زنبور‌های گرده ممکن است در محیط‌های شهری و روستایی حضور داشته باشند، اما اکنون محققان دستکم یک گونه دیگر پیدا کرده‌اند که حتی سازگارتر از این محیط هاست و می‌تواند در زیر آب هم زنده بماند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مطالعات مربوط به فستون کردن زنبور عسل نتایج متناقضی را به همراه داشته که دستیابی به نتیجه‌ای واحد در این زمینه را دشوار می‌کند.
آن‌قدر روز را در کنار زنبورها شب کرده‌اند که حتی از صدای بال زدنشان می‌فهمند ‌که آنها عصبانیند یا به فکر کار؛ آنها می‌گویند هر آدمی نمی‌تواند زنبوردار باشد و زنبور هم هرکسی را قبول نمی‌کند؛ اگر نخواهد، می‌پرد و برای همیشه می‌رود اما در گرما و خشکی این سال‌ها فعلا مانده‌اند و عسل می‌سازند.
ژوهشگران، یک مدل رایانه‌ای را برای تقلید از فرآیند تصمیم‌گیری زنبور‌های عسل طراحی کردند. آن‌ها در مقاله پژوهشی خود نوشتند: این روش، بینش‌هایی را در مورد این موضوع مشخص می‌کند که یک مغز کوچک چگونه می‌تواند چنین انتخاب‌های پیچیده‌ای را هنگام پرواز انجام دهد و نوع مدار‌های عصبی مورد نیاز را نیز مشخص کند. پیچیدگی فرآیند‌های تصمیم گیری زنبور عسل با نمونه‌هایی که در مورد پستان داران گزارش شده بودند، رقابت می‌کرد.
زنبور عسل تا جایی که امکان دارد از نیش خود استفاده نمی‌کند. با این حال نمای نزدیک از نحوه عملکرد نیش زنبور عسل را ببینید.
یک ویدیوی کلوزآپ اخیرا در فضای مجازی منتشر شده است که دقیقا نشان می‌دهد چرا نیش زنبور این قدر درد دارد. این ویدئو که نشان می‌دهد نیش زنبور چگونه کار می‌کند، بسیاری از بینندگان را ترغیب کرد که بگویند نیش زنبور بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که تا به حال حدس می‌زدند.
دبیر همایش ملی زنبور عسل گفت: با توجه به دمای هوا زنبورداران ناچار به کوچ تابستانه و زمستانه هستند اما متاسفانه با وجود پرداخت هزینه، باغداران از آن ها استقبال نمی کنند.
(اینفوگرافیک) ۲۰ می، روز جهانی زنبور عسل
زهر زنبور عسل یک مایع بی رنگ، بی بو، تلخ و اسیدی است که حاوی چندین مولکول فعال است. این ترکیب دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است و برای بسیاری از بیماری‌ها از سرطان و آرتریت روماتوئید گرفته تا آلزایمر استفاده می‌شود.
محققان با قرار دادن زهر زنبور عسل درون نانوذرات، ترکیبی ساختند که روی موش‌ها اثرات درمانی مشابه با آنتی‌بیوتیک دارد.
براساس یافته‌های محققان ایرانی، زهر زنبور عسل، دارای فعال‌ترین مواد آنتی‌بیوتیک است. تجزیه شیمیایی زهر زنبور عسل نشان داده است که در این زهر، اسید فرمیک، اسید کلریدریک، اسید آرتوفسفریک، هیستامین کولین تریپتوفن و گوگرد فراوان یافت می‌شود.
اصفهان- مسئول واحد زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: براساس نتایج سرشماری زنبورستان‌های استان ۷ هزار و ۶۲۳ تن عسل و حدود ۲۶۰ کیلوگرم سایر محصولات زنبور عسل در اصفهان تولید شد.
در این باتری الکترولیت بر پایه آب است و جداکننده آن، غشایی قابل نفوذ بین آند و کاتد است که از اتصال کوتاه جلوگیری می‌کند. این باتری خوراکی از جلبک دریایی نوری ساخته شده است که معمولاً در درست کردن سوشی استفاده می‌شود. در نهایت، دو کنتاکت فویل طلایی مورد استفاده در مواد غذایی، از یک پوشش موم زنبور عسل بر روی آند و کاتد بیرون زده اند.
مشهد ـ مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تولید تخم مرغ امسال در بازار خراسان رضوی همچنان مازاد بر نیاز مصرف داخل است.
در این ویدئو جمع آوری عسل کوهی از کندو‌های طبیعی زنبور در مناطق صعب العبور به تصویر کشیده شده است.
یک بابون بزرگ و دیگر همراهانش با یک خوراکی شیرین روبرو می‌شوند، کندوی زنبور عسل! اما آیا این ریسک ارزش خطری که به جان آن‌ها می‌افتد را دارد؟ بابون بزرگ سرانجام به عسل می‌رسد و هدف حملات زنبور‌های خشمگین قرار می‌گیرد، اما پوشش ضخیم او اجازه رسیدن نیش زنبور‌ها به بدنش را نمی‌دهد.
پوست مار دارای سلول‌هایی به نام کروماتوفور است که محدود به تولید رنگ‌هایی مانند قهوه ای، سیاه و قرمز است. سلول‌های ایریدوفور رنگین کمانی تولید می‌کنند که توسط کروماتوفور‌ها در برخی مار‌ها منعکس می‌شود.
مجری طرح توسعه زنبورداری کشور گفت: بر اساس نتایج سرشماری زنبورستان‌ها در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۳۶ هزار تن عسل و ۳۷۵۷ تن سایر محصولات زنبور عسل تولید شده است.
اسکلت زنبور در بخش بیرونی بدنش قرار دارد که از ماده‌ای سخت به نام کیتین ساخته شده که از قسمت‌های نرم داخلی بدن زنبور محافظت می‌کند.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حوزه زراعت به ویژه در گیاهانی مانند کلزا با گرده‌افشانی توسط زنبور عسل افزایش در تولید و ارتقای کیفیت محصول را داریم.
یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهیدبهشتی موفق به ثبت چندین دستاورد علمی در زمینه فرآورده‌های زنبور عسل شد.
پروانه‌های رنگین، کندوی زنبور عسل، مورچه، رتیل و حتی حیواناتی که به خوردن حشرات می‌پردازند در بین ساخته‌های درخشان دیده شدند.
محققان از طریق هوش مصنوعی با حیوانات ارتباط برقرار کرده اند. در همین راستا محققان آلمانی هوش مصنوعی را آموزش داده اند تا پرواز زنبور عسل را تقلید کند.
اصفهان- مسئول واحد زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: طرح آمارگیری کلنی‌ها و سرشماری زنبور عسل در استان پس از دوسال وقفه به دلیل کرونا، مهر امسال در مدت دو هفته انجام شد.
یک مرد هندی که در ۱۵ سال گذشته مشغول جمع آوری زنبور برای تولید عسل بوده؛ حالا از نیش این زنبورها در امان و مصون است.
نقشه جامع اصالت سنجی عسل با هدف اطمینان از منبع تغذیه زنبور عسل در زمان تولید، توسط محققان کشور تدوین شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ