سرهنگ حیدری گفت: تا کنون بیش از ۸ مورد دستگیری لیدر زنان و ۱۰ مورد پراکندگی افرادی که تصمیم داشتند افراد دیگر را به تجمع دعوت کنند داشتیم و توانستیم با صحبت کردن آنها را متقاعد به ترک صحنه کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این مجری با نام شهریار در بخشی از برنامه «اسکرین شات» که شنبه هر هفته ساعت ۱۷:۰۰ زنده از این کانال پخش می‌شود، تازه‌های نرم افزار، بازی‌های رایانه‌ای، پویانمایی و سایت‌های ایرانی را معرفی می‌کند.
‌دومین ماموریت اسپیس‌ایکس و اکسیوم‌اسپیس به فضا از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به پایان رسید. دو فضانورد اهل عربستان از اعضای تیم چهارنفره‌ای هستند که بامداد امروز چهارشنبه ۱۰ خرداد، به زمین بازگشتند. یکی از این فضانوردان ریانه برناوی، ۳۴ ساله که در زمینه سرطان پستان پژوهش می‌کند، به عنوان نخستین زن عرب که به فضا سفر کرده، نام خود را در تاریخ ثبت کرد. این پروژه ده روزه با حمایت و هماهنگی آژانس فضایی عربستان سعودی و مشارکت اسپیس‌ایکس، ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی ژاپن، با موفقیت به پایان رسید.
فضانوردان عربستانی با موشک اسپس‌ایکس عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند. ریانه برناوی، اولین فضانورد زن عربستانی است که به فضا می‌رود. همسفران او در این ماموریت، علی قرنی، دیگر فضانورد عربستانی، پگی ویتسون، فضانورد بازنشسته ناسا و جان شافنر هستند.
رئیس‌جمهور ترکیه برای نخستین بار پس از شایعات اخیر درباره وضعیت سلامتی او، در انظار عمومی ظاهر شد.
فیلم «چالش» با موضوع اعزام یک جراح به ایستگاه فضایی برای جراحی فضانورد آسیب‌دیده روز پنجشنبه ۳۱ فروردین‌ماه در سینما‌های روسیه به نمایش درآمد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، روسیه در اکتبر ۲۰۲۱، یک بازیگر و یک کارگردان را برای ۱۲ روز به ایستگاه فضایی اعزام کرد تا برداشت صحنه‌هایی از نخستین فیلم فیلمبرداری شده در فضا انجام شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که تیم روسی، پروژه هالیوودی «ماموریت غیرممکن» با حضور تام کروز و مشارکت ناسا و اسپیس اکس را شکست داده‌اند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در نمایش خصوصی این فیلم در اوایل ماه جاری از آن تمجید کرده بود.
عملیات «کربلای ۱۰» با توجه به ابعاد حضور نیروها و وسعت میدان نبرد، یکی از عملیات‌ بزرگ دفاع مقدس است که با پیروزی قاطع رزمندگاه سپاه اسلام نیز همراه بود. این عملیات که نخستین عملیات گسترده در غرب کشور پس از انتقال میدان اصلی جنگ از جنوب به شمال بود، هماهنگ با تک نیرو‌های منظم در جبهه «ماووت» و عملیات نامنظم قرارگاه «رمضان» انجام گرفت.
عملیات «کربلای ۱۰» با توجه به ابعاد حضور نیروها و وسعت میدان نبرد، یکی از عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس است که با پیروز قاطع رزمندگاه سپاه اسلام نیز همراه بود. این عملیات که نخستین عملیات گسترده در غرب کشور پس از انتقال میدان اصلی جنگ از جنوب به شمال بود، هماهنگ با تک نیرو‌های منظم در جبهه «ماووت» و عملیات نامنظم قرارگاه «رمضان» انجام گرفت.
مسجدی در تبوک عربستان سعودی ساخته شده که در آن معماری کلاسیک و مدرن تلفیق شده‌است. این مسجد طراحی و مهندسی خاصی دارد و داخل آن ستونی به کار نرفته است.
افزون بر پهپادها، آنادولو میزبان هلیکوپترها از جمله مدل تی129 آتاک (T129 ATAK) خواهد بود. همچنین، نیروی دریایی ترکیه رزمایش هایی را با حضور هلیکوپترهای تهاجمی ای‌اچ-1دبلیو سوپر کبرا و هلیکوپترهای اس‌اچ-70بی روی عرشه آنادولو انجام داده است.
انرژی تولیده شده توسط توربین‌های بادی از طریق کابل‌های زیر دریا به جزیره مصنوعی منتقل می‌شود که در اینجا به برق فشار قوی تبدیل شده و بین سرزمین اصلی بلژیک و دیگر کشور‌های اروپایی توزیع می‌شود.
جنگنده مافوق صوت KF-۲۱ کره جنوبی پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد.
نخستین جنگنده جت بدون سرنشین ترکیه تست پروازی خود را با موفقیت انجام داد.
روتور اکس مدعی است که دراگون یک هواگرد بسیار ایمن و پایدار بوده و شاید جذاب‌ترین نکته درباره آن عدم نیاز به گواهینامه خلبانی برای پرواز با آن باشد.
یکی از دانشمندان کشور نیجریه با ساخت نخستین ربات انسان‌نما در نیجریه و آفریقا تاریخ‌ساز شد. انتظار می‌رود رباتی به نام اومیفی پیشرفت‌های پژوهشی جدیدی در زمینه هوش مصنوعی باز کند. طبق گزارش‌ها، این ربات می‌تواند به پنج زبان بومی نیجریه‌ای صحبت کند، چند زبان زنده جهانی را درک کند و به فرمان‌های گفتاری پاسخ دهد. دولت نیجریه اولین اندروید انسان‌نمای آفریقایی اومیفی را برای پیشرفت پژوهش‌های هوش مصنوعی و توسعه فناوری‌های دیجیتال در نیجریه و آفریقا راه‌اندازی کرده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ۲ توله یوزپلنگ پیدا شده در منطقه پناهگاه حیات وحش توران ماده هستند و این مهم، امید را برای افزایش جمعیت این گونه ارزشمند تقویت کرده است.
پایتخت کره جنوبی اولین مسیر اتوبوس خودران خود را روز جمعه راه اندازی کرد.
علی ارسلان در حالی این کشتی را با برد پشت سر گذاشت که تماشاگران آلمانی حاضر در سالن با اسم، او را تشویق می‌کردند.
شهردار کلن گفت که صدور مجوز پخش اذان از بلندگو برای بسیاری از مسلمانان در این شهر نشانه احترام است.
چارلز سوم،  اولین دیدار خود را به عنوان پادشاه با نخست وزیر لیز تراس برگزار کرد.
رهبر جریان صدر عراق برای نخستین بار پس از حوادث اخیر این کشور، در میان زائران اربعین در منطقه «حنانه» نجف اشرف حضور یافت.
خطوط راه آهن آلمان به طور کامل هیدروژنی می‌شود‌.
دولت پرتغال موافقت کرد که برای جشن دویستمین سالگرد استقلال برزیل، قلب پادشاه این کشور را به مدت سه هفته به برزیل قرض دهد.
حسینی در دسته ۸۱ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با ثبت رکورد این بازی ها در این وزن در حرکت یکضرب صاحب گردن آویز طلا و ۲ مدال برنز دوضرب و مجموع شد.
چینی‌ها به تازگی اولین ریل مغناطیسی معلق را در جهان راه اندازی کرده اند. این ریل که با استفاده از آهنربا‌های دائمی ساخته شده است، می‌تواند یک «قطارآسمان» را برای همیشه و بدون هیچ گونه منبع تغذیه‌ای روی هوا نگه دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ