وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران امنیت ارمنستان را امنیت منطقه می‌داند و سیاست ما احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بهرام قاسمی گفت: این وضعیت سیاست‌خارجی قابل دوام نیست و باید تغییر کند. نیاز به تغییرات مشخصی دارد که باید ابزارهایش را پیدا کرد. ابزارهای فعلی منافع ملی ایران را تامین نمی‌کنند. تا الان اقتصاد به سیاست‌خارجی یارانه داده و ما اقتصاد را در خدمت سیاست خارجی گذاشتیم و هزینه کردیم. منابع کشور را عمدتاً در خدمت سیاست‌خارجی و اهداف سیاست‌خارجی استفاده کردیم. این روند دیگر قابل ادامه دادن نیست.
سرمربی تیم نوجوانان ایران می‌گوید بلافاصله کارش را برای آماده‌سازی تیم جهت حضور در جام جهانی آغاز خواهد کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان بسیار مهم و اساسی است و ایران هرگز منزوی نخواهد شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان بسیار مهم و اساسی است و ایران هرگز منزوی نخواهد شد.
سفیر جدید کشورمان در بورکینافاسو گفت: جمهوری اسلامی ایران از سیاست استقلال طلبانه دولت بورکینافاسو حمایت می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان با بیان اینکه احترام متقابل به تمامیت ارضی و حاکمیت دولت‌ها اولویت تغییرناپذیر سیاست خارجی جمهوری آذربایجان است، اظهار داشت: در این راستا، طرف آذربایجانی به تلاش‌های خود برای تأمین منافع ملی و امنیت ملی کشورمان ادامه می‌دهد.
سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بر سر مزار شهید محمد صادق صدر و شهید محمدباقر صدر در نجف حضور یافت. در تصاویر منتشر شده سردار قاآنی ضمن ادای احترام به شهید صدر بر سر مزار دو فرزند شهیدش مصطفی و مؤمل نیز حضور یافت. خبرگزاری نون عراق نوشت: اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در یک سفر غیرمنتظره وارد عراق شده که دومین سفر در نوع خود در سال جاری است. در حالی که یک منبع عراقی تایید کرد که این مقام ایرانی با مقامات و رهبران سیاسی گفتگو خواهد کرد. به گفته یک منبع سیاسی عراقی به العربی الجدید، قاآنی اواخر شب پنجشنبه وارد استان نجف در جنوب عراق شد و با رهبران حشد الشعبی ابوفدک المحمداوی و ابوزینب اللامی دیدار کرد و همچنین مقبره ابومهدی المهندس را زیارت کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به احیای روابط ایران و عربستان، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران حفظ ثبات و امنیت در منطقه و خلیج فارس بدون دخالت خارجی بوده و خواهد بود.
جاسم البدیوی اعلام کرد: موضع کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس در جهت حمایت از رویکرد گفتگو و حل و فصل سیاسی اختلافات بر اساس رهنمود‌های سران کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس با پایبندی به منشور سازمان ملل متحد، حقوق بین الملل، و رعایت اصول حسن همجواری و احترام به حق حاکمیت ملی کشورها، عدم مداخله در امور داخلی و حل و فصل اختلافات از طریق راه‌های دیپلماتیک، استوار است.
دبیر ستاد حقوق بشر گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر در عرصه داخلی و خارجی مشخص است ودر حوزه بین المللی سیاست تعاملی را در پیش داریم.
دولت‌های متوالی عراق بعد از سال ۲۰۰۳ همواره تاکید کرده‌اند که قصد دارند روابط بسیار خوبی را با جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشور‌های همسایه داشته باشند. سیاست کلی عراق حفظ و بهبود روابط با همه کشور‌های پیرامون بود، همزمان با اینکه اجازه دخالت به هیچ کشوری برای دخالت در شوون داخلی‌اش ندهد و به هیچ کشوری اجازه ندهد که از زبان بغداد سخن بگوید. این سیاست اصلی بغداد است و به نظر من این سیاست باید مورد احترام قرار بگیرد.
به سرانجام نرسیدن پرونده هسته‌ای، تشدید تنش‌ها با غرب بر سر مساله همکاری با روسیه و افزایش قابل توجه فشار‌های حقوق بشری علیه ایران، تهران را در وضعیت سختی در حوزه سیاست خارجی قرار داده است.
کشور‌ها بر اساس منافع ملی شان تصمیم می‌گیرند و پیش می‌روند و روابط خارجی را بر اساس احساس تعریف نمی‌کنند، اما این نگرش در ایران، احساسی شده‌است، یعنی در داخل کشور، ما مسائل مرتبط با سیاست خارجی را سیاه و سفید و صفر و صد می‌بینیم؛ یعنی یک کشور یا دوست ما است یا دشمن ما.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر سیاست نه شرقی نه غربی ایران، گفت: اظهارات اخیر برخی کشورهای دوست رفتاری مبتنی بر شتاب‌زدگی و تحت تأثیر فضایی بوده که در آن قرار داشتند.
رهبر انقلاب فرمودند: سیاست ایران در سه کشور عراق، سوریه و لبنان کارکرد پیدا کرد.
مهاجری در پاسخ به این سوال که پیامد حذف و کناره‌گیری آقای زیدآبادی در سیاست چه تاثیری می‌تواند در چهره سیاسی ایران بگذارد، گفت: من به آقای زیدآبادی احترام می‌گذارم و این تصمیمی است که ایشان گرفتند و تصمیم‌شان هم محترم است. بالاخره کسی که وارد عالم سیاست و رسانه می‌شود باید پی خیلی چیز‌ها را به تنش بمالد.
رئیس کل دیوان محاسبات در دیدار با رئیس هیئت دیوان محاسبات چین، گفت: ایران و چین شرکای استراتژیک یکدیگرند که در مقابل سیاست یکجانبه گرایی آمریکا ایستاده اند.
گزارشگر ویژه سازمان ملل درمورد تاثیر منفی اقدامات قهری یکجانبه بر بهره‌مندی افراد از حقوق بشر، اخیرا گزارش خود را به طور رسمی درباره سفر به ایران منتشر کرد.
وزیر خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه اوکراین، گفت: سیاست ما در قبال جنگ اوکراین، احترام به تمامیت ارضی کشورهاست و ما آماده کمک به برقراری آتش بس هستیم.
رئیسی گفت: ملت ایران هم گزینه نظامی آمریکا را نامعتبر کرده است و هم، آنطور که خودشان اعتراف کرده‌اند، سیاست تحریم و فشار حداکثری را شکستی خفت‌بار داده است. اینک در پی ناکامی امریکا در نظامی‌گری و تحریم، واشنگتن و متحدینش به سیاست بی‌ثبات‌سازی متوسل شده‌اند که قطعا شکست آن‌ها را در پی دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران در تحقق اهداف راهبردی سیاست خارجی و گسترش روابط خارجی خود، پویا، هوشمند و متوازن عمل می‌کند.
رئیس جمهور اظهار داشت:‌ سیاست جمهوری اسلامی ایران افزایش سطح همکاری‌های با کشورهای آمریکای لاتین به ویژه با توجه به ظرفیت‌های متنوع موجود است.
رئیس جمهور اظهار داشت:‌ سیاست جمهوری اسلامی ایران افزایش سطح همکاری‌های با کشورهای آمریکای لاتین به ویژه با توجه به ظرفیت‌های متنوع موجود است.
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به سفر «نانسی پلوسی» به تایوان، بر حمایت از سیاست چین واحد تاکید و رفتار تنش‌زای مقامات آمریکا در امور داخلی چین و نقض تمامیت ارضی آن کشور را محکوم کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ