اقتصاددانان تاکید می‌کنند که تنظیم «روابط سیاسی» باید در خدمت بهبود «اقتصاد» باشد؛ به این معنا که روابط سیاسی در جهت بهبود روابط تجاری میان کشورها، مشارکت در زنجیره تامین تولید و انتقال تکنولوژی تنظیم شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: دهه ۹۰ دهه افول تمام شاخص های اقتصادی بود، اما با اقدامات دولت سیزدهم از دام سرمایه گذاری و رشد صفر درصد رها شدیم.
«منتقدان رویکردهای اقتصادی دولت سیزدهم به کرات از مسوولان تیم اقتصادی آن درخواست کرده اند تا برنامه اقتصادی خود برای کشور را به صورت شفاف توضیح دهند و به افکار عمومی و کارشناسان عرضه کنند. امری که تاکنون محقق نشده و در این فضا باید اذعان کرد که پیش زمینه های ایجاد بهبود در فضای کلی اقتصاد ایران، حتی در خودِ دولت نیز فراهم نیست و درست به همین دلیل باید انتظار تداوم یافتن آشفتگی ها در فضای کلی اقتصاد را داشت.»
با گذشت دو سال از آغاز به کار دولت سیزدهم، آمار‌ها حاکی از آن است که عملکرد این دولت در اقتصاد کلان در قیاس با دولت یازدهم از شرایط خاصی برخوردار است. در‌حالی‌که رشد اقتصادی دولت رئیسی به طور چشمگیری در دو سال ابتدایی فعالیت خود از دو سال ابتدایی دولت حسن روحانی بالاتر است، تورم در دو سال ابتدایی دولت رئیسی، بیش از سه‌برابر دوران مشابه در دولت روحانی را به ثبت رسانده است.
دستیار پیشین زلنسکی با انتقاد از بی‌کفایتی وی اعلام کرد که دولتمردان اوکراین صرفا با حمایت غرب حضور دارند؛ وگرنه هیچ‌گونه پشتوانه مردمی ندارند. کشور در لبه فروپاشی اقتصادی قرار دارد.
نماینده خانه ملت گفت: تصمیم‌گیری نباید پشت درهای بسته از سوی سیاست گذاران انجام شود بلکه تولیدکنندگان و تشکل ها باید خود تصمیم ‎ساز و اداره‌کننده باشند.
داود منظور از خروج اقتصاد کشور از رکود خبر داد و گفت: فضای بین‌المللی در حال تغییر به نفع کشور ماست و باید برای رشد اقتصادی ۸ درصدی از این فضا حداکثر استفاده را ببریم.
معاون اول رئیس جمهور گفت: اقتصاد دریامحور از ظرفیت‌های مهمی است که باید به عنوان پیشران و نقطه تحول مورد توجه جدی قرار گیرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: براساس سیاست نادرست در ۱۰ سال گذشته اقتصاد به بازار آزاد ارز و دلار شرطی شده است و اقتصاد کشور از بازار آزاد ارز تاثیر می گیرد.
نماینده مردم تهران گفت: تبعات قیمت گذاری دستوری و دخالت‌های بی‌حد و حصر مشکلات جدی را برای اقتصاد ایجاد کرده است و دولت باید بداند که اقتصاد با دستور و بخشنامه پیش نمی رود.
معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: تفویض اختیارات از سوی رهبر معظم انقلاب به سران سه قوه فرصت طلایی برای گره‌گشایی از مشکلات اساسی در اقتصاد کشور است.
دبیر فدراسیون والیبال گفت: اگر برای بازیکنان سقف تعیین شود تخلف صورت می‌گیرد چون قراردادهای پشت پرده بسته می‌شود و این خودش رانت ایجاد می‎‌کند.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: ناوگروه ۸۶ دانش، تخصص ، شجاعت و ظرفیت استثنایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را در برابر نگاه جامعه جهانی قرار داد.
چابهار- رئیس جمهور با اشاره به اینکه مکران، دریای سرمایه‌گذاری است، گفت: اقتصاد دریا و گردشگری مکران مورد توجه است.
رئیسی با بیان اینکه برخی از کشورها به میزان درآمد نفت ما، از حوزه اقتصاد دیجیتال درآمد دارند، گفت: رشد اقتصادی در حوزه دیجیتال از ۶/۲ به ۷/۵ درصد رسیدیم اما نباید به این میزان قانع باشیم.
درست زمانی که تصور نمی‌شد پاکستان بتواند بیش از این در باتلاق سیاسی و اقتصادی فرو برود، به نظر می‌رسد رهبران نظامی و غیرنظامی‌اش توانسته‌اند یک بحران دیگر هم ساخته و پرداخته کنند. استفاده از نیرو‌های نظامی برای بازداشت عمران‌خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، در محدوده جغرافیایی دادگاه عالی اسلام‌آباد بازتابی است از ناتوانی رهبران سیاسی پاکستان برای ارائه راهبردی منسجم جهت مقابله با گرفتاری‌های اقتصادی و سیاسی این کشور.
وزارت صنعت تایلند اعلام کرد، تولید کارخانه تایلند درماه مارس ۴.۵۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است زیرا رکود اقتصادی جهانی به صادرات آسیب زده است.
تولید زیرساخت هند در ماه مارس ۳.۶ درصد رشد کرد که پایین‌ترین رقم در پنج ماه گذشته است.
تولید صنعتی هند در ماه فوریه سالانه ۵.۶ درصد افزایش یافت.
عضو شورای ائتلاف جبهه نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه اقتصاد کشور را باید از وابستگی به دلار نجات داد، گفت: صدمه دیدن معیشت مردم، سبک زندگی اسلامی ایرانی را نیز مخدوش می‌کند.
موضوع این است که تحریم‌ها مداوم در حال ایجاد مشکلات جدید یا تشدید مشکلات پیشین اقتصاد ایران هستند. به عبارت ساده‌تر متغیر تاثیرگذار در اقتصاد ایران به ویژه بازار ارز همین تحریم‌ها هستند که اقدامات داخلی هم نمی‌تواند مانع از آن شود.
هرویک یاری‌جانیان گفت: اقتصاد ایران پس از تحمل مشکلات متعددمتأثر ازتحریم و شیوع کرونا و همچنین شوکی که جراحی اقتصادی به آن وارد کرده بود، آماده پوست‌اندازی و قرار گرفتن در مسیر توسعه است
کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا بر این باور است که اگر این بلوک امیدوار به برآوردن نیازهای جنگی کی‌یف است، باید به الگوی «اقتصاد جنگی» تغییر رویه بدهد.
رجب طیب اردوغان در میانه بحران اقتصادی فراگیر ترکیه، در چند وقت اخیر، سیاست تنش‌زدایی در مناسبات با اسرائیل را در پیش گرفته که نمود بارز آن موافقت با از سرگیر روابط دیپلماتیک و پهلو گرفتن کشتی جنگی متعلق به آنکارا در بندر حیفا بوده است.
دولت رئیسی نه‌تنها نتوانست قد علم کند، بلکه در زیر کوهی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی و ناکارآمدی مدیریت سابق و لاحق دست‌وپا می‌زند و بعید است راه نجاتی بیابد و از این‌رو است که صاحب‌نظران باور دارند دست‌وپازدن‌های دولت سیزدهم همچون دولت گرفتار در باتلاق است که با هر تلاش بیشتر فرو می‌رود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ