اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شرکت‌هایی مدرک تحصیلی معادل دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری را به ترتیب با قیمت‌های ۱.۵، ۳.۵، ۴.۵ و ۵ میلیون تومان به فروش می‌رسانند. البته این قیمت‌ها با توجه به شرکت فروشنده مدرک تحصیلی کمی بالا و پایین می‌شود.
سفارت ونزوئلا در تهران با انتشار این ویدئو نوشت: بانوی اول ونزوئلا سیلیا فلورس از همسر رئیس جمهور ایران دکتر جمیله سادات علم الهدی استقبال کرد. دیدار گرم و صمیمانه‌ای که در راستای نزدیک شدن هر چه بیشتر روابط همکاری و اخوت بین دو کشور اتفاق افتاد.
طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، بیش از ۲۹ درصد پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در مقطع دکترا و ۴۶ درصد در مقطع کارشناسی ارشد به روش کپی‌برداری و تقلب تهیه شده است. ضعف زیرساخت‌های علمی و پژوهشی که ابزار اصلی در دوره تحصیلات تکمیلی و به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد و دکتراست، به عنوان عامل موثر در بی‌رغبتی دانشجویان برای صرف وقت در حوزه پژوهش و مطالعه و تحقیق معرفی‌شده و نویسندگان گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید دارند که نتیجه این بی‌رغبتی که البته متوجه قصور دستگاه‌های مسوول در حوزه تحصیلات تکمیلی است، به تشویق برخی دانشجویان به کپی‌برداری از سایر آثار علمی یا خرید مقاله و رساله و پایان‌نامه منجر شده است.
ایلکای گوندوگان، ستاره سیتی، معتقد است که با توجه به سن و سالی که دارد شاید فرصت فتح چمپیونزلیگ را دیگر پیدا نکند.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت:۴۶ درصد دانشجویان دکتری و ۲۷ درصد اعضای هیات علمی در کشور زنان‌اند.
سنتز بیوفوتوکاتالیست نانوساختار و ارزیابی آن به منظور تجزیه میکروآلاینده آموکسی‌سیلین، عنوان طرحی است که در قالب رساله دکتری به انجام رسیده است.
اساس اعلام دانشگاه تربیت مدرس، حداقل معدل قابل قبول برای بررسی درخواست پذیرش از طریق آیین نامه بدون آزمون استعداد‌های درخشان در دوره‌های دکتری تخصصی این دانشگاه تغییر یافت.
دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزیر بهداشت طی نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور با فعالیت در ساعات غیر تحصیلی دانشجویان دکتری موافقت کرد.
نمره مصاحبه ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی براساس شیوه نامه ابلاغی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ارسال می‌گردد، صورت خواهد گرفت و دانشگاه‌ها برای تمامی افراد معرفی شده که در مصاحبه شرکت کرده اند، نمر‌های مطابق با شیوه نامه مذکور تعیین و برای گزینش نهایی به این سازمان ارسال می‌کنند.
ثبت نام بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) مقطع دکتری تخصصی سال ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.
داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند باید از امروز سه‌شنبه مورخ ۲۹ فروردین تا روز شنبه دوم اردیبهشت ماه، نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود (تا حداکثر ۵۰ کدرشته محل) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارنامه نتایج اولیه و اعلام زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ خبر داد.
فراخوان برنامه مشترک برگزاری دوره‌های پسادکتری بنیاد ملی نخبگان و انجمن‌های ریاضی، فیزیک، زیست‌شناسی و زمین‌شناسی ایران تمدید شد.
آزمون کتبی دکتری تخصصی دانشگاه عالی دفاع ملی
این آزمون که ۲۴۷ کد رشته ذیل آن تعریف شده است، در هفت گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان و در یک نوبت در ۱۱۰ شهرستان مختلف کشور و ۱۵۷ حوزه امتحانی اصلی و ۵۵۷ حوزه امتحانی فرعی در حال برگزاری است.
نماینده سازمان سنجش آموزش کشور، در روز چهارشنبه دهم اسفند صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ بعد از ظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد.
متهم گفت: من در مغازه کیف و کفش حوالی میدان فردوسی مشغول به کار هستم. چند ماه قبل، این دختر برای خرید کفش به مغازه‌ام آمد و با هم آشنا شدیم. او چند سالی از من بزرگتر بود، اما دوست شدیم و باهم در تماس بودیم تا اینکه او به من مشکوک شد. خانم دکتر تصور می‌کرد که من با کسی در رابطه هستم و از این موضوع ناراحت بود. روز حادثه بعد از ظهر به مغازه‌ام آمد طبق قراری که با هم داشتیم به حوالی میدان آزادی رفتیم. در آنجا سر همین موارد باهم مشاجره لفظی پیدا کردیم که ناگهان خودش را از بالای پل به پایین پرتاب کرد.
یکی از دانشجویان فنی دانشگاه تهران می‌گوید: دانشجویی که اقدام به خودکشی کرد را از دور می‌شناختم. حدودا ۳۰ سال داشت. استاد راهنمایش بدون هماهنگی خاصی با او اسم یکی از دانشجویان دیگر را نیز در رساله پژوهشی او آورده بود که روز ۱۲ آذرماه همین موضوع منجر به بحث بین دانشجو و استاد می‌شود و دانشجو بر اثر فشار روحی که به او وارد شده بود اقدام به خودکشی می‌کند. چنین موضوعاتی در دانشگاه تهران که اساتید به دانشجو اجبار می‌کنند در رساله‌های‌شان نام دانشجوی دیگر قید شود موضوعی عادی است، اما خب همه ظرفیت روحی مشابهی ندارند.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فرآیند ۸ روزه ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ از روز یک‌شنبه ۲۲ آبان آغاز شد، تا امروز یکشنبه ۲۹ آبان ماه ادامه داشت که با توجه به تصمیم جدید سازمان سنجش آموزش کشور، این مهلت تا پایان روز پنجشنبه سوم آذرماه تمدید شده است.
دکتر مصطفی فقهی، جراح و متخصص بیماری‌های چشم گفت: یکی از مشکلات در کنترل دیابت، تشخیص دیرهنگام بیماری است و گاهی مبتلایان به دیابت با عوارض شبکیه‌ای به پزشک مراجعه می‌کنند که این مساله نشان می‌دهد فرد سال‌ها به دیابت مبتلا بوده و متوجه نشده است بنابراین افراد بالای ۴۰ سالی که فردی از خانواده آن‌ها به دیابت مبتلا است، حتما باید قندخون خود را بررسی کنند.
ثبت نام آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۲ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، مشترک و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از امروز یکشنبه ۲۲ آبان آغاز و تا روز یکشنبه ۲۹ آبان ادامه دارد.
دکتر حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ دروس امتحانی شامل آزمون زبان با ضریب ۱، آزمون استعداد تحصیلی با ضریب ۱، آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد با ضریب ۴ است.
تغییر رشته در آزمون دکتری چگونه است
آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۱۸۶ هزار داوطلب ششم اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار شد که از تعداد ۱۸۶ هزار داوطلب آزمون دکتری، تعداد ۱۳۷ هزار و ۱۱۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.
دکتر علی رستمی گفت: محموله‌های کمک‌رسانی شرکت ملی مس شامل ماشین‌آلات سنگین و سبک و مواد غذایی به مناطق سیل زده استان کرمان ارسال شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ