سخنگوی انجمن واردکنندگان برنج گفت: تخصیص ارز محموله‌های برنج که از ابتدای شهریور تاکنون به گمرکات کشور اظهار و ترخیص شده‌ همچنان در انتظار تأیید وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مرکز مبادله ایران اعلام کرد مقرر شده تأمین و تخصیص ارز اربعین با مدیریت مرکز مبادله ارز و طلای ایران و از طریق شبکه گسترده بانکی به سرعت و با گستردگی انجام پذیرد.
مرکز مبادله ایران اعلام کرد مقرر شده تأمین و تخصیص ارز اربعین با مدیریت مرکز مبادله ارز و طلای ایران و از طریق شبکه گسترده بانکی به سرعت و با گستردگی انجام پذیرد.
تخصیص ارز در بانک مرکزی طی ۳ ماه گذشته برای واردات دارو، مواد اولیه تولید دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، شیر خشک از مرز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار گذشت.
عضو اتاق بازرگانی ایران از تخصیص ۲ میلیارد دلار ارز جدید برای خرید کالای اساسی در دوشنبه پیش رو، از محل پول‌های بلوکه شده ایران، خبر داد.
معاون اول رئیس جمهور، دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد تا نسبت به اولویت‌بندی در ثبت سفارش و درخواست ارز اهتمام جدی داشته باشند.
معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه سیاست شفاف‌سازی مراودات و قراردادهای دولتی در دومین اطلاعیه خود، فهرست منتخبین و اولویت‌دهی تخصیص ارز کالاهای کشاورزی را منتشر کرد.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال تا به امروز بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار ارز تخصیص یافته است.
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست قالیباف آغاز شد و آسیب‌شناسی سازوکار تأمین و تخصیص نیازهای ارزی در حوزه واردات مواد اولیه در دستورکار قرار گرفت.
شیوه نامه اولویت دهی تخصیص ارز کالاهای کشاورزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد.
رئیس سندیکای کاغذ و مقوا گفت: به دلیل تخصیص ارز ارزان‌تر به واردات کاغذ، برای مصارف دیگر مثل کاغذ ساندویچ، جعبه شیرینی و ... استفاده می شود.
با دستور رئیس‌کل بانک مرکزی از امروز تخصیص ارز به شرکت‌های واردکننده ای که قبل از مرحله تخصیص ارز، نسبت به خرید ارز از بازار آزاد اقدام می کنند، ممنوع است.
ارز تخصیص یافته حذف شد، حتی برای قرارداد‌های قبلی!
به تازگی و با تغییرات به عمل آمده در دستورالعمل تخصیص ارز برای نیاز‌های ضروری، مشکل عجیبی برای دانشجو‌ها پیش آمده است. وزارت علوم، برای پرداخت ارز دانشجویی به مبلغ حداکثر ۶۰۰۰ یورو، «سند ملکی» به عنوان وثیقه طلب می‌کند و تاکید هم دارد که سند حتما باید مربوط به یک ساختمان باشد!
در اطلاعیه‌ای از سوی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، نحوه ارسال اولویت تخصیص ارز کالاهای کشاورزی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.
عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی گفت: نابسامانی در بازار ارز، تامین مواد اولیه زنجیره صنعت نساجی را با مشکل مواجه کرده است.
مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ضمن اشاره به تامین همه نیازهای ارزی در این مرکز، از تخصیص ۱۴.۵ میلیون دلار ارز خدماتی طی روز جاری خبر داد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بخش عمده تلاطمات بازار ارز به دلیل تورم است، گفت: یکسری از کالاها لوکس هستند که هیچ لزومی ندارد دولت برای واردات این کالاها ارز دهد.
اخباری در حوزه تامین نهاده های دامی وجود دارد که حاکی از تخصیص نیافتن ارز برای واردات آنها است و این امر گلایه هایی را به همراه داشته است.
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: اخیراً بانک مرکزی بخشنامه‌ای را ابلاغ کرده که بر اساس آن واردکنندگان قبل از تخصیص ارز باید ۵ تا ۱۰۰ درصد معادل ریالی پول را در بانک بلوکه کنند.
تاییدیه تخصیص ارز یوان برای بازرگانان طی ۲۴ ساعت در سامانه جامع ارزی انجام می گیرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت روحانی یک خطای بزرگ انجام شد، مبنی بر اینکه صادرکنندگانی که از آن ارز استفاده کردند، آن را برنگرداندند.
امکان واردات کالاهای اساسی تا سقف 1.5 میلیارد دلار وفق ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری فراهم شد و فرایند تخصیص و پرداخت ارز برای محموله های موضوع ابلاغ یاد شده از امروز به فوریت انجام می شود.
مدت زمان فرآیند تخصیص ارز برای تمامی گروه های کالایی و خدمات در سایر بخش ها، در حال حاضـر ۳۰ روز است که این مدت با تصمیم اتخاذ شده برای شرکت های دانش بنیان به ۲ روز کاهش یافت.
عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه هر چقدر اصلاح سیاست تخصیص ارز ترجیحی به طول انجامید، باعث شد تا تورم بیشتری ایجاد شود، گفت: علل اصلی بروز تورم رشد نقدینگی و کسری بودجه دولت است.
تعیین وضعیت تخصیص ارز و تعیین تکلیف موبایل های دپو شده در گمرک، منوط به مشخص شدن تخلفات صورت گرفته در فرآیند ویرایش ثبت سفارش‌ها و سوءاستفاده از خلا ایجاد شده در سامانه‌ها شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ