رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: هر ساله نرخ کرایه سرویس مدارس در شورای شهر مصوب می‌شود و برای سالجاری نیز پیش بینی شده به طور متوسط ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشیم، اما از آنجایی که در برخی موارد در سال گذشته افزایشی وجود نداشته، مشکلات خاصی در برخی مسیر‌ها وجود دارد و برای سال جاری اجازه داده شد تا سرویس مدارس متوسط ۲۵ درصد و حداکثر تا ۳۵ درصد افزایش نرخ داشته باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با توجه به عدم ارسال تعیین نرخ سرویس مدارس برای سال ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۳ گفت: این موضوع موجب گلایه خانواده‌ها شده و امیدواریم شهرداری هر چه سریع‌تر این لایحه را به شورا ارسال کند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در تلاشیم امسال از ابتدای مهر سرویس رایگان مدرسه برای همه‌ دانش‌آموزان استثنایی فراهم شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از پرداخت ۷ ‌میلیارد دیگر به عنوان کمک هزینه‌های مربوط به سرویس مدارس استثنایی خبر داد.
عضو شورای شهر تهران گفت: از معاون حمل و نقل ترافیک می‌خواهم در صحن درباره سرویس مدارس استثنایی گزارش ارائه دهد و برای حل این مشکل پاسخگوباشد.
رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداری باید توان ارائه خدمت برای سرویس دانش آموزان استثنایی را داشته باشد.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت:هر لحظه قراردادی به دست معاونت برسد میگوییم پرداخت صورت گیرد.
عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران به منظور تسهیل رفت و آمد فرزندان استثنایی اقداماتی را انجام می‌داده است به همین منظور موضوع رسیدگی پرداخت هزینه سرویس دانش آموزان الزام است
عضو شورای شهر تهران گفت: مردم مشکلات فراوانی دارند و این سرویس مدارس نباید مشکلی دیگر باشد.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی ۲ هفته‌ای مدارس در آذر گفت: ممکن است در قرارداد سرویس مدارس ذکر شده باشد "هزینه سرویس، ماهانه پرداخت شود" در چنین شرایطی، والدین می‌توانند به ازای روز‌های تعطیل است، هزینه نپردازند.
رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: کرایه سرویس مدارس بسیار بیشتر از آن چیزی است که توسط شورای شهر به تصویب رسیده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: نرخ‌گذاری به عهده شورای شهر است و حقیقتاً کار مدرسه تعلیم و تربیت است.
رئیس اداره توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان در پاسخ به این پرسش که آیا مبالغ اضافه دریافت شده بابت سرویس مدارس به خانواده‌ها برگردانده شده است؟ گفت: مبالغ اضافه دریافت نشده است به این دلیل که خانواده با شروع سال تحصیلی یعنی اول مهر طبق خواست خود ۱۰ تا ۴۰ درصد هزینه سرویس را به حساب مدرسه و باقیمانده را تا پایان بهمن واریز می‌کند بنابراین آنچه خانواده تاکنون پرداخت کرده کمتر از مجموع هزینه اصلاح شده است.
سامانه یکپارچه سرویس مدارس که امسال از سوی آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است نقاط ابهام زیادی را دارد که موجب نارضایتی والدین و رانندگان شده است.
سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به جایگزینی ون برای سرویس مدارس اظهار کرد: در سطح شهر تهران آنقدر ون نداریم که بتوانیم آن‌ها را جایگزین تاکسی و... جهت سرویس مدارس کنیم، همان تعدادی هم که وجود دارد برای مکان‌هایی است که جمعیت و قابلیت رفت و آمد در آنجا کمتر است.
اعلام نرخ نهایی سرویس مدارس
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: هم خودروها در سرویس مدارس باید به لحاظ ایمنی از شرایط قابل قبولی برخوردار باشند و هم خود راننده باید فرد قابل اطمینانی باشد.
در حال حاضر خانواده‌ها حتی برای مسافت‌های کوتاه هم باید از ۴ تا ۶ میلیون تومان برای ایاب و ذهاب دانش آموزان متحمل شوند که این رقم به علاوه میزان هزینه دانش آموزان برای روپوش و همچنین لوازم التحریر برای خانواده‌ها گران تمام می‌شود.
نرخ «سرویس مدارس» در تهران، تعدیل شد
عضو شورای شهر تهران گفت: گزارش‌های متعددی از بلاتکلیفی والدین در ثبت نام سرویس مدارس در اثر عدم هماهنگی بین سازمانی در زمانبندی اعلام شده صورت گرفته است.
علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به مشکلات سرویس مدارس گفت: بعضی از عواملی که در این بخش تاثیرگذار هستند شامل بحث خارج از محدوده ترافیک بودن، داخل محدوده منطقه بودن، فاصله بین منزل و مدرسه و تعداد دانش‌آموزان در خودرو است. به عنوان مثال هزینه خودروی سواری با ۳ دانش‌آموز، از خودرویی که ۴ دانش‌آموز هستند، بیشتر است.
در شرایطی که در شهر یزد حداکثر قیمت تعیین‌شده برای استفاده از سرویس مدرسه در شش روز هفته و تا ۱۵ کیلومتر فاصله، سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده و در شهر مشهد نیز بر اساس پیگیری‌های ما قیمت‌ها حول و حوش سه میلیون تومان می‌چرخد در شهر تهران این قیمت‌ها بیشتر به رویا شبیه است، زیرا حداقل قیمت‌هایی که به خانواده‌ها اعلام شده حداقل هفت میلیون تومان آن هم برای مسیر‌هایی است که با پای پیاده کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان تهران گفت: به صرفه نبودن نرخ‌گذاری سرویس مدارس رانندگان را به سمت تاکسی اینترنتی سوق داده است.
نرخ سرویس مدارس در سال جدید
زنگنه با بیان اینکه عدم این افزایش قیمت چند دلیل عمده دارد افزود: باتوجه به اینکه هزینه‌های کشاورزان به ریال است و اکثرا هم بصورت خانوادگی نسبت به کشت آن اقدام می‌کنند برآورد درستی از افزایش واقعی هزینه‌های تولید ندارند و از طرفی اطلاعاتی نسبت به ارزش دلاری محصول خود نیز ندارند و دچار توهم پولی شده و از این رو با هر پیشنهاد قیمتی نسبت به فروش محصول خود اقدام می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ