همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: سوت‌زنی یکی از روش‌های ارتقای سلامت اقتصادی است و باعث می‌شود که دامنه بررسی‌ها و گزارش‌دهی‌ها افزایش پیدا کند و در درازمدت می‌تواند باعث سلامت بیشتر بازار سرمایه شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کارمند سابق توییتر، سوت‌زن جدیدی است که نسبت به مسائل امنیتی در این شرکت شبکه اجتماعی هشدار داده است.
سابقه تشکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ به حدود ۶۰ سال قبل بازمی‌گردد. این کمیسیون در ماده ۱۰۰ قانون شهرداری پیش‌بینی شد تا از بروز تخلفات ساختمانی به شکل موثر و بازدارنده جلوگیری کند. اما پنج یا شش دهه گذشته موضوع تراکم ساختمانی و رانت‌های پیرامون آن و حتی مساله رشد شدید قیمت مسکن مطرح نبود.
در حالی‌که عده‌ای از دانشجویان در پی حادثه تروریستی شاهچراغ در دانشگاه شهید بهشتی عزاداری و سینه‌زنی کردند، عده محدودی نیز از طیف مقابل شروع به سوت‌زنی و کف‌زنی کردند.
کارشناسان شهری معتقدند نظارت همگانی در صورت حمایت از افراد گزارش دهنده می‌تواند یکی از روش‌های مؤثر برای مقابله با فساد باشد. اما زیاد می‌شنویم که گزارشگران فساد به جای تشویق به دردسر هم می‌افتند. این اتفاق باعث عدم اعتماد و چشم‌پوشی از گزارش‌دهی فساد و طبعا منجر به گسترش فساد می‌شود.
عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت:‌ در طرح سوت‌زنی ابتدا حمایت‌های قانونی برای تهدیدات احتمالی که متوجه افشاگران فساد می‌شود چه از نظر امنیتی و چه از نظر حقوقی و چه از نظر اداری در نظر گرفته و پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.
سوت‌زن توییتر هفت میلیون دلار برای سکوت گرفت!
شاخص کل در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم با اُفت ۴.۳ درصد به زیر کانال ۱.۳ میلیون واحدی برگشت. تنها نکته مثبت این هفته نشست فعالان بازار سرمایه با کمیسیون اقتصادی مجلس بود و در هفته پیش رو نیز گزارش‌های نه ماهه شرکت‌ها منتشر خواهد شد. در گفتگو با حسین مریدسادات به بررسی بورس در هفته پیش رو پرداخته ایم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ