رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: گزارش کمیسیون در خصوص ابعاد فوت خانم مهسا امینی به جمع بندی نهایی رسیده است و جهت قرائت در صحن مجلس به هیات رئیسه تحویل داده شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون رییس جمهور در پاسخ به این سوال که چرا در رابطه با فوت مهسا امینی همان ابتدا موضع گیری نشد، گفت: طبق گزارش نهاد‌های اطلاعاتی، از کنار تخت بیمارستان اولین خبر مخابره می‌شود، در حالی که هنوز ابعاد ماجرا مشخص نبود، بر این اساس، امکان پذیر نبود که همان اول این مساله اطلاع رسانی شود که البته بعد از مشخص شدن ماجرا این مساله اطلاع رسانی شد.
۴ آبان امسال، حدود ۲ هزار پزشک در حمایت از دکتر مهران فریدونی؛ پزشک بازداشت‌شده حاضر در تجمع پزشکان شهر شیراز که نسبت به گزارش پزشکی قانونی درباره علت جانباختن مهسا امینی (دختر ۲۲ ساله سقزی که روز ۲۵ شهریور امسال، بعد از دستگیری توسط گشت ارشاد در شهر تهران و انتقال به بازداشتگاه وزرا دچار مرگ مغزی شد) تشکیک کرده و علت واقعی فوت مهسا را متفاوت از گزارش رسمی این نهاد قضایی دانسته بود و همچنین در اعتراض به مخدوش شدن امنیت جانی مصدومان اعتراضات اخیر در فضای مراکز درمانی، استفاده غیرمجاز و غیر درمانی از آمبولانس‌ها در اعتراضات اخیر، مجبور کردن برخی پزشکان درمانگر در مراکز درمانی برای افشای اسرار بیماران و همچنین برهم خوردن امنیت و آرامش فضای مراکز درمانی با ورود لباس شخصی‌هایی که به دنبال مجروحان اعتراضات بودند، مقابل ساختمان سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ رفتند.
دادستان شهریار با اشاره به ادعاهای مطرح شده درباره فوت خانم نسرین قادری گفت: پزشکی قانونی علت اولیه فوت نسرین قادری را مسمومیت گزارش کرده است.
از صبح امروز نیز اینترنت در شهر اراک با اختلال روبه رو شده که این امر به دستاویزی برای برخی رسانه های اصلاح طلب استان به منظور دامن زدن به التهابات بدل شده است.
گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد واقعه فوت خانم مهسا امینی در مجلس قرائت شد. منبع: دانشجو
درپی اتفاق ناگواری که برای مرحومه مهسا امینی رخ داد، کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با دستور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی مامور بررسی این حادثه و گزارش آن شد. رئیس مجلس پیش از این تاکید کرده بود: «ما حتما به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد تا علت حادثه روشن و شفاف شود و آن نیز به صورت رسمی اعلام شود، هیچ شکی در این نیست.»
کمیته حقیقت یاب مجلس شورای اسلامی گزارش بررسی علل فوت مرحومه مهسا امینی منتشر کرد: هیچگونه ضرب و جرح درمواجهه، انتقال و استقرار مرحومه خانم امینی در محل پلیس امنیت عمومی صورت نگرفته است. کسانی که قبل از روشن شدن ماجرا اظهارات عجولانه داشتند و زمینه سوء استفاده را ایجاد کرده اند اگر مواضع‌شان را اصلاح نکنند باید تحت پیگرد قضایی قرار بگیرند.
طرح تفکیک بازداشت شدگان تا حصول نتیجه ادامه پیدا خواهد کرد و این اطمینان را به ملت ایران می دهد که تمام اهتمام دستگاه قضا این است که رسیدگی ها با دقت انجام شود و با کسانی که عامل اصلی اغتشاشات بودند و مردم را تحریک کردند و از سرویس های بیگانه خط گرفتند با آنها با قاطعیت برخورد می شود و اقدامات دستگاه قضا عبرت آموز خواهد بود.
ترجمه گزارش سازمان پزشکی قانونی این است که خانم مهسا امینی در هنگام مواجهه با فشار روانی ایجادشده به دلیل اختلال در محور هیپوتالاموس- هیپوفیز ناتوان از ترشح هورمون هیپوفیز بوده که در نتیجه چنین امری آدرنالین بالا رفته و او را دچار تروما کرده است. حال این سؤال از شما قابل طرح است که اگر متوفیه در آن زمان، فشار روانی را تجربه نمی‌کرد و به‌طور طبیعی نیازمند سطح بالای هورمون کورتیزول نبود، آیا باز هم با چنین ترومایی مواجه می‌شد؟
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: پس از جمع بندی همه متون و گزارش‌های وارده، تا سه شنبه گزارش نهایی تدوین می‌شود.
ییانیه سازمان پزشکی قانونی در خصوص علت فوت مرحومه مهسا امینی منتشر شد.
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس، تاکید کرد: هنوز گزارش کتبی و رسمی پزشکی قانونی در خصوص پرونده فوت مهسا امینی به دست مجلس نرسیده است.
حدادی در پاسخ به این سوال که «در شرایطی که گزارش کمیسیون آماده نشده، در این دو روز در خبری آمده بود که آقای رئیسی با اشاره به بررسی گروهی در مجلس گفته است که در حادثه فوت خانم امینی ضرب و شتم نبوده است، این سخنان به گزارش کمیسیون شما اشاره دارد؟»، گفت: من از این اطلاع ندارم که صحبت ایشان بر چه اساس بوده، اما بحثی که ما داریم این است که گزارش کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها به دلیل عدم دریافت گزارش رسمی پزشکی قانونی هنوز نهایی و منتشر نشده است و ما منتظر گزارش پزشکی قانونی هستیم، هر زمان که این گزارش به دست ما برسد گزارش کمیسیون نیز کامل شده و به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.
گزارش‌های مختلفی ارائه شد که اطلاعات امنیتی و اطلاعاتی بین خارج و داخل مبادله شده است. در این شرایط، برخی از مردم به لحاظ شرایط عاطفی ایجاد شده اعتراضاتی را بیان کردند و در این اعتراضات حضور داشتند که مربوط به روز‌های اولیه بود و بعد از این‌که فهمیدند جریانی دنبال این هستند که موضوع را به جای دیگری بکشانند، از حضور در میدان خودداری کردند.
گزارش‌های مختلفی ارائه شد که اطلاعات امنیتی و اطلاعاتی بین خارج و داخل مبادله شده است. در این شرایط برخی از مردم به لحاظ شرایط عاطفی ایجاد شده اعتراضاتی را بیان کردند و در این اعتراضات حضور داشتند که مربوط به روزهای اولیه بود و بعد از این‌که فهمیدند جریانی دنبال این هستند که موضوع را به جای دیگری بکشانند از حضور در میدان خودداری کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رییس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس که از جانب رییس مجلس مامور تهیه گزارش در پی فوت مهسا امینی شده بود، نیز گزارشی به مجلس ارایه کرد و قول داد که تا آخر هفته این گزارش نهایی را آماده کند و به اطلاع مردم برساند.
محمدحسن آصفری، درباره آخرین وضعیت پیگیری ابعاد فوت مهسا امینی در کمیته حقیقت یاب مجلس، بیان کرد: ما منتظر اعلام گزارش نهایی و رسمی پزشکی قانونی هستیم. آنچه که پزشکی قانونی به ما اعلام کرد ظرف دو الی سه هفته آینده گزارش نهایی را به مجلس ارائه خواهد کرد.
محمدحسن آصفری، درباره آخرین وضعیت پیگیری ابعاد فوت مهسا امینی در کمیته حقیقت یاب مجلس، بیان کرد: ما منتظر اعلام گزارش نهایی و رسمی پزشکی قانونی هستیم. آنچه که پزشکی قانونی به ما اعلام کرد ظرف دو الی سه هفته آینده گزارش نهایی را به مجلس ارائه خواهد کرد.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: کمیته حقیقت‌یاب مجلس به اطلاعات خوبی در خصوص ابعاد پرونده پزشکی و فوت مهسا امینی دست یافته است اما هنوز گزارش پزشکی قانونی تکمیل نشده و منتظر دریافت گزارش نهایی پزشکی قانونی پس از روشن شدن نتایج آزمایش سم شناسی و پاتولوژی هستیم.
نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران ضمن عرض تسلیت فوت مهسا امینی اظهار کرد: ما منتظر گزارش دستگاه‌ها برای اتفاق رخ داده درباره خانم امینی هستیم تا مشخص شود علت چه بوده است.
عضو شورای شهر تهران گفت: منتظر گزارش دستگاه‌ها برای اتفاق رخ داده درباره خانم امینی هستیم.
این نماینده مجلس در پایان گفت: امروز بعد از بررسی علل و عوامل این اتفاق به ریشه یابی در مقوله فرهنگ و حجاب که جای صحبت بسیار دارد، خواهیم پرداخت.
این نماینده مجلس در پایان گفت: امروز بعد از بررسی علل و عوامل این اتفاق به ریشه یابی در مقوله فرهنگ و حجاب که جای صحبت بسیار دارد، خواهیم پرداخت.
رییس کل دادگستری تهران از نماینده ویژه وزیر کشور و پزشکی قانونی خواست هرچه سریعتر گزارش های خود را به قوه قضاییه ارسال کنند تا روند بررسی پرونده خانم مهسا امینی تسریع شود

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ