امیر قطر، ایران را کشور بسیار مهمی برای کشور خود دانست و از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواست که با تهران وارد گفتگو شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متولدان دهه ۶۰ درگیر یکی از پرچالش‌ترین دهه‌ها از آغاز تولد و در جریان مراحل زندگی بودند و به نظر می‌رسد که حتی در سالمندی نیز این چالش ادامه خواهد داشت. مرکز پژوهش‌های مجلس در یک گزارش به بررسی چالش‌های سالخوردگی در ایران پرداخته است. این گزارش دو نکته مغفول در بحث‌های سالخوردگی ساختار سنی کشور را معرفی کرده است: نخست عدم توجه به جمعیت سالمندان حال حاضر و دیگری وضعیت کنونی افرادی است که در آینده در اوج سالخوردگی قرار می‌گیرند. بر اساس برآوردهای این گزارش، تعداد افراد سالمند بالای ۶۵سال در سال۱۴۰۰ حدود ۵/ ۵میلیون نفر بوده و در سال۱۴۱۵ این رقم به ۱۰میلیون نفر و در ۱۴۲۰ به بیش از ۱۳میلیون نفر خواهد رسید. بنابراین نظام تامین اجتماعی کشور باید منتظر تامین اجتماعی و مراقبت بهداشتی از جمیعتی باشد که سه‌برابر جمعیت کنونی است. این نکته مهم است که تغییر روند باروری نیز تاثیری در این چالش ندارد و باید سیاست‌هایی در جهت شناسایی نیازهای جمعیت سالمند و برنامه‌ریزی برای اداره این گروه سنی در دستور کار قرار گیرد. نکته مهم دیگری که این گزارش به آن اشاره می‎کند، این است که سالخوردگی جمعیت کشور به سمت زنانه شدن رفته و زنان کشور در مقابل مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیار آسیب‌پذیرند. بنابراین توانمندسازی زنان، از ضروریات سالمندی فعال و موفق است.
اخیرا روزنامه تهران تایمز در گزارشی سند محرمانه و بسیار مهمی از وزارت خارجه آمریکا را به طور اختصاصی منتشر کرد که حاکی از برنامه‌ریزی دقیق این کشور برای حمایت از آشوب ها در ایران بود.
فرمانده سپاه تهران گفت: آموزش آحاد مردم در بستر آموزش و پرورش و توانمند کردن مدیران از نظر مدیریت بحران، دو مولفه بسیار مهم است که در پایتخت باید برای مقابله با بحران مدنظر قرار بگیرد.
رهبر انقلاب اسلامی با اظهار خرسندی از تجدید حیات ارتباط دو کشور بعد از یک وقفه طولانی افزودند: متاسفانه سال‌های متمادی روابط ایران و ازبکستان بسیار محدود بود و امیدواریم این سفر و گفتگوهای انجام شده در تهران، سرآغاز یک آینده بهتر در روابط دوکشور باشد.
علیرضا بیکدلی، معاون کنسولی وزیر امور خارجه درسخنانی در مراسم بازگشایی سفارتخانه ایران در ریاض گفت: «امروز، روزی مهم در تاریخ روابط ایران و عربستان است. از حضور در کشور دوست و برادرمان عربستان بسیار خشنود هستیم. با برافراشته شدن پرچم ایران در عربستان و پرچم عربستان در ایران، همکاری دوجانبه میان دو کشور به اوج خود خواهد رسید. در مرحله آتی شاهد صفحه جدیدی از روابط دوجانبه و منطقه‌ای و همکاری‌های گسترده خواهیم بود.»
الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش روز جمعه با صدور بیانیه‌ای نوشت: از اینکه بالاخره می‌توانیم کامران قادری و مسعود مصاحب را پس از سال‌ها حبس در ایران بازگردانیم، بسیار آسوده‌خاطر شده‌ام.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وجود صد‌ها دانشمند و شخصیت نام‌آور در حدفاصل رودخانه‌های اترک و جیحون در دو کشور و همچنین وجود مقبره «مختومقلی فراغی» شاعر پرآوازه ترکمن در ایران افزودند: این زمینه‌های فرهنگی را نباید دست کم گرفت.
غار سهولان غاری آهکی است بعد از غار علی صدر جزو جاذبه‌های گردشگری بسیار مهم در سطح غار‌های آبی ایران و جزو غار‌های آبی بزرگ کشور است.
احمدی وحیدی در اجلاس سراسری ستاد وصف: نرخ باروری در گیلان ۰.۹۵، در البرز ۰.۹۹ و در مازنداران ۱.۰۲ است که خیلی پایین است./نرخ جانشینی در کشور‌های غربی ۲.۱ درصد درصد در نظر گرفته شده است. اگر به نرخ جانشینی برسیم یعنی جمعیت کم نمی‌شود، ولی نرخ جانشینی پاسخگوی مساله ما نیست اگر به ۲.۱ هم می‌رسیدیم مشکل حل نمی‌شود./الان از نرخ جانشینی هم بسیار پایین‌تر هستیم و در برنامه پیش بینی شده که به ۲.۵ برسیم.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: علاقه داریم تا از طریق نمایشگاه کتاب تهران که یک رویداد بسیار مهم بین‌المللی است شاخص‌های محیط زیستی را به دانش آموزان و کودکان معرفی کنیم
مسیری که ایران در زمینه بازمعماری سیاست‌های صنعتی خود در حوزه به کارگیری اکوسیستم اقتصاد دانش‌بنیان و ورود تحقیق و توسعه به تازگی شروع کرده است، مسیر بسیار مهم و با چشم‌انداز روشن است که علاوه بر تحول بزرگ صنعتی و آغاز مسیر تحول صنعتی مبتنی بر علم و فناوری، کشور را به توسعه صنعتی چند وجهی و خارج از اقتصاد تک‌بعدی خواهد رساند.
انجمن دوستی ایران و عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: از توافق دو کشور بزرگ اسلامی، که همراه با بازگشایی رسمی سفارتخانه‌ها در خاک یکدیگر رقم خواهد خورد، بسیار خرسندیم و خداوند را شاکریم که در سالگرد از سرگیری اعلام موجودیت انجمن دوستی ایران و عربستان شاهد از سرگیری گشایش باب برادری و دیپلماتیک بین دو کشور مهم در منطقه هستیم.
سفیر ایران در پکن گفت: چین هم نسبت به روابطش با ایران بسیار توجه دارد و هم به عربستان که یکی از شرکای مهم این کشور است. هم اکنون تعداد زیادی از کشورها، حتی کشورهایی که رابطه نزدیکی با آمریکا دارند شریک اول تجاری‌شان چین است. چین به عنوان یک قدرت اقتصادی برتر در دنیا امکانات بسیار زیادی دارد که همه کشورها ترجیح می‌دهند از این فرصت استفاده بکنند.
وزیر امور خارجه کشورمان روابط میان ایران و ارمنستان را تاریخی خواند و با اشاره به دیدار بسیار خوب و مهم مقامات عالی‌رتبه دو کشور در تهران و توافقات انجام شده، افزود خوشبختانه ما در مسیر اجرای نقشه راه دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه حرکت می کنیم.
صدقیان گفت: مساله همکاری برای همه کشور‌های منطقه بسیار مهم و حیاتی است، چه برای ایران و عراق و چه برای ۶ کشور عضو شورای همکاری. مساله‌ای که مانع تشکیل چنین ساز و کاری می‌شود، فقدان اعتماد میان طرفین است. قصران در دو طرف وجود دارد. ایران در اعتماد‌سازی در بین کشور‌های جنوب خلیج‌فارس کم‌کاری کرده است.
یک کارشناس اقتصادی به تابناک اقتصادی گفت: سیاست پالایشگاه فراسرزمینی و راه‌اندازی ظرفیت نیمه‌فعال پالایشگاه‌های کشور‌های همسو با توجه به بومی‌سازی تجهیزات پالایشی در کشور و خودکفایی در تولید بنزین، امری بسیار جدید و مهم بوده است.
نخست وزیر ارمنستان امروز در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد: ایران بازیگر بسیار مهمی در مسائل منطقه‌ای و بین‌ المللی به شمار می آید.
وزیر امور خارجه کشورمان با تبریک برگزاری موفقیت آمیز کنگره حزب حاکم چین به دولت و مردم این کشور، آینده روابط فی‌مابین را بسیار روشن و رو به توسعه توصیف کرد.
تحریم اگر چه برای کشور و صنعت دفاعی مشکلاتی را ایجاد کرد اما عامل بسیار مهمی شد تا توسعه فناوری‌های دفاعی با شدت بیشتری انجام شود و سامانه موشکی باور ۳۷۳ نماد باور به دانش ایرانی است.
عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور حرکت گروه خودروسازی ایران خودرو در راستای ارتقای استاندارد محصولات تولیدی این شرکت در شرایط تحریمی را قابل تقدیر و بسیار ارزنده دانست و گفت: اگر زیان ناشی از قیمت‌گذاری دستوری بر صنعت خودرو تحمیل نمی‌شد، شرکت ایران خودرو بسیار زودتر به اهداف خود در راستای ارتقای استاندارد دست می‌یافت، هر چند اقدامات اخیر نیز قابل تقدیر است.
به عقیده کارشناسان در شرایط فعلی تحریمی کشور، سهامداری و سرمایه گذاری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی به دلیل ایجاد ارتباط تنگاتنگ و پیچیده بین ما و کشور‌های هدف و وابستگی آن‌ها به خرید نفت خام ایران رویکرد مناسبی است و راهکار بسیار مهمی در خنثی‌سازی تحریم‌ها و فروش تضمینی نفت خام ما به شمار می‌رود.
معاون دیپلماسی اقتصادی، تجارت با عراق را بسیار مهم برشمرد و حجم صادرات ایران به این کشور را حدود ۱۴ میلیارد اعلام کرد.
در هفته ای که پشت سر گذاشتیم شاخص کل بورس توانست کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را حفظ کند. همچنین خبرهای خوبی از مذاکرات برجامی مخابره نشد. سهام دلاری بخریم یا ریالی؟
همه باید در مجلس، دولت و قوه قضائیه بدانیم که در دوران بسیار مهم و سرنوشت‌ساز برای تحول در کشور قرار داریم و دوست و دشمن توجه شان به ایران است، بنابراین باید این تفکر در همه به‌وجود بیاید که در کنار هم بتوانیم گام های مهمی برای حل مشکلات مردم و توسعه کشور برداریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ