خودکفایی کالا‌های اساسی و امنیت غذایی، یکی از دغدغه‌های جدی مقام‌معظم رهبری است که در صورت وجود نظام ارز چندنرخی و سرکوب تولید داخل به هیچ وجه محقق نخواهد شد؛ اما با اصلاح نظام یارانه و قیمت خرید تضمینی محصولات پیش بینی می‌شود که مجدد به خودکفایی محصولات استراتژیک و بهره‌وری بالا در تولید کالا‌های اساسی دست خواهیم یافت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر یک شرکت دانش بنیان با اشاره به تولید آنزیم و پروبیوتیک های مورد نیاز در صنعت طیور، دام و آبزیان از صادرات این محصولات به ترکیه و روسیه خبر داد.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد گفت: در تولید نهاده‌های دامی باید به سمت خودکفایی برویم به شرطی که از گیاهان پر آب بر استفاده نشود و تمام فعالیت‌ها و صنایع آب محور باشند.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: خودکفایی و بهینه‌سازی تسلیحات راداری و موشکی از دستاوردهای پدافند هوایی ارتش است.
مشهد ـ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۲۵ هزار و ۱۰۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) به خودکفایی رسیدند که ۸ هزار نفر سهم خراسان رضوی است.
تفاهم ‌نامه ایجاد همکاری مشترک با یکی از سازندگان معتبر خارجی در حوزه قالب های بزرگ قطعات پلاستیکی خودرو در شرکت تام ایران‌خودرو و با حضور مدیران عامل شرکت‌های قالب‌های صنعتی ایران‌خودرو و JCL به امضا رسید.
مدیران بخش کشاورزی معتقدند پیگیری تأکیدات حضرت امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره کشاورزی، مسیر آزموده شده و نتیجه بخش برای رسیدن به خودکفایی و استقلال اقتصادی و سیاسی است.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: خودکفایی کشور در تامین نهاده‌های دام و طیور از متغیرهای عمده در دستیابی به امنیت غذایی کشور است.
آبادان - وزیر نفت گفت: امروز در ایران با وجود جوانان انقلابی، اعلام می‌کنم که در ساخت پالایشگاه نفت و گاز به خودکفایی رسیده ایم.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه، ۱۱ اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸  و ۱۷ دقیقه و با حضور ۱۹۴ نفر از نمایندگان آغاز شد. امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه می‌پردازند.
مجلس به دولت مجوز داد تا سقف ۵۰۰ میلیون یورو نفت و میعانات گازی به دستگاه‌های اجرایی برای اتمام بهره برداری پالایشگاه خلیج فارس اختصاص دهد.
شاه میرزایی گفت: برنامه‌ریزی منسجمی انجام‌شده است تا با همکاری بخش‌های مختلف حلقه‌های مفقوده محصولات زنجیره ارزش پتروشیمی را که امروز واردکننده آنها هستیم در داخل داشته باشیم.
با همت شرکت ساپکو و متخصصان زنجیره تامین داخل و در چارچوب سیاست‌های کلی گروه صنعتی ایران‌خودرو مبنی بر توسعه و تعمیق ساخت داخل مواد اولیه، پروژه داخلی‌سازی گریس دور بالای LGEP2 تعریف و با دست‌یابی به عمق خودکفایی ۸۶ درصدی، مشکل واردات این گریس رفع شد.
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن گفت: در بخش ریلی کشور تمام پروژه ها داخلی سازی می شود.
در چارچوب سیاست‌های کلان گروه صنعتی ایران خودرو، داخلی‌سازی قالب‌ها و ابزار قطعات خودرو در دستور کار قرار گرفته و با همت مهندسان ساپکو و زنجیره تامین، خودکفایی صد درصدی تولید قالب‌های پرسی و ابزار کنترلی در سال ۱۴۰۱ محقق شد.
تبریز- رئیس مرکز تحقیقات نیروی دریایی ارتش از قطع وابستگی این نیرو به خارج از کشور به برکت انقلاب اسلامی خبردادو گفت: خودکفایی کامل نیروی دریایی ارتش را درساخت و به روز رسانی تجهیزات شاهدیم.
اصفهان- رییس هیئت مدیره و قائم مقام مجموعه گروه خودروسازی بهمن با اشاره به اینکه ساخت بدنه خودرو ارزش افزوده زیادی دارد،گفت: این شرکت خودکفایی در تولید قطعات بدنه خودرو را در دستور کار دارد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، از رشد ۳۰۰ درصدی پرداخت تسهیلات خودکفایی به مددجویان تحت پوشش در ۷ ماهه نخست سال جاری خبر داد.
گرگان- با استمرار خشکسالی، کاهش پهنه های اراضی زراعی و رشد جمعیت، «کشت فراسرزمینی» به عنوان یک رویکرد حاکم برای تحقق خودکفایی و استقلال غذایی کشور مطرح بوده ولی عملیات اجرایی آن کُند است.
نمایشگاه خودکفایی صنایع تولیدی کروز از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ شهریور به منظور بازدید قطعه سازان داخلی برگزار می‌شود.
اسماعیلی با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت در تحقق صنعت خودکفایی کاغذگفت:از سال آینده ۴۵ هزار تن کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی از تولید داخلی تأمین خواهدشد.
یکی از بزرگترین مشکلات کشور در خودکفایی محصولات اساسی، مساله بحران آب است، به گفته کارشناسان کشت فراسرزمینی یکی از راهکارها در این حوزه باشد.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: روندها و فرایندهای خودکفایی همه جانبه و توسعه قدرت نظامی و دفاعی کشور با رویکرد و مدیریت جهادی و انقلابی و بومی سازی فناوری‌ها استمرار یابد.
فناوران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به خودکفایی در طراحی و ساخت شعله‌یاب‌های صنایع نفت و گاز شدند.
به گفته کارشناسان با توجه به شرایط اقلیمی کشور و بحران آب، کشت فراسرزمینی می تواند یکی از مهم راهکارها برای تحقق خودکفایی محصولات قلمداد شود.
ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه ای با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) در چهاردهم خرداد سال ۱۳۶۸ و گرامیداشت واقعه قیام خونین پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲، تحقق موازین اسلامی و استقلال و خودکفایی کشور را از اهداف و آرمان های اصلی امام راحل (ره) برشمرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ