فیلم‌‌های موقعیت مهدی با 14 نامزدی، علف زار با 13 نامزدی، برف آخر با 12 نامزدی، نگهبان شب با 9 نامزدی، دسته دختران با 7 نامزدی و خائن کشی با 6 نامزدی، بیشترین شانس را برای دریافت سیمرغ‌های بلورین دارند
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبیعی است که دشمن بیش از هر چیزی افکار عمومی را هدف قرار داده‌است. تلاش برای رودررو قرار دادن قشر زن مقابل حاکمیت هنوز دریچه‌هایی از امیدواری را در ذهن و روان ضد انقلاب زنده نگه داشته‌است.
میزان نوشت: فیلم منتشر شده در فضای مجازی مربوط به حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۹۶ و زمانی که در سمت معاون اول قوه قضاییه مشغول به فعالیت بود، می‌شود.
اخیرا مجددا فیلمی از فردی به نام منصور نظری منتشر شده است که در آن از قوه قضاییه انتقاداتی مطرح می‌شود.
فیلم منتشر شده مربوط به دهه ۹۰ و منطقه بلوچستان بوده و همانند عمده فیلم‌های منتشر شده در دو روز گذشته ارتباطی با درگیری مرزی اخیر ندارد.
دوربین‌های مداربسته امروزی از تکنولوژی‌ها و امکانات جدیدی بهره می‌برند. به همین دلیل بیشتر آن‌ها دارای فایل‌های پشتیبان نظیر درگاه اختصاصی حافظه، فضای ابری و قابلیت FTP هستند. با این وجود شما می‌توانید برای اطمینان خاطر و ایجاد یک حاشیه امنیت برای فایل‌های خود، آن‌ها را در چنین فضا‌هایی نیز ذخیره کنید تا در صورت پاک شدن، بتوانید آن‌ها را از چنین فضا‌هایی بازیابی کنید.
این رویکرد خشم شماری از فیلمسازان مستقل و بخش کنندگان ایرانی را در پی داشت، چرا که متکی به نگرشی کور نسبت به سینمای ایران بود؛ نگرشی که اگر قرار بود سی سال پیش اساس کار جشنواره‌های بین المللی قرار بگیرد، حتی عباس کیارستمی نیز پشت در جشنواره‌های بین المللی باقی می‌ماند ! در عوض فیلم‌های دارای مضمون مرتبط با ایران انتخاب شده بود که به واسطه ساختار فنی ضعیف، با وجود گارد سیاسی جشنواره، باز هم به بخش مسابقه اصلی راه نیافتند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با جشنواره فیلم فجر امسال، گفت: تاکنون ۷۵ فیلم به جشنواره رسیده و تعداد فیلم‌ها هم از سال گذشته بیشتر است.
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، فیلم‌های آموزشی مربوط به اشتغال را تولید و در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهد.
مدیر لابراتوار فیلم صدا و سیما گفت: فیلم‌های تاریخی مهمی در آرشیو موزه‌ها و وزارت میراث فرهنگی است که احتمال تخریب آنها به واسطه نگهداری در شرایط غیر استاندارد وجود دارد.
پرسش اساسی این است که آیا با توجه به عدم حضور تماشاگران، اساساً سالن‌های سینما بازگشایی می‌شوند تا این فیلم‌ها فرصت اکران بیابند؟ همچنین آیا فیلم‌ها حاضر می‌شوند به قیمت انتخاب به عنوان نماینده ایران برای اسکار، قید اکران در زمان مناسب را بزنند و درآمد حاصل از اکران در موعد مناسب را از دست دهند؟
5 فیلم «مادرم» به کارگردانی نانی مورتی، «لازاروی خوشحال» به کارگردانی آلیچه رورواکر، «جاده نفت» به کارگردانی برناردو برتولوچی، «جایی که سایه‌ها فرو می‌افتند» به کارگردانی والنتینا پدیچینی و «مارتین ایدن» به کارگردانی پیترو مارچلو در این رویداد از طریق پلتفرم هاشور به صورت آنلاین و رایگان اکران می‌شوند.
هیچ جایزه‌ای در بخش رقابتی به طور هم‌ارزش میان دو یا چند اثر تقسیم نمی‌شود و در واقع سیمرغ بلورین بهترین فیلم یا بهترین کارگردانی یا بهترین نقش اول به دو فیلم یا به یک هنرمند برای دو فیلم تعلق نمی‌گیرد. همچنین دست اندرکاران اصلی تولید فیلم‌های بخش‌های رقابتی نمی‌توانند عهده دار مسئولیت داوری فیلم‌های آن بخش باشند؛ تغییراتی هرچند کوچک برای نزدیک کردن جشنواره فیلم فجر به استاندارد‌های برپایی جشنواره فیلم است.
ساره بیات و محمد احسانی، مرتضی پورصمدی، بهرام توکلی، نیما جاویدی، سیدجمال ساداتیان و مصطفی کیایی پس از بازبینی 57 فیلم سینمایی، 16 فیلم در رشته‌های مختلف را برای نامزدی در بخش سودای سیمرغ اعلام کردند و سعید پوراسماعیلی، امیر توده روستا، محمدعلی فارسی، محمد کارت و سام کلانتری پس از بازبینی 31 فیلم مستند بلند و 38 فیلم کوتاه نامزدهای این دو بخش را اعلام کردند.
سینمای رسانه‌ها در روز ششم از سی‌ونهمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر محل نمایش فیلم‌های «مامان» به کارگردانی آرش انیسی و «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی است. در این میان فیلم منصور به واسطه آنکه مضمونش درباره شهید منصور ستاری به واسطه مضمونش بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
هفتمین روز از سی‌ونهمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر با نمایش دو فیلم بلند سینمایی پیش رفت و فیلم‌های «خط فرضی» و «گیج‌گاه» به نمایش در آمد و از میان این آثار گیجگاه با مضمون کمدی به واسطه سوابق کارگردانش توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.
حمیدی مقدم درباره بحث برگشت مالی اکران فیلم‌های مستند تصریح کرد: یکی از نکات طرح «اکران حقیقت» این است که ما عام‌المنفعه و فقط برای کار فرهنگی، آن را آغاز نکرده‌ایم. دلایل ما در ابتدا ارتباط مستند با مردم و مخاطبان است، در مرحله بعد برگشت سرمایه حتی در شکل حداقلی خود اهمیت دارد. این نکته‌ای ا‌ست که به عنوان تیتر انتخاب و اعلام کردیم که باید از مستند درآمدزایی کنیم، شاید در ابتدا خیلی‌ها به آن امیدی نداشتند اما خوشبخانه انجام شد و ادامه می‌یابد.
فیلمسازان حق دارند از امنیت سرمایه شان اطمینان حاصل کنند؛ بنابراین، انتظار می‌رود سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه جشنواره فیلم فجر در این زمینه موضع گیری صریح داشته باشند و در دفاع از امنیت فیلم‌های سینمایی ورود کرده و اعلام موضع نمایند و البته اقدام‌شان نیز به اعلام موضع محدود نشود؛ رویکردی که تا حدودی می‌تواند به برقراری دوباره آرامش در فضای سینما منجر شود.
متولیان چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر در گافی عجیب سیناپس فیلم‌ها را منتشر کردند و سپس خیلی بی‌سروصدا پاک کردند. بدین ترتیب داستان کل فیلم‌‌های جشنواره فجر لو رفت
نقطه قوت فیلم امیرحسین عسگری فضاسازی و استفاده از طبیعت و لانگ‌شات‌ها بود و فیلم در روایت کند پیش می‌رفت و تیم خوبی نبود. امین حیایی نیز بازی قابل قبولی ارائه کرده بود و به پیشبرد فیلم کمک کرد. فیلم‌های لایه دروغ نیز اینقدر ضعیف بود که اکثریت به اعتراض سالن را ترک کردند و به نظر می‌رسد اگر این فیلم تولید مشترک بنیاد فارابی و بنیاد فیلم فنلاند نبود، در جشنواره راه داده نمی‌شد.
ملاقات خصوصی هرچند در بخش‌هایی چندان درام استواری نداشت و همچون اغلب فیلم‌های این دوره از جشنواره در ارائه یک پایان درست نیز وامانده بود اما در مجموع بهترین فیلم تا روز چهارم بود. بازی هوتن شکیبا نیز اگرچه تفاوت چشمگیر با بازیهای قبلی‌اش نداشت اما او با رعایت برخی جزئیات، توانسته بود موفق عمل کند. در مقابل «ماهان» اثر ضعیف بود که حتی انتخابش در میان فیلم‌های جشنواره نیز جای سوال داشت و باید گفت فیلم ماقبل نقد بود.
شب طلایی در داستان با حفره‌های فراوانی همراه بود، در انتخاب بازیگر با اشتباهات فاحش مواجه است و در اجرا دچار ضعف‌های غیرقابل انکار است. هناس اما یک تله فیلم بود که سازندگانش نیز احتمالاً با آگاهی شدت ضعف فیلم، کمپین تبلیغاتی‌شان را بر روی خانواده شهید هسته‌ای متمرکز کردند تا برخی قید نقد این فیلم و هدر دادن بیت المال در مسیر ساخت چنین اثر ضعیف و مبتدیانه‌ای را بزنند؛ ترفندی که حتمالاً جواب نمی‌دهد
این دو فیلم از کیفیت قابل قبولی برخوردار بودند اما جزو آثار متوسط محسوب می‌شدند که شانس بالایی نیز در گیشه ندارند. هر دو فیلم بیش از آنکه در اجرا ضربه ببینند، از فیلمنامه ضربه می‌خورند و کارگردان‌ها نیز نتوانسته‌اند داستان را به شکل درستی جمع کنند و ضعف اغلب فیلم‌های این دوره از جشنواره یعنی برخورداری از یک فینال قابل قبول در آنها مشهود است.
فیلم‌های ضعیفی که آورده‌ای برای تماشاگران نداشتند. در این میان فیلم 2888 با وجود مضمون ارزشمندش، از هر نظر غیرقابل دفاع و ماقبل نقد بود که با تحرکاتی در نشست خبری عملاً شاهد فرار از پاسخگویی بودیم.
«ضد» یک تله فیلم درباره حادثه تروریستی حزب جمهوری اسلامی بود و البته از فیلمسازش بیش از این انتظار نمی‌رفت. «خائن کشی» اما فیلم کنجکاوی برانگیزی بود، چرا که انتظار می‌رود با توجه به اینکه کیمیایی این بار هر امکاناتی انتظار داشت، در اختیار داشت، شاهد فیلم قابل قبولی باشیم اما چنین نشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ