هنگامی که باکتری‌های مضر روی دندان‌ها یا زخم‌ها جمع می‌شوند؛ اغلب یک سد سفت و لزج را ایجاد می‌کنند که «زیست لایه» (Biofilm) نام دارد و آن‌ها را به یک حریف سرسخت در برابر درمان‌های مرسوم تبدیل می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این فراماده جدید با استفاده از رشته‌ای از ریاضیات به نام توپولوژی توسعه یافته است. این شاخه به بررسی اشکال و چیدمان آن‌ها در فضا می‌پردازد.
اما اسپنسر به دنبال اختراعاتی مرتبط با غذا نبود. به عنوان کارمند شرکت فناوری دفاعی ریتیان، اسپنسر تنها زمانی با غذا ارتباط برقرار کرد که یک مگنترون رادار به طور تصادفی یک بسته آجیل وی را ذوب کرد.
چه کسی اینترنت را اختراع کرد؟ مانند بسیاری از اختراعات برجسته، کار سختی است که فقط یک نفر را خالق اینترنت بنامیم.
M۴ توسط دو دانشمند ایرانی به نام‌های مرتضی قریب، استاد انستیتو تکنولوژی CalTech و علیرضا رمضانی، استادیار مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه نورت‌ایسترن طراحی شده است.
بادگیر‌های باستانی در ایران به معماران دنیا الهام می‌بخشد؛ در این بادگیرها، دودکش بلند نسیم را می‌گیرد، آن را به داخل خانه هدایت می‌کند، هوای گرم جا به جا و سپس از طریق بادگیر خارج می‌شود. برای مثال، بادگیر‌ها در شهر یزد، در ایران، وسایل خنک کننده ساده و در عین حال بسیار موثری هستند.
سلول‌های آزمایشی عملکرد پایدار بیش از ۱۰۰۰ چرخه شارژ و تخلیه را نشان داده اند در حالی که ظرفیت تقریباً سه برابری یک سلول معمولی لیتیوم یون را حفظ می‌کنند.
محققان مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تولید ۵ دارو و نانو دارو شده اند.
با کمک این روش بیماران فقط یک کپسول می‌خورند و به سرعت تشخیص پزشکی را دریافت می‌کنند. علاوه بر آن پزشکان به راحتی می‌توانند حرکات کپسول تهیه کننده ویدئو را با کمک یک دسته مخصوص کنترل کنند.
گروهی از محققان ایرانی از جمله ریحانه حق نیاز، علیرضا حسنی نجف آبادی و علی خادم حسینی هیدروژل‌های نازک برشی (T-STH) ابداع کردند که از یک پلیمر واکنش دهنده به گرما (پلی واکنش دهنده به گرما، پلی (N-ایزوپروپیل آکریل آمید) (p (NIPAM)) و نانودیسک‌های سیلیکات هموستاتیک (LAPONITE) ساخته شده و به عنوان عامل بندآورنده خون (هموستاتیک) تزریقی کم تهاجمی به کار می‌رود.
این دستگاه شبیه اسکیت به نظر می‌رسد، اما طوری ساخته نشده که با پوشیدن آن‌ها تعادل خود را از دست بدهید. به لطف الگوریتم‌های یادگیری ماشین، فقط زمانی حرکت می‌کند که شما بخواهید.
در این باتری الکترولیت بر پایه آب است و جداکننده آن، غشایی قابل نفوذ بین آند و کاتد است که از اتصال کوتاه جلوگیری می‌کند. این باتری خوراکی از جلبک دریایی نوری ساخته شده است که معمولاً در درست کردن سوشی استفاده می‌شود. در نهایت، دو کنتاکت فویل طلایی مورد استفاده در مواد غذایی، از یک پوشش موم زنبور عسل بر روی آند و کاتد بیرون زده اند.
هر نسخه از این اسکوتر‌ها دارای یک قاب لودر مانند آلومیونیومی شبیه فرغون در جلوی خود است جلو آلومینیومی ساخته شده است، طول آن ۱.۹ متر و عرض آن ۴۰ سانتی‌متر) است، اگرچه دسته فرمان از هر دو طرف، ۱۰ سانتی‌متر از آن بیشتر است.
در یک مطالعه منتشرشده در نشریه «ارتباطات طبیعت»، آنها تاثیر حافظه شکلی را روی لایه‌ای با ضخامت حدود ۲۰ نانومتر و ساخته شده از موادی موسوم به اکسید فریک (ferroic oxides) نشان دادند. این دستاورد اکنون امکان پیاده کردن تاثیر حافظه شکلی را در ماشین‌های ریز در مقیاس نانو فراهم ساخته است.
این دانشمندان در بیانیه‌ای اعلام کرده اند به فرمول نهایی برای یک اثر بخشی جادویی رسیده اند. آن‌ها می‌گویند ابررسانایی را ساخته اند که می‌تواند هدررفت انرژی در مدار‌های الکتریکی را تقریبا به صفر برساند. اگرچه این ادعا هنوز به صورت عملیاتی به اثبات نرسیده، اما آن‌ها مقاله‌ای در این باره را در نشریه نیچر به چاپ رساندند و مراحل آزمایشات شان را منتشر کرده اند.
آیا تاکنون برایتان پیش آمده که بخواهید برای معشوق دور خود یک بوسه بفرستید؟ تاکنون چنین چیزی غیرممکن به نظر می‌رسید، اما یک اختراع چینی به شکل لب‌های گرم و متحرک سیلیکونی، پاسخی برای این خواسته در نظر گرفته است.
روکش تقویت کننده نور زمانی که در معرض نور فرابنفش قرار می‌گیرد، نور را جذب می‌کند و به کمک رطوبت موجود در هوا واکنش شیمیایی ایجاد می‌کند. مواد طبیعی به جا مانده از اثر انگشت، پس ماند‌های روغن و چربی مواد خوراکی در طول این واکنش تجزیه می‌شوند. پس از پایان این واکنش همه چیز خشک و همانند غبار ناپدید می‌شود.
یکی از طولانی‌ترین تمدن‌های دنیای باستان فرهنگ‌هایی که در امتداد رود نیل ایجاد شده اند هنوز بر ما تاثیر می‌گذارند.
یک دختر دانش آموز پس از الهام گرفتن از بیماری آسم مادرش، یک کوله پشتی ساخته است که با انرژی خورشیدی کار می‌کند و قادر است آلودگی هوا را تصفیه کند.
مسجد «شیخ علی» در دل کوچه‌های محله دزاشیب، انبوهی از قصه‌ها را در خود جا داده است؛ از وجه تسمیه این مسجد کوچک تا نقش محوری آن در گردهمایی اهالی به وقت برگزاری آئین‌های مذهبی. نام این مسجد، اما با نام یک روحانی متفاوت گره خورده است؛ کسی که در زمان ناصرالدین‌شاه با چند اختراع عجیب شهره شهر شده بود.
شرکت اپل اخیرا اختراعی در رابطه با شارژ معکوس دو وجهی موبایل ثبت کرده که می‌تواند تلفن همراه را به شارژر لوازم جانبی بدل کند.
اختراع موزه‌ای ایران توانست در مسابقات جهانی مخترعان کره جنوبی که در سئول برگزار شد برای سومین بار مدال طلا به ارمغان آورد.
از این یخچال‌ها برای نگهداری یخ و دیگر مواد غذایی استفاده می‌شد. این خنک کننده‌ها با استفاده از اقلام ساختمانی ضخیم و عایق گرما ساخته شده که باعث می‌شد کل فضا در مقابل گرما عایق باشد.
نگارش، آماده‌سازی و ثبت تقاضانامه‌های اختراع در پایگاه‌های معتبر متناسب با بازارهای صادراتی از جمله برنامه های جاری کانون ثبت پتنت ایران به شمار می آید.
دو عضو هیات علمی شریف موفق به ثبت اختراع خود با عنوان «کشف جهش‌ها به صورت نوری در یک رشته دی‌ان‌ای» در دفتر ثبت اختراعات آمریکا «USPTO» به عنوان معتبرترین سیستم‌ ثبت اختراع جهان شدند.
لنوو درLenovo Tech World ۲۲ خود از یک نوت بوک جدید با صفحه نمایش رول شونده که بصورت عمودی گسترش می یابد، رونمایی کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ