بیله‌سوار- نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: خسارات کشاورزان ناشی از کمبود آب قابل جبران نیست و مسئولان امور آب برای کاستن از این خسارت باید تدبیری مناسب بیندیشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سالیانه ۱.۵ میلیارد دلار، گرازهای وحشی به مزارع آمریکا خسارت وارد می کنند که این باعث شده تا کشاورزان از انواع تسلیحات و تجهیزات برای مقابله با آن ها استفاده کنند.
اردبیل_مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: بر اساس آمارها بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های بخش کشاورزی اردبیل در سیلاب‌های بهاری وارد شده است.
شاهرود- رئیس جهاد کشاورزی شاهرود از خسارت تگرگ به باغات و مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: خسارات وارده به ۷۳۵ هکتار باغات شهرستان ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشورگفت: کشاورزان مهم‌ترین گروه تولید کننده مایحتاج عمومی و غذایی مردم هستند که باید در زمینه تولید و کاهش خسارات احتمالی مورد حمایت قرار گیرند.
سمنان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، با اشاره به خسارات وارد آمده به کشاورزان استان بر اثر سرمازدگی، گفت: تسهیلات کم بهره به خسارت دیدگان پرداخت می‌شود.
قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی از عملیاتی شدن بیمه دام، باغات و محصولات کشاورزی در برابر خسارات ناشی از حمله جانوران وحشی در معرض انقراض برای نخستین بار خبر داد.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: برای نخستین بار در بخش کشاورزی برای پیشگیری و کاهش خسارت‌ها از شرکت‌های دانش بنیان استفاده شد.
سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش تا ۱۵ درجه‌ای دما در برخی مناطق کشور برای ۱۸ استان هشدار سرمازدگی و خسارت به کشاورزان صادر کرد.
موافقتنامه بیمه دام، باغات و محصولات کشاورزی در مقابل خسارات ناشی از جانوران وحشی حمایت شده و در معرض خطر انقراض منعقد شد.
با تصویب مجلس شورای اسلامی، تسهیلات پرداختی به کشاورزان خسارت دیده بر اثر حوادث غیرمترقبه تا سه سال امهال می شود.
خرم‌آباد- وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سیلاب حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پلدختر به طور کامل تخریب شد و تاکنون معوضی به کشاورزان خسارت دیده انجام نشده است.
تهران- مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار سطح نارنجی کشاورزی خبر داد و گفت: از همه کشاورزان می‌خواهیم تمهیدات لازم را در خصوص مقابله با خسارات احتمالی ناشی بیاندیشند.
ساری- چتر زمستان بر سر مازندران کشیده شد و نگرانی از یخ زدگی و خسارت به باغات و محصولات کابوس کشاورزان استان شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر احتمال یخبندان و خسارت به کشاورزان در استان از آماده‌باش مدیریت بحران در این خصوص خبرداد.
کرمان - در حالی که آفت های مختلف محصولات کشاورزی را دچار خسارت می کند و تغییرات اقلیمی ضرر هنگفتی روی دست کشاورزان می گذارد اما بیمه توان جبران خسارت ها را ندارد.
تقویت صندوق توسعه دامپروری برای حمایت از دامداران خرد روستایی و عشایری و تخصیص منابع لازم برای پرداخت مطالبات کشاورزان بابت خسارات خشکسالی و سیل دو مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بود.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه حتی ایثارگران در حال اشتغال نیز مزایای خوبی ندارند و در حداقل تامین معیشت مانده‌اند.
نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: خسارت خشکسالی و سیل به کشاورزان برآورد شده، اما هنوز تا امروز مبلغی به آنها پرداخت نشده است.
بیله‌سوار- نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: خسارات کشاورزان ناشی از کمبود آب قابل جبران نیست و مسئولان امور آب برای کاستن از این خسارت باید تدبیری مناسب بیندیشند.
اردبیل-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: خشکسالی و حوادث غیرمترقبه در سال‌جاری بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریال به محصولات کشاورزی اردبیل خسارت وارد کرده است.
اردبیل-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: خشکسالی و حوادث غیرمترقبه در سال‌جاری بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال به محصولات کشاورزی اردبیل خسارت وارد کرده است.
شیراز - معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی کشور بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از سیل خسارت دیده است.
سیلاب ناشی از بارش‌های سیل آسای سال جاری، روز جمعه ۷ مرداد روستای آهنگران در شهرستان فراهان را دچار آسیب جدی کرد. به گفته اهالی حدود ۵۰ خانه در این روستا به صورت صددرصدی آسیب دیده و خسارت وسیعی نیز به دامداری و کشاورزی این روستا وارد شده است. این روستا ساعاتی قبل از ورود سیلاب تخلیه شد، ولی در نهایت آوار ناشی از سیل جان یکی از اهالی را گرفت. از ساعات ابتدایی وقوع سیل نیرو‌های هلال احمر، بسیج، سپاه، گروه‌های جهادی، راهداری، نیروی انتظامی و نیرو‌های داوطلب در این روستا در حال خدمت رسانی هستند.
نماینده مردم داراب در مجلس گفت: خسارت زیادی در پی سیل به کشاورزان و دامداران وارد شده و باید وزارت کشاورزی، بانک‌ها، سازمان برنامه و بودجه و بیمه جهت امهال وام‌ها و ارائه تسهیلات اقدام کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ