اسکلت زنبور در بخش بیرونی بدنش قرار دارد که از ماده‌ای سخت به نام کیتین ساخته شده که از قسمت‌های نرم داخلی بدن زنبور محافظت می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در کاوش‌هایی که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ در سایت باستانی میدان سنت آمبروزیو در میلان انجام شد، بقایایی انسانی از دوره‌های مختلف تاریخی کشف شد. محققان با بررسی یکی از این اسکلت‌ها که متعلق به قرن ۱۴ میلادی بود، به نتایج هولناکی دربارۀ انجام وحشتناک‌ترین شیوه‌های شکنجه در آن دوران رسیدند.
مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از صحبت های مهاجم برزیلی فصل گذشته سرخپوشان گفت: واقعا نمی دانم چطور به خودش اجازه داده که درباره پرسپولیس صحبت و اظهار نظر کند.
آزمایش‌های آندوسکوپی نشان داد که در اسکلت این مومیایی زمانی اعضای درونی وجود داشته که سپس با موادی غیرقابل شناسایی و کاغذ‌هایی با نوشته‌های چینی پر شده است.
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید این تیم فصل گذشته به خاطر ورود به بحران و وجود حاشیه نتوانست به عنوان قهرمانی برسد و جواد نکونام باید مراقب حفظ آرامش تیمش باشد.
کشف باستان شناسی جدید اکنون این موقعیت را برای کارشناسان فراهم کرده تا شیوع سندرم کلاین فلتر را در طول قرن‌ها ترسیم کنند. دانشمندان برای بررسی این اسکلت، یک رویکرد چند رشته‌ای شامل داده‌های ژنتیکی، آماری، باستان‌شناسی و مردم‌شناسی را مورد استفاده قرار دادند.
بر اساس شکل و شمایل و شیوۀ ساخت قطعۀ سفالی، باستان‌شناسان قدمت این تدفین را حدود ۷ هزار سال تخمین زده‌اند. تدفین این فرد در خاکی نه چندان متراکم و با خاصیتی غیر اسیدی صورت گرفته که همین امر باعث حفظ طولانی مدت اسکلت شده است.
اسکلت‌های تازه کشف شده نشان می‌دهند که شهر متروک ایتالیا با رویداد‌های لرزه‌ای خشن پیرامون فوران تاریخی در سال ۷۹ پس از میلاد از بین رفته است. این استخوان‌ها متعلق به مردان حداقل ۵۵ ساله در زیر دیواری یافت شد که باستان شناسان معتقدند قبل از غرق شدن زیر خاکستر آتشفشان، فرو ریخته است.
اسکلت مرد آلتامورا پوشیده از «پاپ‌کورن غار» یا نشانه‌های نقطه‌مانند ریز در سراسر استخوان‌ها بود. ظاهر پاپ‌کورن مانند این اسکلت را می‌توان به راحتی توضیح داد. وقتی کلسیت (کانی کربناته و پایدارترین کربنات کلسیم) در آب باران حل می‌شود، می‌تواند روی سطح کف غار یا هر چیزی که به صورت اتفاقی آنجا باشد (که در این مورد اسکلت انسان بوده) انباشته شود.
با توجه به اینکه این اسکلت بیش از ۳۰ هزار سال عمر دارد، باستان‌شناسان امیدوارند از این مسیر، به درک بهتری از تکامل انسان برسند؛ از جمله اینکه، با وجود آنکه فک انسان در آن زمان قوی‌تر از انسان امروز بوده، اما چهره انسان‌های امروزی با انسان‌های ۳۰ هزار سال پیش فرقی نداشته است و به گفتۀ مورائس «اگر مرد آن دوران می‌توانست امروز در خیابان راه برود، مردم هیچ تفاوتی میان او و دیگران نمی‌دیدند».
اولین جراحی قطع عضو چه زمانی انجام شد؟ به طور کلی، یافته‌ها نشان می‌دهد که برخی از گروه‌های مدرن اولیه انسان در آسیا، دانش و مهارت‌های پزشکی پیشرفته‌ای را در محیط جنگل‌های بارانی استوایی اواخر پلیستوسن به کار می‌بردند.
با تلاش پژوهشگران باستان‌شناسی دانشگاه تهران، اسکلت کودکان سه هزار ساله در قره‌تپه سگزآباد کشف شد.
جدیدترین نسخه از ربات پوشیدنی اسکلت بیرونی پایین تنه (ExoSkeleton) برای راه رفتن ۳ بیمار دارای ضایعه نخاعی بستری در بیمارستان توانبخشی رفیده دانشگاه علوم توانبخشی استفاده شد.
دانشمندان می‌گویند پنج اسکلت یامنا، همراه با ۱۹ اسکلت دیگر از نمونه بزرگتر، نشانه‌هایی از اسب‌سواری را نشان می‌دهند.
استخوان‌ها که پس از آسیب دیدن کف‌پوش پیدا شدند شامل سه آرواره می‌شدند و همین یافته سبب شد باستان‌شناسان تصور کنند آن‌ها بقایای سه انسان هستند.
این اسکلت یکی از کاملترین انواع فسیل‌های دایناسوری در جهان است. حدود ۹۵ درصد از این اسکلت در ۱۵۵ میلیون سال بعد از زندگی دایناسورها به خوبی باقی مانده است.
دیرینه‌شناسان از کامل بودن این اسکلت شگفت زده شدند. این اسکلت در لایه‌های ظریف سنگ آهک برای بیش از ۱۵۰ میلیون سال حفظ شده است. پتروسورها به دلیل شکنندگی استخوان‌های توخالی با دیواره نازکشان در میان فسیل‌ها نسبتا کمیاب هستند، اما این نمونه حتی دارای تکه‌های کوچکی از غشای بال بود.
سرمربی اسپورتینگ در آستانه دیدار فینال آلیانزکاپ مقابل پورتو به تمجید از ستاره ایرانی اژدها پرداخت.
اعضای معتمد موافقت کردند که اسکلت چارلز برن در موزه هانتریان به نمایش گذاشته نخواهد شد، اما همچنان برای تحقیقات پزشکی با حسن نیت در مورد وضعیت آکرومگالی هیپوفیز و غول‌پیکری در دسترس خواهد بود.
مرد پرتغالی به این نتیجه رسید که با اسکلت جام جهانی روسیه به دوحه برود و کار ناتمام ۲۰۱۸ را با سربازانی که او را می‌شناسند و او نیز روی آنها شناخت دارد، به سرانجام برساند.
شهردار منطقه ۱۸ گفت: فقط در یک روز ۱۲ ویلا ساخته شده در منطقه ۱۸ تهران تخریب شد که این کار در تاریخ شهرداری بی سابقه بوده است.
دانشمندان در کشفی جالب توجه قدیمی‌ترین مورد ثبت شده از ابتلا به بیماری ژنتیکی سندرم Klinefelter را در یک اسکلت هزار ساله شناسایی کردند.
به گفته محققان، این امکان وجود دارد که این زن در قایق دفن شده بوده تا قایق بتواند به او در سفر به جهان پس از مرگ کمک کند. این قایق درحقیقت استعاره‌ای است از انتقال روح فرد متوفی از طریق دریا به مقصد ابدی.
رئال مادرید مدرن آنچلوتی با اسکلت فرانسوی!
رئیس‌ انجمن تولیدکنندگان کلر ایران گفت: این صنعت به دلایل وجود حساسیت‌های بهداشتی مشمول محدودیت‌های مدیریت مصرف برق نیست، اما در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، داوطلبانه 20 درصد مصرف برق واحد صنعتی خود را کاهش دادیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ