معاون سخنگوی طالبان امروز تأئید کرد که درگیری مرزی میان اعضای این گروه با نظامیان پاکستان رخ داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در جریان درگیری طالبان با نیروهای مرزی پاکستان در مرز با ولایت پکتیکا، ۷ نفر کشته و ۴ تَن زخمی شدند؛ در این میان «صبغت‌الله تکل» از فرماندهان محلی طالبان در میان جان‌باختگان قرار دارد.
وزیر دفاع طالبان درخصوص درگیری مرزی اخیر مدعی شد: ایرانی‌ها چهار روز با توپخانه به ما حمله کردند و ما مجبور به عکس‌العمل شدیم.
وزیر دفاع طالبان مشخصا در مورد درگیری اخیر مرزی با ایران در نیمروز گفت: «مشکلی که با ایران پیش آمد، چهار روز برایم گزارش می‌آمد که آن‌ها توپ و هاوان شلیک می‌کنند. من (به ایرانی‌ها) گفتم این کار را نکنید و به نفع‌مان نیست »
عبدالحمید خراسانی پس از درگیری مرزی هفته قبل طالبان و ایران توئیتی جنجالی منتشر و در آن ایران را تهدید کرد.
درگیری مرزی تنها چند هفته پس از آن آغاز شد که ایران به طالبان هشدار داد حقوق آن کشور در مورد آب رودخانه هلمند را نقض نکند. تحلیلگران معتقدند افغانستان که اکنون وضعیتی شکننده دارد احتمالا خواستار رویارویی نظامی با ایران نیست و چین نیز به طالبان توصیه کرده تا در راستای کاهش تنش با ایران گام بردارد.
یک منبع آگاه در گفتگو با تسنیم، جزئیات جدیدی از علت آغاز درگیری اخیر مرزی با طالبان را تشریح کرد.
یک منبع آگاه جزئیات جدیدی از علت آغاز درگیری اخیر مرزی با طالبان را تشریح کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به درگیری دیروز ایران و طالبان گفت: از این اتفاقات برای بچه‌هایی که در یک خانه باهم هستند می‌افتد؛ اختلافی به وجود می‌آید و دعوا می‌شود.
وزارت دفاع حکومت طالبان افغانستان در صفحه توئیتر رسمی خود با انتشار بیانیه‌ای در توضیح رویداد مرزی روز گذشته، مدعی شد که طرف ایرانی عامل شروع درگیری مرزی دیروز بین دو کشور بوده است.
صداوسیما در مورد حمله دیروز طالبان و ایجاد درگیری مرزی با ایران گزارش داد.
تصویر سرباز وظیفه "مهدی احمدی" که در حین حراست و پاسداری از مرزهای عزت و شرف ایران اسلامی در درگیری مسلحانه با نیروهای تحت امر طالبان در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان به فیض شهادت نائل آمد. شهید "محمد مهدی احمدی" مجرد و ساکن استان خراسان شمالی بود.
ساعاتی پیش در منطقه مرزی ولایت نیمروز افغانستان بین مرزبانان ایران و طالبان درگیری رخ داد. این درگیری در حال حاضر متوقف شده و مسئولان دوطرف در جلسه‌ای درحال گفت‌وگو هستند.
ساعاتی پیش در منطقه مرزی ولایت نیمروز افغانستان بین مرزبانان ایران و طالبان درگیری رخ داد. این درگیری در حال حاضر متوقف شده و مسئولان دوطرف در جلسه‌ای درحال گفت‌وگو هستند.
درگیری مسلحانه‌ای بین نیرو‌های طالبان و مرزبانان ایرانی در مرز نیمروز در منطقه «ماککی ولسوالی» صورت گرفت.
نیمروز- پیش از ظهر امروز درگیری بین نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی در مرز نیمروز صورت گرفته است.
رسانه ها از وقوع درگیری شدید میان نیروهای طالبان و نظامیان پاکستانی در یکی از مناطق مرزی در مجاورت ولایت پکتیا در افغانستان خبر می دهند.
در پی بروز درگیری میان نیروهای نظامی پاکستان و نیروهای نظامی دولت موقت طالبان افغانستان، اسلام آباد گذرگاه مرزی چمن را تا اطلاع ثانوی مسدود کرد.
سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان امروز اعلام کرد: درگیری های مرزی میان دو کشور تاجیکستان و قرقیزستان مایه نگرانی افغانستان است.
امیر موسوی با بیان اینکه عمده دلیل درگیری‌های مرزی اخیر با افغانستان این است که طرف مقابل هنوز آن نظم و نسق مطلوب را پیدا نکرده، گفت: این درگیری‌ها باید از طریق دیپلماتیک حل شود و نیازی به دخالت نیروهای نظامی و انتظامی نیست.
نیرو‌های طالبان به خودروی گشتی گروهان مرزی هشتادان تایباد حمله کردند. گفته می‌شود یکی از سربازان وظیفه در این درگیری به شهادت رسیده و یک سرباز وظیفه دیگر زخمی شده است. هنوز هیچ مقام رسمی درباره این درگیری مرزی واکنشی نشان نداده است.
نیرو‌های طالبان به خودروی گشتی گروهان مرزی هشتادان تایباد حمله کردند. گفته می‌شود یکی از سربازان وظیفه در این درگیری به شهادت رسیده و یک سرباز وظیفه دیگر زخمی شده است. هنوز هیچ مقام رسمی درباره این درگیری مرزی واکنشی نشان نداده است.
مدیرعامل یک مجموعه فولادی گفت: مجموعه اقدامات برای کاهش عدم‌النفع مدیریت مصرف از جمله انتقال تامین تعمیرات اساسی به زمان مدیریت مصرف در دستور کار فولاد مبارکه قرار دارد.
حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان از جلسه با وزارت دفاع طالبان درباره درگیری مرزی امروز خبر داد.
در این درگیری‌ها نیرو‌های طالبان گلوله‌هایی به سمت منازل حاشیه شرقی شهر دوست‌محمد شلیک کرده‌اند و حجم آتش بین دو طرف برای دقایقی تشدید شده است. برخی منابع افغانستانی مدعی شده‌اند، در این درگیری، یک تن از طالبان کشته و یک تن دیگر زخمی شده است که منابع مستقل چنین موضوعی را تاکنون تایید نکرده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ