سلطان بن سلمان، فرزند پادشاه عربستان که نخستین فضانورد عرب‌تبار و مسلمان لقب گرفته است. او تا سال گذشته ریاست کمیسیون فضایی کشورش را در دست داشت
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نقشه جهنمی سعودی ها در حال آماده شدن است و آنها می خواهند چهار نام بزرگ فوتبال جهان را سال بعد به لیگ فوتبال خود ببرند. لوکا مودریچ نیز در این لیست حضور دارد.
برای اولین بار از سال ۲۰۱۶، اولین هواپیمای زائران یمنی از فرودگاه بین‌المللی صنعا به سمت عربستان سعودی پرواز کرد.
تغییر در مصرف کردن درآمدهای نفتی از سوی مقامات سعودی باعث شده تا حجم ذخایر ارزی این کشور به کمترین میزان سال گذشته برسد.
تغییر در مصرف کردن درآمدهای نفتی از سوی مقامات سعودی باعث شده تا حجم ذخایرارزی این کشور به کمترین میزان سال گذشته برسد.
طبق گزارش وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه، مشاوران اقتصادی در ماه‌های اخیر به شکل محرمانه به حاکمان عربستان سعودی گفته اند اگر این کشور می‌خواهد پروژه‌های بلندپروازانه شامل پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری نئون به سرانجام برسد، به قیمت بالای نفت در پنج سال آینده نیاز دارد.
وزیرخارجه رژیم صهیونیستی مدعی شده است که سفر به عربستان سعودی و عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی در سال جاری محتمل است.
لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکا روز دوشنبه در سرزمین‌های اشغالی به خبرنگاران گفت که فرصت عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۴ به پایان برسد.
لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکا روز دوشنبه در سرزمین‌های اشغالی به خبرنگاران گفت که فرصت عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی ممکن است در اوایل سال 2024 به پایان برسد.
عربستان سعودی از سال ۲۰۱۶ و با رونمایی از سند چشم‌انداز ۲۰۳۰ در یک مسیر بلند‌‌‌پروازانه قرار گرفته است. تلاش عربستان برای تنوع‌‌‌بخشی به اقتصاد و درآمدهایش به دلیل نوسانات بازار نفت در یک دهه اخیر بوده است. هدف از این پروژه اقتصادی با محوریت محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان بازنگری ساختار اقتصادی است که با تغییر نحوه درآمدزایی پادشاهی، درصدد است تا وابستگی بالا به نفت و اعتیاد به آن را کاهش ‌‌‌داده و به سمت متنوع‌سازی درآمدهای دولت حرکت کند.
این تحلیلگر مسائل منطقه تاکید کرد: بازی آینده بازی است که نقش چین در آن پررنگ است همانگونه که پکن گارانتی توافق بین ایران و عربستان سعودی بوده است. با این حال و به‌رغم نقش چین در دور زدن تحریم‌ها برای ایران و نادیده گرفتن غرب، اما رابطه جمهوری اسلامی بدون احیای برجام عمق پیدا نخواهد کرد و ما در چارچوب سیاست نگاه به شرق ناچار هستیم برجام را به سرنوشت روشنی برسانیم و این مساله برای چینی‌ها و هندی‌ها برای بهره‌گیری از متغیر‌های اقتصادی، کریدور‌ها و... بسیار مهم است و توافق هسته‌ای می‌تواند این روند را تقویت کند.
عربستان سعودی و پنج کشور عرب دیگر تصمیم دارند تولید نفت خود را از ابتدای ماه مه تا پایان سال جاری میلادی کاهش دهند.
به نوشته اسپوتنیک، امضای توافقنامه بین عربستان سعودی و ایران، شتاب مضاعفی به این روند داد و قرار است بعد از عید فطر شاهد افتتاح کنسولگری عربستان در دمشق باشیم.
هرچند فرآیند تنش‌زدایی در روابط خارجی عربستان سعودی از دو سال پیش با آشتی با قطر و در پی آن ترکیه آغاز شد، اما عبور از مرز رقابت خصمانه با ایران، گامی بود که نیاز به بازاندیشی در پویایی‌های ژئوپولیتیک منطقه و ذهنیت حاکمان سعودی نسبت به جایگاه‌شان در منطقه داشت. آشتی تهران و ریاض، از این جنبه اهمیت دارد که رهبران عربستان سعودی تصمیم گرفته‌اند بر خلاف جریان همیشگی سیاست خاورمیانه حرکت کنند و یکی از بحران‌هایی را که مشخصه خاورمیانه بود حل کنند تا محیط را برای رشد و توسعه کشور خودشان امن‌تر کنند.
وزیرخارجه عربستان سعودی جزئیاتی از توافق اخیر میان تهران و ریاض را اعلام کرد.
منابع عراقی از امضای یک تفاهم نامه امنیتی میان بغداد و ریاض برای نخستین بار از سال ۱۹۸۳ میلادی، خبر دادند.
با اعلام رسمی فیفا جام باشگاه‌های جهان در سال 2023 به میزبانی عربستان سعودی برگزار خواهد شد.
منابع آگاه از طرح خطرناک رژیم آل سعود برای آغاز دور جدیدی از اعدام مخالفان عربستانی در آستانه آغاز سال نو میلادی خبر می دهند.
روابط عربستان سعودی با چین در چند سال گذشته به‌طور قابل توجهی تقویت شده است. چین بزرگ‌ترین شریک تجاری عربستان سعودی است و این پادشاهی یکی از اعضای ابتکار زیرساخت جهانی کمربند و جاده چین (BRI) است.
دستگاه قضایی عربستان سعودی یک پزشک زن تونسی مقیم این کشور را به دلیل انتشار یک توئیت در حمایت از مقاومت اسلامی حزب الله لبنان، به ۱۵ سال حبس محکوم کرد.
مقامات عربستان سعودی تصمیم دارند نماینده سابق حماس در ریاض و از رهبران این جنبش فلسطینی را که از سال ۲۰۱۹ در بازداشت قرار دارد، آزاد کنند.
عربستان سعودی پس از انتشار گزارش رشد اقتصادی ۹.۹ درصدی در سه ماهه نخست امسال برآورد کرده بود که این نرخ در سه ماهه دوم به ۱۱.۸ درصد افزایش خواهد یافت.
رژیم سعودی با معرفی طیف متنوعی از نرم افزار‌ها در شبکه‌های اجتماعی، سعی دارد فضا را برای فعالیتِ فعالان و منتقدان تنگ‌تر کند. در این راستا، صدور احکام قضایی سنگین اخیر علیه دو زن عربستانی (۳۴ و ۴۵ سال حبس برای "سلما الشهاب" و "نورا بنت سعید القحطانی") که اقدام به انتشارِ محتوا‌هایی در فضای مجازی در انتقاد از رژیم سعودی کرده بودند نمود‌هایی از این رویه رژیم سعودی در نظر گرفته می‌شود.
دادگاهی در عربستان سعودی، یک زن را به اتهام استفاده از شبکه‌های اجتماعی به ۴۵ سال حبس محکوم کرد.
سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که تعداد اعدام شدگان در عربستان سعودی در شش ماهه اول سال ۲۰۲۲ دو برابر تعداد تمام اعدام شدگان سال ۲۰۲۱ این کشور شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ