لنوو درLenovo Tech World ۲۲ خود از یک نوت بوک جدید با صفحه نمایش رول شونده که بصورت عمودی گسترش می یابد، رونمایی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
او-ساو یک جایگزین پایدار برای دستمال توالت است که امکان کاشت و کوددهی بذر‌های مختلف گیاهی را فراهم می‌کند. این محصول به لطف تجزیه پرتقال و باکتری‌های موجود در مدفوع به سرعت تجزیه می‌شود.
این فراماده جدید با استفاده از رشته‌ای از ریاضیات به نام توپولوژی توسعه یافته است. این شاخه به بررسی اشکال و چیدمان آن‌ها در فضا می‌پردازد.
ژاپنی‌ها ابزاری تولید کردند که جای منگنه استفاده می‌شود با این تفاوت که دیگر سوزن منگنه ندارد و نیازی به استفاده از فلز نیست!
بادگیر‌های باستانی در ایران به معماران دنیا الهام می‌بخشد؛ در این بادگیرها، دودکش بلند نسیم را می‌گیرد، آن را به داخل خانه هدایت می‌کند، هوای گرم جا به جا و سپس از طریق بادگیر خارج می‌شود. برای مثال، بادگیر‌ها در شهر یزد، در ایران، وسایل خنک کننده ساده و در عین حال بسیار موثری هستند.
در آینده ممکن است شاهد رشد بال‌هایی از پشت مردم باشیم یا پهپاد‌هایی که به مردم متصل شده اند... شاید کسی ورزشی را بیابد که به شش بازو نیاز دارد یا نوع جدیدی از شنا را اختراع کند.
محققان مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تولید ۵ دارو و نانو دارو شده اند.
گروهی از محققان ایرانی از جمله ریحانه حق نیاز، علیرضا حسنی نجف آبادی و علی خادم حسینی هیدروژل‌های نازک برشی (T-STH) ابداع کردند که از یک پلیمر واکنش دهنده به گرما (پلی واکنش دهنده به گرما، پلی (N-ایزوپروپیل آکریل آمید) (p (NIPAM)) و نانودیسک‌های سیلیکات هموستاتیک (LAPONITE) ساخته شده و به عنوان عامل بندآورنده خون (هموستاتیک) تزریقی کم تهاجمی به کار می‌رود.
این دستگاه شبیه اسکیت به نظر می‌رسد، اما طوری ساخته نشده که با پوشیدن آن‌ها تعادل خود را از دست بدهید. به لطف الگوریتم‌های یادگیری ماشین، فقط زمانی حرکت می‌کند که شما بخواهید.
این ترکیب‌های جدید پتانسیل این را دارند که موادی را با خواص خاص ایجاد کنند. این ویژگی‌های منحصر به فرد و هیجان‌انگیز شامل توانایی فلورسانس یا درخشش و ویژگی‌های مغناطیسی است که امکان تغییرات و کنترل شدید دما را فراهم می‌کند.
دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مثل همه دربی‌ها، پس از بازی ۹۰ دقیقه‌ای در آرایش تهاجمی نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند.
هر نسخه از این اسکوتر‌ها دارای یک قاب لودر مانند آلومیونیومی شبیه فرغون در جلوی خود است جلو آلومینیومی ساخته شده است، طول آن ۱.۹ متر و عرض آن ۴۰ سانتی‌متر) است، اگرچه دسته فرمان از هر دو طرف، ۱۰ سانتی‌متر از آن بیشتر است.
این دانشمندان در بیانیه‌ای اعلام کرده اند به فرمول نهایی برای یک اثر بخشی جادویی رسیده اند. آن‌ها می‌گویند ابررسانایی را ساخته اند که می‌تواند هدررفت انرژی در مدار‌های الکتریکی را تقریبا به صفر برساند. اگرچه این ادعا هنوز به صورت عملیاتی به اثبات نرسیده، اما آن‌ها مقاله‌ای در این باره را در نشریه نیچر به چاپ رساندند و مراحل آزمایشات شان را منتشر کرده اند.
ژاوی اصرار دارد که سبک موردعلاقه او ارائه بازی زیبا و کسب بردهای پرگل است ولی سبکی که در عمل از او شاهد هستیم، سبک 1-0 است.
نمایشگر رول‌شونده لپ‌تاپ مفهومی لنوو از طریق موتور‌های دوقلو به‌صورت عمودی باز می‌شود و یک پنل کشیده را در اختیارتان قرار می‌دهد.
آیا تاکنون برایتان پیش آمده که بخواهید برای معشوق دور خود یک بوسه بفرستید؟ تاکنون چنین چیزی غیرممکن به نظر می‌رسید، اما یک اختراع چینی به شکل لب‌های گرم و متحرک سیلیکونی، پاسخی برای این خواسته در نظر گرفته است.
روکش تقویت کننده نور زمانی که در معرض نور فرابنفش قرار می‌گیرد، نور را جذب می‌کند و به کمک رطوبت موجود در هوا واکنش شیمیایی ایجاد می‌کند. مواد طبیعی به جا مانده از اثر انگشت، پس ماند‌های روغن و چربی مواد خوراکی در طول این واکنش تجزیه می‌شوند. پس از پایان این واکنش همه چیز خشک و همانند غبار ناپدید می‌شود.
فراری قرار است اولین مدل الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه کند. استفاده از موتور الکتریکی باعث می‌شود خودرو تقریبا بی‌‌‌صدا باشد. اطلاعاتی که از اختراع جدید منتشر شده است، نشان می‌دهد که فراری قصد دارد بین دو چرخ عقب بلندگو بگذارد تا صدای مشهور موتورش را پخش کند.
یکی از طولانی‌ترین تمدن‌های دنیای باستان فرهنگ‌هایی که در امتداد رود نیل ایجاد شده اند هنوز بر ما تاثیر می‌گذارند.
یک دختر دانش آموز پس از الهام گرفتن از بیماری آسم مادرش، یک کوله پشتی ساخته است که با انرژی خورشیدی کار می‌کند و قادر است آلودگی هوا را تصفیه کند.
مسجد «شیخ علی» در دل کوچه‌های محله دزاشیب، انبوهی از قصه‌ها را در خود جا داده است؛ از وجه تسمیه این مسجد کوچک تا نقش محوری آن در گردهمایی اهالی به وقت برگزاری آئین‌های مذهبی. نام این مسجد، اما با نام یک روحانی متفاوت گره خورده است؛ کسی که در زمان ناصرالدین‌شاه با چند اختراع عجیب شهره شهر شده بود.
شرکت اپل اخیرا اختراعی در رابطه با شارژ معکوس دو وجهی موبایل ثبت کرده که می‌تواند تلفن همراه را به شارژر لوازم جانبی بدل کند.
اختراع موزه‌ای ایران توانست در مسابقات جهانی مخترعان کره جنوبی که در سئول برگزار شد برای سومین بار مدال طلا به ارمغان آورد.
نگارش، آماده‌سازی و ثبت تقاضانامه‌های اختراع در پایگاه‌های معتبر متناسب با بازارهای صادراتی از جمله برنامه های جاری کانون ثبت پتنت ایران به شمار می آید.
محققان به تازگی لنز‌های تماسی جدیدی اختراع کرده اند که می‌توانند تومور‌های سرطانی را از طریق اشک تشخیص دهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ