برخی گزارش ها در تهران و دیگر شهرهای کشور حکایت از فیلتر شدن اینستاگرام دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی مجلس بر این باور است که طبق اصل ۷۹ قانون اساسی، ادامه فیلتر واتس‌اپ و اینستاگرام از سوی دولت، بدون اجازه مجلس، غیرقانونی است.
یک روحانی در اتفاقی جالب با تعدادی از نوجوانان که شاگردش بودند، چالشی که در پلتفرم فیلتر شده، وایرال است را اجرا کرد.
در گزارشی پربازدیدترین سایت‌های جهان در سال ۲۰۲۲ منتشر شد. نکته جالب اینجاست که از ۱۰ سایت پربازدید جهانی، ۵ سایت در ایران مسدود و فیلتر هستند که شامل یوتیوب، فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام، واتس‌اپ می‌باشد.
زارع پور تنها بحث موجود در اینترنت کشور را فیلتر بودن اینستاگرام و واتس‌اپ دانسته و از وضعیت اینترنت کشور اظهار رضایت نموده است؛ ادعایی که به نظر غاطبه کاربران اینترنت کشور با آن موافق نیستند.
حالا ۵۴ روز از زمان وعده رئیس جمهور، سپری شده و با وجود آرام بودن شرایط کشور، هنوز تصمیمی درباره برداشته شدن محدودیت‌ها اتخاذ نشده است. اگرچه وزیر ارتباطات بار‌ها اعلام کرده تصمیم گیری درباره رفع فیلتر اینستاگرام و واتس اپ، بر عهده نهاد‌هایی غیر از دولت است، اما بالطبع رئیس جمهور، می‌تواند نقش اثرگذار خود را در این زمینه ایفا کند و شرایط را تغییر دهد.
بیش از پنج ماه از تشدید فیلترینگ در کشور گذشته است و امیدی به رفع محدودیت‌های اینترنت نیست. دولت برای حمایت از کسب‌وکارها، پلتفرم‌های بومی را پیشنهاد داده اما شواهد نشان می‌دهد هم صاحبان کسب‌وکار هم خریداران همچنان تمایل بیشتری برای حضور در اینستاگرام فیلتر شده دارند.
اگرچه بعدازظهر دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ با بررسی‌های مختلف و گزارش‌های متعدد مشخص شد که فروشگاه نرم افزاری گوگل یا گوگل پلی استور و حتی اینستاگرام در ایران و روی بعضی ارائه دهندگان اینترنت، رفع فیلتر شده اند، با این حال بررسی‌های بیشتر از بازگشت فیلترینگ گوگل پلی استور و اینستاگرام خبر می‌دهد و به نظر می‌رسد که رفع محدودیت این پلتفرم یک اختلال در فیلترینگ بوده است.
رئیسی که نه تنها بعد از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی به پلتفرم‌های داخلی کوچ نکرده، حالا مشخص شده زمانی که اینستاگرام برای مردم ایران فیلتر بوده، ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرده تاییدیه هویتی و اعتباری اینستاگرام را که به شکل علامت «تیک آبی» بالای صفحه کاربران است، بدست آورد. این در حالی است که با گذشت ۱۰۰ روز از فوت مهسا امینی، فیلترینگ اینستاگرام، کسب و کار‌های مجازی بسیاری که در اینستاگرام فعالیت می‌کردند را، نابود کرده است.
کسب‌وکار‌های خرد اینستاگرامی و استارت‌آپ‌ها، نخستین قربانیان محدودیت‌های اینترنتی چند ماه اخیر بودند. به‌طوری که با فیلتر شدن اینستاگرام در هفته‌های ابتدایی، بخش اعظم کسب‌وکار‌هایی که بر این بستر فعالیت می‌کردند به حالت تعطیل درآمدند و تولید محتوای تجاری توسط آن‌ها بیش از ۹۰ درصد افت کرد. این درحالی است که مرکز ملی فضای مجازی در ماه اخیر، اندازه بازار تجاری این پلتفرم را بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان در سال برآورد کرده بود.
زیدآبادی: مرجعیت با محدود کردن هرگز پیدا نمی‌شود و اتفاقا برعکس است. در حال حاضر اینستاگرام را مسدود کردند و تلگرام هم پیش از این مسدود بوده، اما آیا در مراجعه و استفاده از این رسانه‌ها محدودیتی ایجاد شده است؟ خیر، اتفاقا گرایش بیشتر شده و بازار فیلتر شکن فروش‌ها داغ‌تر شده است.
سخنگوی دولت با بیان اینکه اینترنت قطع نشده و در حال حاضر مورد استفاده بخش‌های مختلف است، گفت: تنها دو پلتفرم متخلف، اینستاگرام و واتساپ فیلتر شده اند. این دو پیام‌رسان تخلف می‌کنند و شفاف نیستند.
سردار جلالی، فرمانده پدافند غیر عامل گفت: «فیلتر اینستاگرام و واتس‌آپ با مصوبه شورای امنیت کشور مسدود شده اند دلیل آن هم مشارکت با دشمن در حوزه بر هم زدن امنیت کشور بوده است. تا زمانی که این شرکت‌ها تعهدات لازم را به کشور بدهند که تابع قوانین جمهوری اسلامی فعالیت می کنند با مصوبه شورای امنیت قابل تداوم خواهد بود.»
سردار جلالی، فرمانده پدافند غیر عامل در پاسخ به سوال «آخرین خبر» درباره شرایط رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ گفت: فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ با مصوبه شاک(شورای امنیت کشور) انجام شده و تا این شرکت‌ها تعهد ندهند که قوانین داخلی کشور ما را رعایت می‌کنند این مصوبه قابل تداوم است.
رییس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به فیلتر شدن اینستاگرام، گفت: هیچ تعریفی جز خصومت از رفتار اینستاگرام نمی‌توان برداشت کرد و ما آن را ابزاری در اختیار استکبار جهانی و دشمنان و سلاحی در اختیار آنان می‌دانیم که علیه کشور کار می‌کند.
محبی گفت: روبیکا از مرز ۱۵ میلیون نصب‌کننده هم عبور کرده و از طرفی، پلتفرم‌های ایتا و سروش را هم داریم. با این وجود، بستر گفتگو در شبکه‌های اجتماعی برای همگان مهیا است.
با اینکه چندی پیش بسیاری از پلتفرم‌ها فیلتر شده، رفع فیلتر شدند اما حالا کلاب هاوس نیز در کنار بسترهایی چون اینستاگرام و واتساپ و گوگل پلی، به دسته پلتفرم‌های مسدود شده پیوسته است.
رشیدی کوچی گفت: فیلترینگ، روش کار نیست. الان من استوری در اینستاگرام گذاشتم نسبت به قبل از فیلتر تعداد بازدید کننده هزار نفر کم شده است و این یعنی این افراد و مردم در اینستاگرام هستند و با فیلترشکن دسترسی دارند. فیلتر شدن راه چاره نیست و فقط کسب و کار و زندگی خیلی افراد را مختل کرده است و به اقتصاد ضربه زده است.
عضو ناظر مجلس کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای گفت: اینستاگرام و واتس‌اپ با دستور دستگاه امنیتی فیلتر شده و مادامی که شرایط امنیتی در کشور حاکم است محدودیت دسترسی ادامه دارد.
درحالی که با حکم شورای امنیت کشور و اعمال وزارت ارتباطات اینستاگرام فیلتر شده است، اما پیج بسیاری از دستگاه‌های دولتی همچون وزارت کشور، صفحه رئیس جمهور و... در اینستاگرام در حال فعالیت هستند.
عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: برداشته شدن محدودیت‌ها به عهده مرجعی است که فیلتر آن را به ما دستور داده است؛ جلسه‌ای در خصوص فیلترینگ دائمی اینستاگرام تشکیل نشده است.
دسترسی به پیام رسان واتس اپ، اینستاگرام و لینکدین مختل شده است و همچنان ادامه دارد.
آن گونه که نت‌بلاکس (مجموعه‌ای که ترافیک اینترنتی در نقاط مختلف جهان را رصد می‌کند) در توییتی گزارش داده، دسترسی به این شبکه اجتماعی در ایران محدود شده و بررسی‌های ایشان حکایت از آن دارد که این محدودیت در نتیجه اختلالی است که در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی در ایران اعمال شده است.
آن گونه که نت‌بلاکس (مجموعه‌ای که ترافیک اینترنتی در نقاط مختلف جهان را رصد می‌کند) در توییتی گزارش داده، دسترسی به این شبکه اجتماعی در ایران محدود شده و بررسی‌های ایشان حکایت از آن دارد که این محدودیت در نتیجه اختلالی است که در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی در ایران اعمال شده است.
آن گونه که نت‌بلاکس (مجموعه‌ای که ترافیک اینترنتی در نقاط مختلف جهان را رصد می‌کند) در توییتی گزارش داده، دسترسی به این شبکه اجتماعی در ایران محدود شده و بررسی‌های ایشان حکایت از آن دارد که این محدودیت در نتیجه اختلالی است که در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی در ایران اعمال شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ