اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: در سال جاری ۵ باند کلاهبرداری دستگیر کردیم که مبدا آنها در زندان بود. این افراد در تماس با شهروندان و درخواست اطلاعات فرد و جلب اعتماد کلاهبرداری می‌کردند.
فعالان مرتبط با یک شبکه کلاهبرداری هرمی دستگیر شدند و ۳۹ وب سایت متعلق به این شبکه نیز مسدود شد.
فعالان مرتبط با یک شبکه کلاهبرداری هرمی موسوم به «زر» دستگیر شدند و ۳۹ وب سایت متعلق به این شبکه نیز مسدود شد.
کلاهبرداری آنلاین رایج‌ترین جرم امروزی است. معمولا به قربانیان گفته می‌شود که آنان احمق هستند، اما واقعیت آن است که کلاهبرداران از سازوکار‌های روانی برای نفوذ استفاده می‌کنند صرفنظر از آن که فرد قربانی تا چه اندازه باهوش است.
شهریار- فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری کلاهبرداران و جاعلان ملکی در فردوسیه شهریار خبر داد.
شعبانی گفت: حسب شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یک شرکت در حوزه استخراج رمز ارز و امیدوار کردن مردم به پرداخت سود‌های غیرمتعارف؛ پرونده قضایی در یکی شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل و متهمان تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و بازداشت شدند.
چند وقتی بود که پیامک های جعلی سهام عدالت برای افراد مختلف ارسال می شد و به محض ورود فرد به لینک ارسالی، او در دام کلاهبرداران می افتد و حسابش خالی می شد. پشت این ماجرا چه کسانی بودند؟
رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فراجا، گفت: فروش سوالات کنکور در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی دام کلاهبرداران سایبری است.
رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فراجا، گفت: فروش سوالات کنکور در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی دام کلاهبرداران سایبری است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در سخنانی تأکید کرد: آمریکا کلاهبرداران و راهزنان را در دولت اوکراین مستقر کرده‌است.
صدای ضبط شده نیم ساعته از واسطه‌ای که فرآیند احراز صلاحیت‌های پولی را شرح می‌دهد به دستم رسید. این فرد توضیح می‌دهد که صلاحیت یک نماینده که در مجالس هفتم و دهم حضور داشته از این طریق احراز شده است. هر چند سخنگوی دستگاه قضا اظهار کردند که هیچ کدام از این افراد با شورای نگهبان ارتباطی نداشتند، اما هرگز در این زمینه شفاف‌سازی نشد.
بهترین‌‌‌ روش ناکام گذاشتن این کلاهبرداران ایجاد فضایی است که مشتری خودش در امینت خاطر رمز عبور خود را وارد کند. اگر به هر دلیلی نیاز هست دستگاه کارت‌خوان در محدوده فروشنده باشد، بهتر است از یک صفحه کلید جانبی (پین‌‌‌پد) برای وارد کردن رمز عبور مشتری استفاده شود.
کلاهبرداران همیشه به‌دنبال شیوه‌های جدید کلاهبرداری هستند و به‌نظر می‌رسد که سهولت در ایجاد توکن‌ها باعث شد این بازار به یکی از اهداف جذاب آن‌ها برای فریب سرمایه‌گذاران تبدیل شود.
کیهان نوشت: مواضع همتی و برخی سیاسیون و رسانه‌های همسو در حالی است که آن‌ها همین حال به خاطر چک برگشت خورده برجام و کلاهبرداری آمریکا در آن، در موقعیت اتهام و قصور و تقصیر قرار دارند و در همین روند کلاهبردارانه بوده که آمریکا و غرب، تحریم‌ها را دو برابر افزایش دادند و خسارت‌های اقتصادی بزرگ به ایران زدند.
محتوای پیامک‌های ارسال شده به‌گونه‌ای است که شهروندان از روی کنجکاوی لینک ارسال شده در پیامک را لمس می‌کنند. به این ترتیب فرایند فیشینگ با وارد شدن به یک سایت جعلی آغاز می‌شود.
طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در مورد پرونده‌های کلاهبرداری واقعیت آن است که افراد پیچیده، تحصیلکرده و جوان همگی در معرض قربانی شدن در جریان کلاهبرداری قرار دارند. کلاهبرداران اغلب افرادی در جمعیت‌های خاص را هدف قرار می‌دهند: افراد ثروتمند و مشهور هدف کلاهبرداری‌های سفارشی آنان قرار می‌گیرند.
مهدی بلیغ که به دنبال سود زیادی بود و از طرفی زبان عربی و انگلیسی اش عالی بود، مدتی را به گشت و گذار در مقابل مراکز رفت و آمد خارجی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و عرب‌ها اختصاص داد. بعد از مدتی هم دو توریست آمریکایی را برای اجرای نقشه اش انتخاب کرد. آرسن لوپن ایرانی فهمیده بود که این دو نفر می‌خواهند هتلی را در ایران بخرند.
اهواز - فرمانده انتظامی خوزستان گفت: با تلاش مأموران پلیس، کلاهبرداران ۵۰۰ میلیارد ریالی در بهبهان به دام افتادند.
کلاهبرداران، سارقان، مجرمان امنیتی خطرناک و تروریست‌ها در این زندان نگهداری می‌شوند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در مواردی دیگر نیز افراد سودجو در فضا‌هایی مانند تلگرام، اینستاگرم و ... اقدام به انتشار شماره حساب و کارت و ... با وعده خرید بلیت در ورزشگاه را می‌دهند که اقدام این افراد نیز کلاهبردارانه بوده و عمده این افراد که تحت عناوینی، چون بلیت بازار سیاه، بلیت وی. آی. پی و ... فعالیت دارند، پس از دریافت پول یا بلیتی به خریدار نمی‌دهند یا بلیت جعلی در اختیار آنان قرار می‌دهند.
تبریز- جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری دو نفر که با ارائه رسید پرداخت جعلی از شهروندان کلاهبرداری می کردند، خبر داد.
شوهرکشی، کلاهبرداری و سرقت‌های بزرگ جزو جرایمی قرار گرفته‌اند که مجرم زن در میان‌شان افزایش یافته. درواقع باید گفت درآمد ناچیز، سرپرستی فرزندان و نداشتن مهارت‌های زندگی بخشی از عواملی‌اند که زمینه وقوع جرایمی را فراهم می‌آورند.
کلاهبرداران اعزام به سفر زیارتی به چنگ پلیس افتادند
در جدیدترین مورد از کلاهبرداری‌های پیامکی که در چند روز اخیر خبرساز شده، پیامکی به دست بعضی از افراد رسیده که یارانه‌تان قطع شد و برای اعتراض باید، اطلاعات‌تان را در یک لینک ثبت کنید تا بررسی شود. در این روش از کلاهبرداری مجرمان سایبری با ارسال پیامک قطعی یارانه و درخواست ثبت اطلاعات بانکی، این اطلاعات را به سرقت می‌برند و به برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها اقدام می‌کنند.
میثم فدایی با اشاره به عملکرد پارسال بازارهای فرابورس ایران گفت: عرضه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در کنار تلاش‌های این بورس برای افزایش نقدشوندگی بازار سرمایه از جمله اقدامات قابل ذکر فرابورس طی سال گذشته بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ