بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اعلام خبر پذیرش نیرو‌های حشدالشعبی در دانشگاه تهران در شرایطی است که چندی پیش وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق تعدادی از دانشگاه‌های ایران را از فهرست دانشگاه‌هایی که برای بورسیه تحصیلی به رسمیت می‌شناسد خارج کرد.
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان فارس از صدور کیفرخواست پرونده نیرو‌های مسلح در حمله تروریستی به حرم شاهچرا‌غ (ع) خبر داد.
رییس‌جمهور گفت: پیام ارتش و نیرو‌های مسلح ما به نیرو‌های فرامنطقه‌ای به ویژه نیرو‌های آمریکایی این است که هرچه زودتر منطقه را ترک کنند.
درگیری‌های شدید بین نیرو‌های ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع در اطراف کاخ ریاست جمهوری و فرماندهی ارتش در مرکز شهر خارطوم و نیز دو منطقه کویر و الوابورات در این شهر از سرگرفته شده است. همزمان اتحادیه پزشکان سودان صبح امروز از افزایش آمار قربانیان درگیری‌های مسلحانه در این کشور و رسیدن آن به ۹۷ کشته و ۹۴۲زخمی خبر داد.
تمامی پرسنل نیرو‌های مسلح موظف به رعایت قوانین و حدود شرعی و اخلاقی در برخورد با شهروندان و متهمین یا حتی مجرمین هستند و با هرگونه تخلفی در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.
برف شهر باهموت اوکراین را در شرق این کشور پوشانده است، جایی که نبرد‌های شدیدی بین نیرو‌های اوکراینی و ارتش روسیه که بیش از شش ماه است در تلاش برای کنترل آن بوده و خسارات سنگینی را متحمل شده، درگرفته است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین تایید کرد که باهموت سایر مناطق در منطقه دونتسک تحت حملات مستمر روسیه هستند.
نیرو‌های محرکه و بازدارنده در خلق پول در نظام بانکی
برخی از بلاگر‌های نظامی جنگ‌طلب روسیه، که از جنگ حمایت می‌کنند، اما اغلب به نحوه اجرای آن انتقاد دارند، از فرماندهی نظامی روسیه از جمله ژنرال گراسیموف فرمانده جدید عملیات ویژه به شدت انتقاد کرده‌اند.
مدیر کل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق هشدار هواشناسی مبنی بر اینکه در غالب ساعات، کیفیت هوا تا حد ناسالم برای تمام گروه‌ها کاهش خواهد یافت و از این رو مدیریت بحران به مردم پایتخت اکیداً توصیه می‌کند از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کرده و حتماً از منابع غذایی حاوی آنتی اکسیدان و بتاکارتن زیاد استفاده کنند.
در ویدئو‌های متعددی، صدای مردم شنیده می‌شود که از شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین و حزب کمونیست خواستار «کناره‌گیری» شده‌اند. جمعیت همچنین شعار می‌دادند: «تست کووید نمی‌خواهیم، آزادی می‌خواهیم» و "دیکتاتوری نمی‌خواهیم، دموکراسی می‌خواهیم". برخی از ویدئو‌ها نشان می‌دهد که مردم در حال خواندن سرود ملی چین هستند و بنر‌هایی در اعتراض به اقدامات فوق‌العاده سخت‌گیرانه این کشور برای همه‌گیری در دست دارند.
علی مجتهدزاده نوشت: در شرایطی که درباره رفتار‌های ماموران حاضر در خیابان حرف و حدیث‌ها و انتقادات بسیار زیادی مطرح است، ضرورت دارد تا درباره انتساب سازمانی گروه‌های مختلف این ماموران بدون ابهام و طبق همان تعاریف قانونی و سازمان‌هایی که مسوولیت مشخص دارند، سخن گفته شود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: حادثه‌ای که در ایذه اتفاق افتاده توسط یک تیم تروریستی انجام شد و این تیم از فضای ملتهب اغتشاشی که تعداد معدودی ایجاد شده بود استفاده کردند و مستقیم به سمت مردم، از جمله پسر بچه‌ای که در ماشین بود تیراندازی کرده و آن‌ها را به شهادت رساندند.
نوری تاکید کرد: باید مسئولان دانشگاه مراقب باشند تا کسانی به نام دانشجو، متعرض حیثیت دانشجو و دانشگاه نشوند و این‌که به نام دانشجو محیط دانشگاه را خراب نکرده، حرمت‌ها را نشکسته و خدایی نکرده فضای عقلانیت و اخلاق‌مداری و فضای پر از نزاکت و علمی به فضای ناخوشایند تبدیل نشود.
سردار شکارچی گفت: مسئولان سیاسی کشور‌هایی مانند آمریکا، انگلیس یا رژیم جعلی صهیونیستی بولف‌هایی می‌زنند این درحالی است که خودشان این بلوف‌ها را قبول ندارند، ولی برای اینکه گفته باشند و جنگ روانی در جهان ایجاد کنند گاهی اوقات حرف‌های مفت ارائه می‌کنند.
‌سخنگوی نیرو‌های مسلح ایران با اشاره به اینکه اتهامات آمریکا و اوکراین علیه ایران دروغ است گفت: مبادلات ایران و روسیه به سال‌ها پیش از جنگ روسیه و اوکراین برمی‌گردد و ما دخالتی در جنگ روسیه و اوکراین نداریم.
مسکو یک سیستم دفاع هوایی کلیدی و برخی از نیرو‌ها را برای تقویت جنگ خود در اوکراین از سوریه خارج کرده است. این موضوع احتمالا محاسبات اسرائیل در مورد حمله به سوریه یا تسلیح اوکراین را تغییر می‌دهد.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه: هیچ ارتشی در دنیا چنین مردمی ندارد که بخواهد اینطور برایش فداکاری کند. ما اعتقادات و آرمان‌های بلندی داریم که آرمان بشریت در طول تاریخ بوده است.
ارتش اوکراین ساعاتی پیش مدعی شده بود که نیرو‌های این کشور ورودی‌های شهر «لیمان» در منطقه دونتسک رسیده اند و هزاران نظامی روس در این شهر هم اکنون در محاصره قرار دارند.
رضازاده با اشاره به ویدیوی منتشر شده از اشنویه اظهار کرد: چنین اخباری در اشنویه صحت ندارد و این اخباری که پخش می‌شود کذب است و مورد تایید نیست. نیرو‌های امنیتی در اشنویه مستقر هستند.
مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در حالی در نمایشگاه نظامی نیرو‌های مشترک یمنی حضور یافت که سوار بر خودرویی زرهی بود که نیرو‌های یمنی در خلال نبرد‌ها با نیرو‌های ائتلاف به غنیمت گرفته اند.
در روز‌های اخیر شایعاتی دایر بر پیشروی اوکراین در منطقه شرقی خارکیف جریان داشت، اما مقام‌های اوکراینی در مورد آن سکوت کرده بودند.
جانشین وزیر دفاع گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بر خود لازم می‌داند تا با توسعه‌ی چهار مولفه فناوریِ سخت افزار، نرم افزار، مغز افزار و سازمان افزار، تصمیم سازِ نبردهای احتمالی آینده باشد.
«اگر آمریکا همچنان در خاک سوریه باقی بماند، احتمال اینکه تلفاتی جدی به نیرو‌های آمریکاییِ حاضر در این کشور وارد شود وجود دارد. دولت بایدن باید هر چه سریع‌تر از وقوع یکچنین فاجعه‌ای جلوگیری کند.»
ظهر امروز بین نیرو‌های مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های طالبان در هیرمند درگیری رخ داده است
من در اثنای عملیات خرمشهر به عواملی برخوردم که تا حدودی در آزادسازی آن شهر سهیم بودند. این عوامل و عناصر در هر نبردی پایه و اصول هستند. نیرو‌های اسلامی با به‌کارگیری آن عوامل توانستند دنیا را غافلگیر کنند و معادله جنگ را به نفع خود تغییر دهند، زیرا نبرد خرمشهر یکی از بزرگ‌ترین نبرد‌ها در تاریخ معاصر است؛ این عملیات پشت صدام را شکست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ