سرب یکی از مواد اولیه اصلی باتری بوده و در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت با این شرایط ایران چه جایگاهی در صنعت سرب دنیا دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شرکت کوانتوم ساینس (Quantum Science) که متخصص در توسعه نقاط کوانتومی مادون قرمز است، از تولید نقاط کوانتومی عاری از سرب خبر داد که نسبت به طول موج‌های ۱۵۵۰ نانومتر حساس هستند.
این چراغ که حین حفاری‌های اصلی سایت پیدا شد، احتمالاً مدت‌ها پس از ساخته شدن در قرن یکم پس از میلاد، به داخل یک گودال افتاده است. مقدار سرب موجود در بدنۀ برنزی این چراغ بسیار زیاد است و به همین دلیل این دست‌سازه نمایی نقره‌ای پیدا کرده است.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: باید تجدید نظر کنیم در رابطه با این گروه که زبان شان از جنسِ سرب است و بهترین رایحه‌ای که خوش دارند، بوی باروت. از نیمه راه زیان برگشتن، خود فایده‌ای عظیم است. البته رجز خوانی‌های خامِ برخی وابستگان به این گروهک، خیلی سخیف است و حقیرتر از آن که نیاز باشد از زبان و قلم ایرانی جواب بگیرد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ارزش ذخایر برجا و قطعی شده معدنی اکتشاف شده در در مناطق مختلف شامل سنگ آهن، سرب و روی، طلا، مس، بوکسیت، باریت، زغال سنگ و شورابه ۲۸ میلیارد دلار است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو از آماده افتتاح بودن ۲۹ طرح معدنی و صنایع معدنی در زمینه زنجیره فولاد، مس، فروکروم، سرب، فسفات، طلا، زیرساختی و...، برای دهه فجر خبر داد.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکانی که در نزدیکی فرودگاه‌ها زندگی می‌کنند در معرض سطوح خطرناک فلز سرب هستند.
گمرک ایران در بخشنامه ای، بلامانع بودن صادرات خاک های معدنی (کنسانتره های آهن، سرب و....) با رعایت موضوع ماده ۲۱ قانون حفاظت از خاک و لیست اعلامی را ابلاغ کرد.
سرب یک فلز طبیعی است که در صورت تجمع در خون می‌تواند عوارض جدی برای سلامتی ایجاد کند. کودکان کمتر از ۶ سال در این مورد آسیب پذیرتر هستند، زیرا سرب می‌تواند به مغز در حال رشد آن‌ها آسیب برساند و باعث مشکلات یادگیری یا رفتاری شود.
سازمان جهاد دانشگاهی تهران اعلام کرد پروژه بهینه‌سازی کیفیت و افزایش طول عمر باتری‌های «سرب-کربن» پیشرفته کلید خورد.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سرب و روی با بیان اینکه معدنکاران از سوی دلالان گروگان گرفته شده اند، گفت: به دلیل فرسوده بودن ماشین آلات، بخش معدن در رکود قرار دارد.
سرب یکی از مواد اولیه اصلی باتری بوده و در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت با این شرایط ایران چه جایگاهی در صنعت سرب دنیا دارد.
طبق تحلیل کارشناسان، بورس همچنان در انتظار و ابهام به سر می برد. اما آیا با آغاز اسفند ماه و آغاز فروش شرکت‌ها روزهای سخت‌تری در انتظار سهامداران خواهد بود؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ