رئیس جمهور بر تامین نیاز‌ها و مطالبات نخبگان و دانشگاهیان تاکید کرد و گفت: توجه به نخبگان فقط با حرف و سخن تحقق نمی‌یابد و باید نیاز‌های معیشتی و شغلی آن‌ها را نیز تامین کنیم تا زمینه خدمت و فعالیت آن‌ها در کشور تسهیل شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور، با توجه به گرامیداشت هفته ملی ازدواج (جشن وصال) طی نامه‌ای دستوراتی را صادر کرد.
با توجه به بررسی‌های کارشناسی دقیق صورت گرفته (به شرح مستندات پیوست) برآورد ساخت یک واحد ۷۷ متری در بازه زمانی دو ساله، حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود. با کسر مبلغ وام (۵۵۰ میلیون تومان) آورده مردم یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است. یعنی هر متقاضی ماهانه حدود ۴۸ میلیون تومان برای ساخت خانه باید پرداخت کند. مبرهن است که این مبلغ، از استعانت اکثر توده جامعه خارج و در عوض به سود دلالان و به تبع آن، افزایش قیمت افسارگسیخته مسکن در آینده خواهد بود.
هزینه روزانه آموزش و پرورش ۱۰۰۰ میلیارد تومان است لذا باید توجه داشت که تعطیلی یک روز مدارس برای دولت هزینه هزار میلیاردی دارد. در شرایطی که این وزارتخانه سرنوشت‌ساز با سرپرست اداره می‌شود جا دارد که آقای رییس‌جمهور در انتخاب کاندیدای وزارت و معرفی به مجلس تلاش بیشتر از معمول داشته و این دستگاه عظیم را از بلاتکلیفی خارج کند.
حسینی با بیان این‌که سقف خالص دریافتی کارکنان در سال آینده ۵۵ میلیون تومان تعیین شد، اظهار کرد: توجیه نمایندگان این بود که بخش قابل توجهی از نخبگان در این طیف حقوقی قرار دارند و باید به حفظ و نگهداری آن‌ها توجه کرد؛ پاداش پایان خدمت کارکنان نیز ۵۲۰ میلیون تومان تصویب شد.
در جریان سفر دولت به استان آذربایجان غربی یکی از خواسته‌های اصلی، احیای دریاچه ارومیه بود که تکمیل و بهره‌برداری از آن در دستور کار دولت قرار گرفت. با همت همه دست‌اندرکاران از سال‌های گذشته، به صورت ۳ شیفت برای تکمیل و به ثمر رساندن آن تلاش کردند، این طرح امروز افتتاح شد، اما این کار باید تا احیای کامل دریاچه ادامه یابد و دستگاه‌های مربوطه مأموریت خود در این زمینه را تمام شده نپیندارند.
بهره برداری رسمی از سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه/ رئیسی: احداث این سامانه گواه توجه به محیط زیست است/ حق‌آبه کشاورزان و حق احدی در اجرای این پروژه ضایع نخواهد شد
رئیس جمهور گفت: اگر در جریان رسیدگی‌های خود به کم‌کاری و فساد رسیدید، حتماً موضوع را بدون توجه به جایگاه اداری شخص و مجموعه متخلف، به مراجع نظارتی ذیربط گزارش کنید.
رئیسی بر ضرورت توجه به قانون به عنوان یک اصل مورد تفاهم اجتماعی در مساله مهم حجاب تاکید کرد.
رئیس جمهور گفت: واقعا احساسم این بود تا خودم نیایم و از نزدیک شرایط را نبینم، اگر نیاز‌هایی هست حتما سریع باید مرتفع شود، ان شاء الله سریع مرتفع شود تا مردم بیشتر از این دچار مشکل نشوند.
سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت با اشاره به پیشرفت قابل توجه طرح عظیم شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم، بر اهتمام مسئولان مربوط برای تسریع در تکمیل شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد.
رئیسی با اشاره به کلیات بودجه ۱۴۰۲ گفت: تمام تلاش دولت این بوده است که بودجه ۱۴۰۱ را با رشد اقتصادی دنبال کند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت:توجه نخبگان به مسائل گوناگون جامعه برای ما اهمیت دارد.
یزد- رئیس‌جمهور در جمع اقشار مختلف مردم یزد گفت: توجه به مسائل معیشتی مردم جزو اولویت‌های دولت است و در تأمین کالاهای اساسی سفره مردم باید مستقل باشیم.
غلامرضا نوری قزلجه گفت: من از آقای رئیس‌جمهور درخواست کردم با توجه به اینکه شورای عالی فضای مجازی الان حوزه اینترنت و فضای مجازی را در اختیار دارد و با مصوبات جدیدی که گذرانده تقریبا اشراف آن کامل شده و ریاستش با رئیس‌جمهور محترم است، برای برگشت هرچه سریع‌تر اینترنت به شرایط یکی دو ماه قبل کمک کنند.
رئیس جمهور گفت: سمن‌ها، گروه‌های مردمی و به ویژه تشکل‌های جهادی ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه ایجاد اشتغال دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.
رییسی گفت: طلاب و دانشجویان نخبه، کم نداریم. نیازمندیم که به آنان توجه کنیم هم بر اساس عدالت ارسطویی و هم طبق فرمایشات آقا امیرالمومنین. باید ارتباط با این عزیزان با جدیت دنبال شود و در حوزه‌های مدیریتی و حاکمیتی به کار گرفته شوند.
درحالی که َآشوب برخی در شهرهای ایران در کانون توجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفته، سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل از جهات گوناگون قابل‌تأمل است.
رئیسی توجه به اقتصاد به عنوان مسئله اصلی کشور را مهم‌ترین مطالبه مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم عنوان کرد و با تاکید بر لزوم مهار تورم در کشور گفت: نباید هیچ‌گونه اقدام تورم‌زا از سوی دستگاه‌ها صورت گیرد.
رئیسی در ادامه توجه به تولید را به عنوان یکی دیگر از توصیه‌های رهبر انقلاب به دولت مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: استانداران موظف‌اند با پیگیری‌های مستمر موانع تولید را شناسایی و رفع و واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل را فعال کنند. گاهی مشکل یک واحد تولیدی تعطیل شده با یک پیگیری ساده رفع و ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال آن فعال می‌شود.
آقای رئیسی! شاید توجه ندارید که با وجود شعار‌های شما، اقتصاد این دوران بیشتر از همیشه به برجام گره خورد. انتظار سال‌ها در این یک سال جدی‌تر شده. هم شما و هم ملت تجربه‌دیده می‌دانند که از امضای برجام معجزه‌ای برنمی‌خیزد؛ اما این انتظار آسیب‌های روحی و اقتصادی بسیاری به جای می‌گذارد.
رئیسی توجه به معیشت و رفاه نخبگان را عامل دیگری در راستای حفظ آنان در داخل کشور دانست و گفت: حمایت از نخبگان و استعداد‌های برتر، به نوعی تکلیف دولت و نظام حکمرانی کشور و عین عدالت است. نباید اجازه دهیم نخبگان کشور به خاطر مشکلات مالی و معیشتی از مسیر علم‌پژوهی و فعالیت‌های دانش‌بنیان خارج شوند.
حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصول‌گرا با اشاره به اینکه طبیعتا با توجه به وعده‌هایی که رئیس جمهور در زمان برگزاری انتخابات داده، باید زیر ساخت‌های ۲۵ درصد از این وعده‌ها و اجرایی شدن آن‌ها محقق شده باشد، گفت: در این زمینه مباحث اقتصادی ملموس‌ترین جایی است که می‌توان در مورد عمل به وعده‌ها قضاوت کرد، بر اساس برنامه ۵ ساله ششم توسعه، دولت باید در زمینه نرخ رشد اقتصادی، نرخ رشد سرمایه گذاری خارجی، نرخ بهره، نرخ بیکاری و نرخ تورم، همگی این شاخص‌ها را به ۸ درصد می‌رساند.
حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصول‌گرا با اشاره به اینکه طبیعتا با توجه به وعده‌هایی که رئیس جمهور در زمان برگزاری انتخابات داده، باید زیر ساخت‌های ۲۵ درصد از این وعده‌ها و اجرایی شدن آن‌ها محقق شده باشد، گفت: در این زمینه مباحث اقتصادی ملموس‌ترین جایی است که می‌توان در مورد عمل به وعده‌ها قضاوت کرد، بر اساس برنامه ۵ ساله ششم توسعه، دولت باید در زمینه نرخ رشد اقتصادی، نرخ رشد سرمایه گذاری خارجی، نرخ بهره، نرخ بیکاری و نرخ تورم، همگی این شاخص‌ها را به ۸ درصد می‌رساند.
سفر رئیسی به عمان از جهات مختلفی حائز اهمیت بود اما اصلی‌ترین وجه مورد توجه تحلیلگران همان بود که در اهداف سفر قید نشد؛ یعنی گفت‌وگوهای برجامی.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ