آنچه که در هفته‌های اخیر، در ایران ما گذشت، بیش از هر عاملی (سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی که البته همه مولفه‌های دخیل هستند) به یک «زخم فرهنگی» برمی‌گردد که پیدایش آن حاصل عدم «مفاهمه» است. به جرات باید گفت، این مفاهمه کلید استحکام و انسجام کشور و نظام خواهد بود و عدم حصول آن، بسامد و دامنه «بحران‌ها» را بیشتر و بیشتر خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
همزمان با تحرکات نظامی اخیر مشکوک آمریکا در مرزهای غربی عراق، مدیر مرکز رسانه‌ای و مطالعات راهبردی «رفد» هدف از این تحرکات نامعقول نظامی آمریکا را قطع خطوط تماس میان محور مقاومت دانست.
روزنامه البیان نوشت که پیروزی الشارجه برابر اتحاد کلباء، روحیه این تیم را پیش از دیدار با تراکتور افزایش داده است.
حمید بی‌غم و محسن خبیری از دیدارهای مس سونگون _ پالایش نفت و آناصنعت قم _ سن‌ایچ ساوه گفتند.
فعال سیاسی اصولگرا گفت: این طور نخواهد شد که اصلاح طلبان خود را طرفدار هنجارشکنان معرفی کنند و مردم نیز به آنها اقبال نشان دهند.
شب گذشته مهلت فعال شدن بند تمدید امباپه به اتمام رسید و او حاضر به تمدید نشد. اتفاقی که در قطر باعث خشم فراوانی شده است.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: انسان عاقل باید بنشیند فکر می‌کند همه گزینه‌ها را داریم؛ ما گزینه توسعه برنامه هسته‌ای و همچنین گزینه مذاکرات برای اعتمادسازی را داریم و هیچ کدام از این دو گزینه به ما خسارت وارد نمی‌کند.
کلیپ کوتاهی که درگیری یک روحانی در یک روستا با پیرزنی در گیلان را که ظاهراً همسر برادر مرحوم او بود که اختلاف ملکی بر سر ارث موروثی هم بینشان پیش آمده بود نشان می‌داد.
اگر قرار باشد بعد از محدودسازی تنش، مذاکرات هسته‌ای دنبال شود، این مذاکرات احتمالا در راستای رسیدن به یک برجام بروز شده خواهد بود. زیرا ایران بارها گفته که می‌خواهد مذاکرات هسته‌ای در قالب برجام دنبال شود. اما با توجه به تاریخ انقضای برجام و پایان یافتن بسیاری از بندهای غروب، اگر قرار باشد برجام دوباره احیا شود، یک برجام به‌روز شده با تعهدات هسته‌ای بیشتر و به‌روز کردن زمان‌بندی‌ها خواهد بود. حال این پرسش ایجاد می‌شود که آیا اکنون بازگشت به تعهدات برجامی برای ایران منفعتی خواهد داشت؟
برای شاخص کل بورس در ابتدای هفته انتظار عرضه و در انتهای هفته انتظار تقاضا را خواهیم داشت.
وب‌سایت المانیتور در گزارشی سفر رئیس‌جمهور کشورمان را در چارجوب الگوی سیاست خارجی دولت سیزدهم تحلیل کرده که تمرکز اصلی آن کاهش اثرات تحریم‌های غرب است.
رویترز در گزارشی تحلیلی، راجع به سفر اخیر وزیر خزانه‏‌داری آمریکا به چین که در پی انتشار تصاویر تعظیم وی دربرابر نخست وزیر چین هم پرحاشیه شد، بر بی‏‌حاصل بودن این سفر تاکید کرد.
فریدون مجلسی دیپلمات پیشین وزارت خارجه می‌گوید: این درست که محدودیت‌های آمریکایی‌ها روز به روز ضعیف‌تر می‌شود اما دلیلی ندارد ایران به روابط خصمانه‌اش ادامه بدهد. در واقع یک نوع غیرت‌مداری و اولویت دانستن سلیقه شخصی در جمهوری اسلامی است که موجب شده خودش، خودش را محدود کند.
عباس عبدی: آیین‌های مذهبی که از طرف حکومت، برنامه ریزی و اجرا می‌شود، آخرین ضرباتی است که به نهاد و فرهنگ دینی زده می‌شود
عباس عبدی: آیین‌های مذهبی که از طرف حکومت، برنامه ریزی و اجرا می‌شود، آخرین ضرباتی است که به نهاد و فرهنگ دینی زده می‌شود
هیئت کشتی تهران در جام پهلوانک‌ها علاوه بر تجلیل از محمدرضا طالقانی که این جشنواره به نام او برگزار شده بود، از منتقد سرسخت فدراسیون علیرضا دبیر هم تجلیل کرد.
من به‌عنوان یک فرد در اکباتان زندگی می‌کنم و طی این چهارماه اعتراض و حضور مردم در خیابان برای بروز نارضایتی‌هایشان بسیار محدود و حتی می‌توانم بگویم در این دوره اعتراضات هیچ کدام نامی از خاندان پهلوی، رضاشاه، محمدرضا یا رضا پهلویِ پسر را نیاورده‌اند. پس چنین پایگاهی وجود ندارد که بگوییم چه اتفاقی در داخل و فضای سیاسی جامعه افتاده است و چه تاثیری بر معترضان داخلی دارد. این جریان در آن سوی مرز‌ها به‌دنبال تحمیل خودشان بر اعتراضات مردمی هستند و می‌خواهند بگویند ما صدای نارضایتی مردم هستیم.
محمدرضا پهلوی به سبک و شیوه پدرش رضا شاه با کودتا علیه اسلام و قرآن پایه‌های حکومتش را سست کرد. رضا شاه در سفر به ترکیهِ آتاتورک کشف حجاب و عشرت‌کده‌ها و کاباره‌ها را به ایران تحمیل کرد و محمدرضا شاه با حذف اسلام و قرآن از شرایط نمایندگی مجلس خشم و انزجار جامعه مذهبی و متدین ایران را به چالش کشید. او با الگوبرداری از سبک زندگی غربی بسترساز حضور زنان و دختران عصر پهلوی در مجلس، سربازخانه‌ها، پادگان‌ها و هوانیروز شد.
هرچند که در مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش درباره محدودیت‌های تحصیل دانش‌آموزان به مساله جنسیت اشاره‌ای نکرده است، اما محمدرضا نیک‌نژاد، از معلمان با سابقه می‌گوید: «این قانون در گذشته برای دانش‌آموزان دختر اجرا می‌شد و فقط دختران متاهل بودند که با اجرای این مصوبات برای ادامه تحصیل در مدارس روزانه دچار مشکل می‌شدند، درواقع این یک مصوبه جنسیت‌زده بود که حالا باید بابت حذف آن خوشحال باشیم.»
محمدرضا تاجیک در گفت وگو با خبرآنلاین از خلق «سوژه شورشی» در بستر «خشونت گفتمانی» می گوید و زمینه پدیدار شدن این سوژه را تحمیل «سبک زندگی» به مردم ارزیابی می کند.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند امام جمعه شیراز: یک جریان خاص در وسط خیابان می‌خواهد ما را از فکر کردن به پیمان شانگهای و گشایش اقتصادی‌اش دور کند / پس از دانشگاه تهران، کلاس درس دانشگاه شهید بهشتی هم آنلاین شد / فارس: اگر کسی از پوشش دیگران هیچ اثری نمی‌پذیرد، باید گفت که عادی نیست، اگر نگوییم بیمار است و ... را می‌خوانید.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: امام جمعه شیراز: یک جریان خاص در وسط خیابان می‌خواهد ما را از فکر کردن به پیمان شانگهای و گشایش اقتصادی‌اش دور کند/پس از دانشگاه تهران؛ کلاس درس دانشگاه شهید بهشتی هم آنلاین شد/پس از دانشگاه تهران؛ کلاس درس دانشگاه شهید بهشتی هم آنلاین ش/فارس: اگر کسی از پوشش دیگران هیچ اثری نمی‌پذیرد باید گفت که عادی نیست، اگر نگوییم بیمار است و ... را می‌خوانید.
محمدرضا جلایی‌پور به جرم اقدام علیه امنیت ملی به منظور تحمل دوران محکومیت، به زندان تحویل داده شد.
اخلاص حكیمی در دفاع از مكتب اهل‌بیت(ع) و حقوق محرومان و مستضعفان جامعه، به حدّی بوده كه تا كنون هیچ جایزه‌ای را از هیچ ارگانی نپذیرفته و به برگزاری هیچ آیینی در تجلیل از او و آثارش، رضایت نداده است. واژه‌واژه آثار او، بوی حماسه و خون می‌دهد؛ حماسه‌ی آزادی و برابری، راستی و فرزانگی، توحید و یگانگی، عدالت و جاودانگی‎.
آقای ایل بیگی لطفا شفاف سازی نمایید سمت آقای محمدرضا شریفی نیای بازیگر در سازمان سینمایی چیست؟ بر اساس کدام قانون یک نسخه از پروانه نمایش فیلمی که اینجانب تهیه کرده ام به ایشان تحویل داده شده؟ به عنوان تهیه کننده «لامینور» اعلام می کنم آقای محمد رضا شریفی نیا هیچ سمت و مسئولیتی در این فیلم ندارند، آیا ایشان مسئول ابلاغ سانسور و ضبط ویدئو و گرفتن دستخط از کارگردانان در وزارت ارشاد شده‌اند؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ