حسن شافعی از وام ۶۰۰ میلیون تومانی بافت ناکارآمد اطراف حرم شاه عبدالعظیم حسنی در شهر ری و وام ۴۵۰ میلیون تومانی مسکن در تهران خبر داد و گفت: وام نوسازی بافت فرسوده نیاز به سپرده گذاری ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شورای فقهی بانک مرکزی در بررسی مجدد تسهیلات اربعین، ضمن تایید جواز شرعی استفاده از عقد مرابحه برای پرداخت تسهیلات اربعین، شرط سپرده گذاری قرضی برای پرداخت تسهیلات را خلاف شرع اعلام کرد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برای تشویق ازدواج زوج‌های دهه شصتی تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده که یکی از آنها وام اشتغال ۲۰۰ میلیون تومانی است
قرارداد همکاری بین مدیران عامل بانک گردشگری و فروشگاه های زنجیره ای رفاه برای خرید کالای قسطی بدون هیچگونه سودی از طریق زی کارت  امضا شد. این قرارداد را محمدرضا فهمی مدیرعامل و حسین رحمتی قائم مقام بانک گردشگری و محمدرضا نمازی مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای رفاه امضا کردند.
مدیرکل دفتر تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: مبلغ وام ودیعه مسکن در کلانشهرها به ۱۲۰ میلیون تومان و سایر شهرها به ۹۰ میلیون تومان رسیده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از زمان آغاز پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، ۲۰۰ هزار متقاضی وام نوسازی مسکن دریافت کردند.
باشگاه رئال مادرید باید قسط اول وام کلانی که برای بازسازی ورزشگاه برنابئو دریافت کرده را بپردازد.
رئیس سازمان خصوص سازی گفت: با پیگیری و تضمین سازمان برای هر باشگاه از بانک شهر مبلغ، دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلار وام از بانک شهر برای پرداخت بدهی‌های ارزی به‌ آن‌ها داده شد.
خوش چهره گفت: درحال حاضر،نسبت تسهیلات اعطایی باقیمت مسکن تناسبی نداردوبانک‌ها به دنبال سودهای بالا وزود بازده هستند؛ درصورتیکه اگر وام‌های خود را به بخش مسکن بدهند، باید سود پایین درنظربگیرد
مدیر عامل سازمان نوسازی تهران گفت: باید رقم وام در بخش نوسازی بیشتر شود و با افزایش رقم وام مردم خودشان وارد نوسازی بافت فرسوده می‌شوند.
این روزها اگر به هر بانک برای گرفتن وام سری بزنید تنها این صحبت را می‌شنوید که تنها به افرادی وام پرداخت می‌شود که پول خود را در بانک مسدود کرده باشند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد جز تسهیلات تکلیفی مانند وام ازدواج و فرزندآوری دریافت مابقی وام‌ها به صورت فوری برای مردم به شدت محدود شده و تنها افرادی می‌توانند وام بگیرند که رسوب پول داشته باشند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد جز تسهیلات تکلیفی مانند وام ازدواج و فرزندآوری دریافت مابقی وام‌ها به صورت فوری برای مردم به شدت محدود شده و تنها افرادی می‌توانند وام بگیرند که رسوب پول داشته باشند.
کارشناس مسکن گفت: وام ۴ میلیاردی بانک مسکن شوخی است و با این وام بعد ۱۵ سال هم ۴ متر خانه می توان خرید کرد.
وزارت میراث فرهنگی و وزارت راه موافقت کردند به میزان۸۰ درصد مبلغ تسهیلات نوسازی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری و قانون جهش مسکن به مرمت و مقاوم سازی بناهای موجود در بافت‌های تاریخی داده شود.
نیکزاد درباره مدت زمان بازسازی واحد‌های تخریب شده اظهار کرد: نوسازی واحد‌های روستایی که عموما یک طبقه هستند است حدود شش ماه زمان می‌برد؛ بنابراین با دریافت تسهیلات و وام بلاعوض به دست متقاضیان انتظار داریم تا پایان شهریورماه سال آینده فرآیند نوسازی واحد‌های روستایی به اتمام برسد.
کاهش زمان صدور پروانه ساخت به دو ماه، تخفیف ۵۰ درصدی در صدور پروانه‌ها و استفاده از وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن در زمان نوسازی از جمله مشوق‌های نوسازی واحدهای مسکونی اعلام شد.
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران ضمن انتقاد از عملکرد بانک ها در بحث پرداخت تسهیلات وام نوسازی بافت‌های فرسوده، گفت: در حال حاضر بانک‌ها از پرداخت این تسهیلات به متقاضیان امتناع می کنند.
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران ضمن انتقاد از عملکرد بانک ها در بحث پرداخت تسهیلات وام نوسازی بافت‌های فرسوده، گفت: در حال حاضر بانک‌ها از پرداخت این تسهیلات به متقاضیان امتناع می کنند.
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران گفت: به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده، وام ۴۵۰ میلیون تومانی اعطا می‌شود که ۳۵۰ میلیون تومان آن با نرخ ۹درصد و ۱۵۰ میلیون آن با نرخ ۱۸ درصد خواهد بود.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت وام های کم بهره بدهد دیگر نیازی به ورود به حوزه مسکن و بازسازی نیست و خود مردم این کار را انجام می‌دهند.
رئیس بنیاد مسکن گفت: متقاضیان وام ۲۰۰ میلیونی نوسازی مسکن روستایی می‌توانند با مراجعه به بانک‌های دولتی از این هفته تسهیلات خود را دریافت کنند.
بانک مرکزی آمادگی خود را برای اعطای تسهیلات طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده با نرخ سود صفر درصد خبر داد.
بانک مرکزی «دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات احداث و نوسازی مسکن» موضوع قانون جهش تولید مسکن مصوب سال ۱۴۰۰ را به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ