بیمارانی که جراحی چاقی انجام می‌دهند، دو الی سه ساعت پس از بیهوشی باید شروع به راه‌رفتن کنند. قبل از جراحی و حداقل یک هفته تا یک ماه پس از آن جوراب‌های ضد آمبولی به صورت دائم به پا داشته باشند. دارو‌های ضد لخته نیز در هنگام بستری و پس از ترخیص برای آن‌ها تجویز می‌شود؛ بنابراین میزان آمبولی یک در هزار است. ممکن است از هر هزار نفر که این جراحی را انجام می‌دهند، یک نفر دچار آمبولی شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
چندی پیش دیو پولامبو و لزلی تیمبول با رومن فریتز در پادکست RxMuscle-The Truth In Bodybuilding در مورد رژیم غذایی سیب و جراحی‌های تعویض مفصل ران وی صحبت کرده بودند. لزلی که یک روان درمانگر است از رومن پرسید که چگونه پس از جراحی توانست از فاز افسردگی خود خارج شود؟ فریتز در پاسخ می‌گوید: ” تقریبا یک سال نمی‌توانستم بدون لنگی یا درد راه بروم. من بین درد گیر کرده بودم …؛ و دیگران به من می‌گفتند وقتی جراحی می‌کنی، زندگیت به پایان می‌رسد، بنابراین من هم همین حس را در خودم داشتم”.
یک مرکز تحقیقاتی مستقر در هنگ کنگ به نام مرکز هوش مصنوعی و رباتیک (CAIR) یک سیستم رباتیک برای جراحی مغز ایجاد کرده است که برای جراحی مغز و اعصاب کم‌تهاجمی بر هوش مصنوعی متکی است.
آمار‌های جهانی می‌گوید در رده‌بندی کشور‌ها در جراحی‌های زیبایی، ایران رتبه بیستم را دارد و رتبه‌های اول تا پنجم، به‌ترتیب کره جنوبی، یونان، ایتالیا، برزیل و کلمبیا هستند. سپس ایالات‌متحده و تایوان در این رده‌بندی قرار دارند. در سال ۲۰۲۰، اما ایران به‌عنوان پایتخت عمل‌های جراحی بینی در جهان معرفی شد و بیشترین عمل زیبایی انجام‌شده در ایران، جراحی بینی بود.
تغییرات قوانین نقل و انتقالات دست بسیاری از تیم‌ها را بسته از جمله پرسپولیس که با یک چالش بزرگ مواجه شده است.
تراکنش یک میلیارد تومانی در دستگاه پوز نشان می‌داد که متهمان مبالغ هنگفتی را از طعمه‌های خود در فضا‌های مجازی دریافت کرده اند. از سوی دیگر وجود تصاویری از جراحی‌های زیبایی در این مکان بیانگر آن بود که جراح قلابی با نشان دادن این تصاویر اعتماد طعمه‌های خود را برای انجام عمل‌های وحشتناک جراحی جلب می‌کرد.
خانم امبر اسکودر، وقتی برای تولد خود به واشنگتن دی‌سی رفته و در مکانی مقابل کاخ سفید ایستاده بود، ۶ صاعقه کنار او اصابت کرد، اما با وجود جراحت‌های سنگین ناشی از آن، از این واقعه جان سالم به در برد.
عضو انجمن متخصصین پوست و مو ایران گفت: تبلیغات سودجویانه و فریبنده در مورد جراحی‌های زیبایی پوست و مو گمراه کننده است و باعث می‌شود افراد متقاضی دچار عوارض جبران ناپذیری شوند.
دادستان تهران گفت: این ۲ نفر بیشتر در شمال غربی شهر تهران، طی چندین فقره زورگیری و با ایجاد جراحت‌های شدید به خانم‌ها در حین سرقت دست به اعمال مجرمانه می‌زدند.
مدیرکل امور کمیسیون‌های سازمان پزشکی قانونی کشور با تأکید بر این‌که «انجام جراحی‌های پلاستیک، ترمیمی و هر گونه اعمال زیبایی باید توسط افراد متخصص انجام شود»، تصریح کرد: از تعداد شکایات مطرح شده در حوزه جراحی پلاستیک و ترمیمی در هشت ماهه سال جاری (۱۰۲۵)، تنها ۴۵۶ مورد مربوط به متخصصان این رشته بوده و مابقی مربوط به اقداماتی است که توسط افرادی غیر از متخصصین جراحی پلاستیک و ترمیمی در این حوزه و یا افرادی که ممکن است اساسا پزشک نباشند، انجام شده است.
خروجی انتخابات مجلس یازدهم و دولت سیزدهم، حاکمیت یکپارچه‌ای شکل داد که در بادی امر، جریان رقیب هم امیدوار به جراحی‌ها و تغییراتی شد که می‌دانست در زمان آنان میسر و ممکن نبود.
حواشی جدایی پیکه و شکیرا همچنان ادامه دارد و این بار تیر‌ها به سمت شکیرا نشانه رفته و عده زیادی بر این باورند که شاید شکیرا هم آنقدر‌ها بی‌تقصیر نباشد.
فقط می‌ماند این سؤال که با این همه دکتر چرا اقتصاد و فرهنگ و جامعه و... این قدر بیمار است؟ چرا جراحی‌ها جواب نمی‌دهد؟ در نبوغ و توان حضرات که تردیدی نیست لابد "علت" را باید در "معلول" یافت و در بیمار که به این نسخه‌ها و درمان‌ها جواب نمی‌دهد!
حالا چند سالی است بزرگان پزشکی ایران درباره کم شدن تعداد جراحان و دیگر مشکلات جراحی در ایران هشدار می‌دهند. از طرف دیگر، بیماران زیادی در سال‌های گذشته بار‌ها از مجبور شدن به پرداخت زیرمیزی‌های سنگین به جراحان، ماندن در نوبت‌های طولانی جراحی، منوط شدن جراحی‌های گاه ضروری به پرداخت هزینه و... موضوعاتی است که بیماران و خانواده‌های‌شان از آن‌ها گله‌مندند.
حالا چند سالی است بزرگان پزشکی ایران درباره کم شدن تعداد جراحان و دیگر مشکلات جراحی در ایران هشدار می‌دهند. از طرف دیگر، بیماران زیادی در سال‌های گذشته بار‌ها از مجبور شدن به پرداخت زیرمیزی‌های سنگین به جراحان، ماندن در نوبت‌های طولانی جراحی، منوط شدن جراحی‌های گاه ضروری به پرداخت هزینه و... موضوعاتی است که بیماران و خانواده‌های‌شان از آن‌ها گله‌مندند.
حالا چند سالی است بزرگان پزشکی ایران درباره کم شدن تعداد جراحان و دیگر مشکلات جراحی در ایران هشدار می‌دهند. از طرف دیگر، بیماران زیادی در سال‌های گذشته بار‌ها از مجبور شدن به پرداخت زیرمیزی‌های سنگین به جراحان، ماندن در نوبت‌های طولانی جراحی، منوط شدن جراحی‌های گاه ضروری به پرداخت هزینه و... موضوعاتی است که بیماران و خانواده‌های‌شان از آن‌ها گله‌مندند.
روی صفحه‌ای نزدیک به پشتِ کتاب، یک دعایِ دست‌نویس از نقطه‌نظر یک زن نوشته شده: «معنایش این است که این کتاب مدت کوتاهی پس از اتمام، توسط یک زن یا گروهی از زنان استفاده می‌شده. هاجکینسون عقیده دارد این خطوط و نقوش بر قسمت‌های الهام‌بخشِ کتاب تاکید دارند. «این خطوط و نقوش به صورت آگاهانه و عمدی توسط خواننده‌ای که سرگرم خواندن کتاب بوده خلق شدند. بعید است صرفاً خط‌خطی یا نقاشی باشند.»
زن ۲۷ساله به نام میترا در حالی در بیمارستان جان داد که آثار جراحت‌های شدیدی روی بدنش مشهود بود. حالا رئیس قوه قضاییه از طرف فرزند کوچک مقتول درخواست دیه از بیت‌المال کرده است.
جراحی‌های زیبایی و ترمیمی برای بهبودِ عملکردِ بهنجار جسمانی، ایجاد اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس اجتماعی، رفع نقایص جسمانی و اصلاح کیفیت زندگی اجتماعی افراد می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد، اما مشکل اینجاست که اغلب جراحی‌های زیبایی که این روز‌ها انجام می‌شود ناشی از نارضایتی افراد از نقص‌های جزئی و در اصل تخیلی در ظاهرشان است.
فرمانده انتظامی شهرستان دهلران بیان داشت: در بررسی‌ های اولیه مشخص شد ۲ نفر شامل پدر و یک کودک در این منزل مسکونی سکونت داشته‌اند که به‌ علت وخامت حال و جراحت‌های ناشی از این انفجار و ریختن آوار، جان خود را از دست دادند و نیز ۲ نفر دیگر مصدوم شدند که توسط عوامل امدادی به مرکز درمانی اعزام شدند.
نگاهی به تبلیغات اقدامات زیبایی روی در و دیوار شهر و همچنین در فضای مجازی و تبلیغات اینستاگرامی، نشان می‌دهد که اوضاع تا چه حد در حوزه جراحی‌ها و اقدامات زیبایی نابه‌سامان است؛ به طوری که برخی افراد بدون اندک تجربه یا تخصصی به راحتی و حتی بعضا به صورت شبکه‌ای اقدام به اعمال زیبایی اعم از تزریق ژل، بوتاکس، چربی و ... در آرایشگاه‌ها یا محل‌های غیر استاندارد کرده و بدون کمترین امکانات بهداشتی این اقدامات را بر روی مردم انجام می‌دهند.
بعضی از افراد برای رسیدن به صورت‌های اینستاگرامی نیاز به یک تیغ جراحی دارند، کافی است با یک کلیک ساده عنوان «جراحی زیبایی» را در گوگل سرچ کنید و با انبوهی از جراحی‌های صورت، بینی، پیکرتراشی، لیفت و... مواجه شوید که هر کدام شیوه‌های عجیبی را برای رسیدن به زیبایی پیشنهاد می‌دهند.
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به اینکه برای افرادی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام آگهی می‌دهند و در صورت شکایت صفحه خود را بسته و صفحه جدیدی باز می‌کنند چه اقداماتی انجام می‌شود گفت: سازمان نظام پزشکی واحدی برای نظارت بر فضای مجازی دارد و صفحات غیرقانونی را به مراجع ذی‌ربط معرفی می‌کند اگر این افراد عضو سازمان نظام پزشکی باشند به دادسرای انتظامی نظام پزشکی و یا اگر افرادی باشند که تحصیلکرده نیستند که اصولا هم همینطور است به دادسرای جرایم رایانه ای، دادسرای رسانه و فرهنگ یا دادسرای جرایم پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
افرادی که در بینی، پلک، گونه، لب، ابرو و‌... تغییرات زیادی ایجاد کرده‌اند و پس از صرف هزینه‌های گزاف و تحمل درد و خطر جراحی‌های متعدد در نهایت به چهره‌ای نامأنوس و نازیبا رسیده‌اند، احتمالا نارضایتی‌های عمیق و بنیادی از خود و زندگی دارند و با تغییر در ظاهر به دنبال کسب هویتی جدید و سبک متفاوتی از زندگی هستند. اما کسانی که با جراحی فقط یکی، دو نقص را در جهت داشتن چهره‌ای طبیعی‌تر و زیباتر انجام داده‌اند، معمولا مشکل روان‌شناختی نداشته یا دست‌کم این عمل‌ها دال بر اختلال در حوزه روان نیست.
دکتر حسین سلطانی، رزمنده کربلای ۴ از لشکر ۵ نصر گفت: شب هنگام شد و از آن‌جا ما را به سمت بصره بردند؛ آن جا بود که تعداد دیگری از دوستان و همرزمانم را دیدم. در ضمن آن‌جا پانسمان دستم را هم باز کردند که خونریزی شدیدی به راه افتاد و از حال رفتم. به هرحال روز بعد از آن برای دریافت اطلاعات هویتی، ما را به مقر استخبارات در بغداد بردند و با ورودمان به آن‌جا «پذیرایی!» به شدت سختی نیز از ما کردند. سپس من و چند نفر دیگر را که خونریزی و جراحت داشتیم، به بیمارستان منتقل کردند که برای جراحت‌های دست و پاهایم دو روز آن جا بودم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ