وزیر دفاع آمریکا امروز در سخنانی اعلام کرد: حمله قریب الوقوع چین به تایوان را پیش‌بینی نمی‌کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون در نشستی خبری گزارش اخیر «آسوشیتدپرس» درباره تصمیم آمریکا برای استقرار نیروهای این کشور در کشتی‌های تجاری عبوری از تنگه هرمز را رد کرد.
یک رسانه آمریکایی به نقل از مقامات دفاعی این کشور نوشت که پنتاگون برای نیروهایی آمریکایی که در اوکراین خدمت می‌کنند، علاوه بر حقوق و مزایا، مبلغی را به عنوان «کار پرمخاطره» پرداخت خواهد کرد.
پنتاگون در نظر دارد تا نیروهای خود را در مرکز ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا مستقر نماید.
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید که واشنگتن قادر نیست تا به اندازه کافی برای اوکراین جنگنده اف-۱۶ فراهم و به کی‌یف در ضدحملاتش علیه مسکو کمک کند.
مقام ارشد پنتاگون با اذعان به اینکه تحویل بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین، قربانی غیرنظامی به همراه خواهد داشت، تاکید کرد که هراس از پیروزی روسیه در میدان نبرد، به این نگرانی‌ها ارجحیت دارد!
صبح پنجشنبه در پی حمله موشکی اوکراین به پل روستای «چونگار» که بخش‌های تحت کنترل روسیه در منطقه «خرسون» را به شبه‌جزیره کریمه متصل می‌کند، عبور و مرور از این پل به مسیر دیگری هدایت شد.
براساس تازه‌ترین گزارش‌ها، دادستانی فدرال آمریکا از وکلای رئیس جمهور سابق این کشور خواسته بودند تا اسناد مربوط به فایل صوتی «حمله نظامی به ایران» را برگردانند اما آنها چیزی پیدا نکردند!
ماجرا‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با یک سند محرمانه پنتاگون که در آن درباره «حمله احتمالی به ایران» مطالبی مطرح شده ادامه دارد و سی. ان. ان در گزارشی جدید به جزئیات بیشتری از پیچیدگی‌های این پرونده که این روز‌ها گریبان‌گیر ترامپ شده اشاره کرده است.
ترامپ در یک نشست اذعان کرده است که برخی اسناد محرمانه پنتاگون را در اختیار دارد.
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که یکی از افسران ارشد نیروی هوایی این کشور در کویت کشته شده است.
معاون وزیر دفاع آمریکا می‌گوید که پنتاگون از جنگ در اوکراین درس‌های ارزشمندی گرفته که در صورت رویارویی احتمالی با چین می‌تواند از آن استفاده کند.
یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا می‌گوید که این نهاد همچنان در تلاش است تا به «وسعت و گستردگی» درز اطلاعات محرمانه پی ببرد.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز در بیانیه ای تأکید کرد: منابع آمریکا برای کمک نظامی به اوکراین نامحدود نیست.
پنتاگون در نشستی خبری با اشاره به دو درگیری‌ اخیر نظامی نیروهای آمریکایی با نیروهای مقاومت محلی در سوریه در هفته گذشته مدعی شد تاکنون ۸ نظامی آمریکایی مجروح و دچار ضربه مغزی شده‌اند.
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) روز پنجشنبه با طرح ادعا حمله به استونی گفت: در صورت حمله یا تهاجم روسیه به استونی، آمریکا وارد جنگ خواهد شد.
پنتاگون تصمیم دارد یک سلاح تخریب گروهی جدید بسازد که از هزاران پهپاد تشکیل شده تا با حمله از آسمان، زمین و آب  دفاع دشمن را نابود کنند.
سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) پس از حمله پهپادی ناموفق به یک تاسیسات نظامی در اصفهان گفت که هیچ نیروی آمریکایی در آن دخالت نداشته است، اما از ارائه توضیحات بیشتر سر باز زد.
رایدر گفت: ما در تماس مستقیم با شرکای سعودی‌مان هستیم تا ببینیم از آن‌جا چه اطلاعاتی می‌توانند در این باره ارائه کنند. ما حق حفاظت و دفاع از خودمان را محفوظ می‌دانیم، فارغ از این که نیروهایمان کجا خدمت کنند، چه در عراق باشد و چه در جای دیگر.
در ماه گذشته میلادی یک سند سیاستگذاری استراتژی امنیت ملی آمریکا اشاره بسیار مختصری به کره شمالی داشت؛ اما پنتاگون در اسناد جدید بسیار عمیق‌تر به پیونگ یانگ پرداخته و به طور مستقیم و آشکار کره شمالی را تهدید کرده است.
رسانه ها از مرگ رئیس اسبق پنتاگون در ۶۸ سالگی به دلیل حمله قلبی خبر می دهند.
یک مسئول عالی رتبه در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این وزارت نمی‌تواند با اطمینان بگوید که پهپاد‌های به کار رفته در حمله به کی یف ساخت ایران هستند.
یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا بر خلاف ادعاهای مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه این کشور گفت واشنگتن نمی تواند تأیید کند که روسیه با استفاده از پهپادهای ایرانی به اوکراین حمله می کند.
کارین ژان‌ پی‌یر سخنگوی پنتاگون نیز بامداد امروز (پنج‌شنبه) در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره حملات اخیر آمریکا علیه سوریه مدعی شد که این اقدام برای دفاع از خود بوده و واشنگتن به دنبال تجاوز و جنگ نیست.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) می‌گوید حتی پس از سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، همچنان باور دارد که چین تا دو سال آینده به این جزیره حمله نظامی نخواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ