کاخ باکینگهام در بیانیه ای اعلام کرد ملکه انگلیس در سن 96 سالگی درگذشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
چارلز پس از مرگ ملکه الیزابت دوم در سپتامبر پارسال، جانشین وی شد. او مسن‌ترین پادشاه انگلیس است که تاج پادشاهی ۳۶۰ ساله سن‌ادوارد را روی سر نهاده و بر تخت پادشاهی ساخته‌شده در قرن چهاردهم، جلوس می‌کند.
چارلز پس از مرگ ملکه الیزابت دوم در سپتامبر پارسال، جانشین وی شد. او مسن‌ترین پادشاه انگلیس است که تاج پادشاهی ۳۶۰ ساله سن‌ادوارد را روی سر نهاده و بر تخت پادشاهی ساخته‌شده در قرن چهاردهم، جلوس می‌کند.
شش ماه پس از مرگ ملکه الیزابت دوم، نمایشگاهی اختصاص داده شده به سگ‌های متعلق به ملکه در لندن در روز چهارشنبه افتتاح شده که تصاویری از الیزابت دوم با حیوانات مورد علاقه اش را به نمایش می‌گذارد.
وزیر دارایی انگلیس در اظهارنظری عجیب، «فشار زیاد» پس از مرگ ملکه الیزابت دوم را دلیل اشتباهات رخ‌داده در بسته اقتصادی پیشنهادی خود دانست.
با مرگ ملکه الیزابت دوم و تکیه «چارلز سوم» بر کرسی پادشاهی بریتانیا، موج  ضداستعماری و جدایی خواهی که پیشتر در بین «اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع» به راه افتاده بود، سرعت بیشتری خواهد گرفت.
مرگ ملکه الیزابت دوم در انگلیس، مساله تاریخی درون جامعه این کشور را در مورد تداوم نظام پادشاهی، دوباره مطرح و آشکار ساخت.
مرگ ملکه الیزابت دوم، بازخوردهای گسترده‌ای را از سراسر جهان به همراه داشت و در یکی از این واکنش‌ها، استاد دانشگاهی در آمریکا به تاج و تخت ملکه تاخت.
مرگ ملکه الیزابت دوم، بازخوردهای گسترده‌ای را از سراسر جهان به همراه داشت و در یکی از این واکنش‌ها، استاد دانشگاهی در آمریکا به تاج و تخت ملکه تاخت.
پیرزنی در انگلیس که شباهت زیادی با ملکه الیزابت دوم داشته و مانند او لباس می‌پوشید تصمیم گرفته پس از مرگ ملکه به این کار پایان دهد.
با مرگ ملکه الیزابت دوم، موج انتقادات گسترده ای از سوی نخبگان آمریکایی نسبت به پیشینه استعماری و خشونت آمیز امپراتوری بریتانیا در کشورهای آفریقایی، آسیایی و کارائیب به جریان افتاده است.
برگزاری دیدار آرسنال و آیندهوون در هفته دوم لیگ اروپا که قرار است روز پنج‌شنبه در لندن برگزار شود به دلیل مرگ ملکه الیزابت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
مرگ ملکه انگلیس بهانه‌ای شد تا در پرونده «میراث تاریک ملکه؛ در خاندان سلطنتی انگلیس چه می‌گذرد؟» ضمن بررسی میراث الیزابت دوم نگاهی به هزارتوی خاندان سلطنتی انگلیس بیندازیم.
فوتبال‌دوستان انگلیسی از این که درگذشت ملکه الیزابت دوم صرفا باعث تعطیلات رقابت‌های لیگ برتر شده است خشمگین هستند.
تاج‌گذاری الیزابت دوم در ۲ ژوئن ۱۹۵۳ اتفاق افتاد. الیزابت دوم در سن ۲۵ سالگی و پس از مرگ جرج ششم در تاریخ ۶ فوریه سال ۱۹۵۲ به سلطنت رسید اما تاج‌گذاری سلطنتی بیشتر از یک سال بعد در کلیسای وست‌مینستر برگزار گردید. دلیل این فاصله، سنتی است که برگزاری چنین مراسمی را در دوران سوگواری برای پادشاه درگذشته، نامناسب می‌داند. در مراسم تاج‌گذاری، الیزابت به برقراری قانون و ریاست کلیسای انگلستان سوگند یاد کرد.
به گفته برخی کارشناسان، با توجه به برنامه‌ریزی مقامات مسئول ضرب، پیش‌بینی می‌شود که چهره شاه چارلز ظرف یک یا دو سال بر روی واحد پول کانادا ظاهر شود. الیزابت دوم در سال ۱۹۳۵ در اولین سری از اسکناس‌های بانک کانادا با چهره دوران کودکی خود ظاهر شد
روز پنجشنبه در پی مرگ الیزابت دوم در سن ۹۶ سالگی، بانک انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسکناس‌های فعلی که تصویر علیاحضرت ملکه بر روی آن‌ها نقش بسته همچنان پول رایج قانونی خواهند ماند.
درحالی که مرگ الیزابت دوم در ۹۶ سالگی موجی از اندوه را در انگلیس به‌راه انداخت، در آرژانتین مرگ وی موجبات جشن حتی روی آنتن زنده یکی از شبکه های تلویزیونی را فراهم کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه مرگ الیزابت دوم را «ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر» توصیف کرد و به بریتانیایی‌ها تسلیت گفت.
بعد از اعلام خبر درگذشت ملکه الیزابت دوم انبوه جمعیت مقابل کاخ باکینگهام در لندن تجمع کرده و رفته‌رفته به شمار تجمع‌کنندگان افزوده می‌شود. ملکه الیزابت دوم کهن‌سال‌ترین و دارای طولانی‌ترین پادشاهی در تاریخ بریتانیا بود. وی به هنگام مرگ ۹۶ سال داشت.
‌کاخ باکینگهام اعلام کرد که ملکه الیزابت دوم، با سابقه‌ترین فرمانروای بریتانیا، پس از ۷۰ سال سلطنت در ۹۶ سالگی درگذشت. ملکه الیزابت دوم رکورددار بیشترین طول عمر و دوره سلطنت در میان فرمانروایان انگلستان طی هزار سال گذشته بوده است. او به طور غیر منتظره‌ای زمانی که ۲۵ سال داشت پس از مرگ پدرش جورج ششم، در سال ۱۹۵۲ به سلطنت رسید. در دوران سلطنت او بریتانیا و قلمروی مشترک‌المنافع شاهد تغییرات اجتماعی زیادی بودند. او پنج سال پیش از عهده‌دار شدن مقام سلطنت، با دوک ادینبورگ ازدواج کرد. حاصل این ازدواج، چهار فرزند، هشت نوه و هفت نتیجه است. با درگذشت ملکه الیزابت دوم، چارلز، پسر بزرگ او پادشاه جدید بریتانیا است.
کاخ باکینگهام در بیانیه ای اعلام کرد ملکه انگلیس در سن ۹۶ سالگی درگذشته است.
اسپوتنیک و گاردین از مرگ ملکه انگلیس (الیزابت دوم) در سن ۹۶ سالگی خبر دادند؛ اما کاخ باکینگهام تا کنون این خبر را تأئید نکرده است.
یک رسانه روسی از مرگ ملکه انگلیس (الیزابت دوم) در سن ۹۶ سالگی خبر داد.
رسانه ها از مرگ ملکه الیزابت دوم خبر می دهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ