام شود.
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: از هفته آینده ساماندهی و جمع آوری دست فروشان آغاز می‌شود.
مدیریت شهری پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته در تهران خدمات گوناگونی را به شهروندان ارائه داده که شهرداری مناطق در این زمینه نقش ویژه‌ای دارند، در این بسته خبری اخبار شهرداری مناطق را بخوانید.
مدیرعامل شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت: تعداد دست فروشان از ۳۱ هزار نفر به پنج هزار و ۸۰۰ نفر رسیده و در برنامه مقرر شده که این تعداد را نیز کاهش دهیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ